Citroen Aircross Concept este cel mai recent exponat al mărcii franţuzeşti şi va debuta la Salonul Auto de la Shanghai. Exponatul are o lungime de 4.580 milimetri, o lăţime de 2.100 milimetri şi o înălţime de 1.800 milimetri. Conceptul care poartă un design inspirat din cel al lui C4 Cactus are jante din aliaj de 22 inch şi prezintă trăsături estetice încrezătoare. Spre deosebire de C4 Cactus, Aircross are ”alloy bumps” în loc de ”airbumps”.
Noile "alloy bumps" sunt realizate din aluminiu care este turnat în forme de fagure de miere şi sunt îmbrăcate în cauciuc. Caroseria lui Aircross concept prezintă şi câteva elemente pentru a îmbunătăţi aerodinamica, acestea fiind implementate la nivelul barei de protecţie faţă şi la montantul C. În ceea ce priveşte interiorul acestui concept, habitaclul este dominat de două ecrane tactile cu diagonala de 12 inch, dintre care unul poate fi mutat oriunde în cabină. Francezii au mers din nou în extrem şi au implementat difuzoare şi microfoane în fiecare scaun pentru a favoriza dialogul dintre pasageri.
Conceptul prezentat de francezi la Shanghai este echipat cu un sistem de propulsie hibrid plug-in. Acesta este bazat pe un motor 1.6 THP de 218 CP asistat de un motor electric de 95 CP. Sub podeaua vehiculului stă un acumulator litiu-ion care asigură o autonomie de 50 de kilometri cu o încărcare completă. De la o priză standard, acumulatorul din dotarea lui Citroen Aircross se încarcă de la zero la 100% în trei ore şi jumătate. Citroen anunţă o putere totală de 313 CP a sistemului hibrid, suficientă pentru un timp 0-100 km/h de 4.5 secunde, totul cu un consum mixt de 1.7 litri la sută şi emisii CO2 de 39 de grame pe kilometru.Via Citroen
Deja Cactus e 90% concept pus pe sosele, daca Aircross devine realitate (cu mici simplificari, inerente) atunci cei de la Citroen pot fi declarati nebuni. In sensul bun al cuvantului
laitmotivul, chenarul arginitiu, de la usa spate se regaseste peste tot in diverse forme si culori
p.s. imi place si nissan juke nismo
Totusi motorizarile destul de marisoare pt o marca de volum. Dar ma insel ca varianta de serie va avea atat, adica 4,5 sec ? Cat un M5 ? Asta inseamna ca e si foarte usor, deci exact cum spunea unu de pe site , cu comparatia putere greutate.
Vezi in acelasi timp ca Citroen Catus e mai scump ca Dusterul. Cactus incepe de la 13.000 euro in timp ce Duster de la 11.165 euro. Cactusul de top e 18.228 euro (4x2 cu 1.6 eHdi de 100 cp) in timp ce Duster-ul ajunge la 15.400 euro (4x2 cu 1.5 dCi de 110 cp). Nici chiar varianta 4x4 a Duster-ului cu acelasi dCi nu depaseste Cactus-ul costand putin peste 17.000 de euro. Plus ca Citroen-ul are multe optionale si elemente personalizabile care-l fac usor sa sara si la 20.000 de euro in varianta de top asta in conditiile in care totusi nu ofera 4x4 in nicio echipare.
Comparatia insa nu-si are locul si e doar de amorul artei. Dacia e low-cost (singura firma low-cost prezenta in Europa) in timp ce Citroen e de volum.
Imi place acest Aircross chiar daca are o alura de pantofi sport Nike Air Max :-). Ramane insa un concept iar varianta finala (daca va exista) va fi mult mai temperata si va avea niste motorizari normale.
http://carpictures.pictures1.org/2009-dacia-duster-concept.html