Celebra suspensie hidraulică a mărcii Citroen, Hydractive, ajunsă la a treia generație din era modernă, va fi eliminată din producție odată cu actuala generație a lui C5. Decizia are rolul de a reduce costurile, deoarece sistemul este complex și costisitor, iar furnizorii de componente au deja propuneri la fel de eficiente care să funcționeze mai simplu. Oficialii PSA Peugeot-Citroenau confirmat informațiile prezentate acum o lună.Francezii de la Citroen mai utilizau tehnologia suspensiei hidraulice pe un singur model din gamă, C5, care este construit într-o singură fabrică și are vânzări în scădere, ceea ce aduce pierderi pentru companie. În mod ironic, noua marcă DS, izvorâtă din modele Citroen modificate semnificativ, nu folosește suspensia Hydractive.
Carlos Tavares, noul CEO al conglomeratului PSA Peugeot-Citroen, a luat în ultimele luni mai multe decizii de reducere a costurilor care par dure la prima vedere, dar au rolul de a readuce la profit compania.
Tavares a decis renunțarea la Hydractive după o analiză detaliată a costurilor și beneficiilor aduse de această suspensie, care se dovedește a fi mai scumpă și mai puțin performantă decât actualele soluții ale competiției. Drept exemplificare a eficienței noilor tehnologii dezvoltare de furnizori, vârful actual al gamei DS, crossoverul DS5, are o suspensie realizată de nemții de la ZF. Respectiva suspensie are amortizoare cu supape lineare preîncărcate, care au rolul de a asigura un nivel ridicat de confort și de sportivitate la un preț mai redus. Pe parcursul întregului an 2014, Citroen a vândut mai puțin de 10.000 de mașini echipate cu suspensii Hydractive 3+, actuala generație a acestei suspensii, aflată doar în echiparea lui C5. Primul model modern de la Citroen lansat cu suspensia hidraulică Hydractive debuta pe piață în urmă cu peste 25 de ani. La vremea aceea, suspensia hidraulică de la Citroen era oferită pe mai multe modele din ofertă, printre care se numărau XM și Xantia, echivalentele de atunci ale lui C6 și C5.Via AutomotiveNews (înreg.) | Citroen
Principiul este ca o parte din clientii care cumpara H3+ vor modele bine echipate si atat fiindu-le indiferent daca primesc si suspensia sau nu.
Pe ideea asta, din cele 10 mii de modele H3+ vandute e posibil ca doar 6-7-8000 sa fie vanzari generate de suspensia pneumatica restul fiind atrasi de alte atuuri ale masinii.
In concluzie tehnologia nu atrage suficienti clienti ca sa compenseze resursele pe care le consuma.
Eu cred ca tu iti vei lua C3 sau Cactus daca te vei decide ca ce ai nevoie este o masina mica de oras sau un mini cross over si vei gasi o oferta buna sau iti v-a placea pur si simplu masina.
Dar daca vei dori o masina de sgment D, sigur te vei uita la toate optiunile macar in prima faza pana vei ajunge la o lista scurta.
Si daca suspensia alternativa pe care o vor adopta pe viitorul C5 v-a fi apropiata/la fel de buna/mai buna ca Hidractive-ul si oferta iti v-a fi convenit, iti vei lua C5-ul.
Apropo, detin un C5 2 cu H3+ si sunt profund atasat de confortul oferit de aceasta suspensie, insa nu pot sa admit ca asta este tot ce poate exista mai bun in materie de confort asa ca ma declar deschis catre noi tehnologii.
Suspensia noii Skode Superb se zice ca ar fi foarte confortabila si daca nu ma insel cred ca este cea facuta de ZF deci aparent ar exista deja alternative concrete pentru Hidractive.