Citroen a anunțat că pregătește lansarea unei noi game de modele pentru piața din India, iar acestea vor avea ca puncte comune prețul accesibil și segmentul de oraș.
Toate cele trei modele vor fi dezvoltate pe o versiune low-cost a platformei CMP, iar primul dintre ele va fi o mașină de oraș care va fi lansată în 2021 și care va costa echivalentul a circa 10.000 de euro. Ulterior, gama va include un alt model de oraș și un SUV urban.
Pentru început, modelele vor fi comercializate doar pe piața din India, însă proiectul este gândit la nivel global.
"Din 2021 vom lansa o familie de produse. Dezvoltarea are loc în India și Europa, iar mașinile vor fi produse în India, dar proiectul este gândit la scară globală. În cele din urmă, modelele vor fi vândute în 50-60 de țări la nivel global și posibil și în Europa începând din a treia fază", a declarat Vincent Cobée, șeful celor de la Citroen.
În privința lansării unor astfel de modele accesibile pe piața europeană, oficial francez a confirmat că platforma low-cost va fi utilizată inclusiv pe Bătrânul Continent, însă modelele vor avea un design diferit.
"Discuțiile sunt în plină desfășurare.
Vom putea utiliza această platformă și în Europa, dar vehiculele vor fi diferite din punct de vedere vizual", a adăugat el.Practic, Citroen ar putea urma o strategie asemănătoare cu cea adoptată de Grupul Renault, care a lansat pe piața din China SUV-ul electric Renault K-ZE, iar acum acest model va sta la baza viitorului model electric Dacia Spring, prezentat deja într-o versiune de pre-serie.
Via L'Argus
...Mais où sont les neiges d'antan?... când modelele din gama superioară Citroën nu doar aspirau la statutul *de lux*...
Nu doar SM-ul cu al lui V6 Maserati, ci și legendarul DS sau chiar ultra-confortabilul XM erau luxoase (prefer atributul ăsta uzatului-agasantului cuvințel inexistent în DEX *premium*.)
Concluzie tristă: Rip Citroën. :-(
Nu zici gresit deloc.
Dupa modelul Citroen-Pejo-DS eu astept cu mare interes un nou brand premium bazat pe Dacia, peste Reno ca valoare (evident). Ceva concurent cu DS, Alfa si, de ce nu, Lexus.
Când de lux, când ieftină. Era ok, când era doar Citroen, dar includerea ei în PSA a trebuit ca să ordoneze lucrurile şi de aceea avem o poziţionare pe viitor
DS lux
Peugeot mediu, mediu lux
Citroen best buy
Mai ales că au şi Opel cu modele paralele şi o să vină şi FCA !!
Durerea este alta: s-a pus cruce unor entităţi renumite pentru inovaţii! Şi nu vi se pare straniu că majoritatea covârşitoare a acestor “decese” ţin de civilizaţia…euro-americană? Dacă eu mă înşel, atunci enumeraţi-mi cazuri “asiatice”, că eu nu ştiu niciunul (ah, nu Daewoo, care continuă prin Chewoolet).
Din ce vad eu, ceea ce se petrece e o moarte inceata a industriei auto franceze. Stiu, o sa spuneti ca exagerez. Eu cred ca nu. Ce s-a intamplat cu industria auto englezeasca si italiana se pare ca se petrece acum cu cea franceza.
Dar... daca stai bine sa te gandesti, nu e nicio mirare. Ceea ce fac germanii prin deal-uri si preturi preferentiale la energie importata din Rusia duce incet-incet la falimentarea productiei de peste tot in afara de Germania. Cand iei gaz ieftin de la rusi, in baza unor intelegeri secrete, in raspar cu acordurile pe care le-ai semnat si impotriva unei Uniuni din care teoretic faci parte, se ajunge la o situatie de concurenta neloaiala. Practic, energia e unul din markerii fundamentali care dau pretul final. Un exemplu fara preturi reale: daca fabrica din Italia plateste 1 Eur pentru un Kilowatt si fabrica din Germania plateste 0.1 Eur, e nomal ca in timp, fabrica din Italia falimenteaza.
E atat de simplu...
Aceste intelegeri nu sunt atat de secrete totusi, de vreme ce stii de ele. Este atat de simplu pentru ca este o explicatie foarte convenabila, deci gazul rusesc ieftin a omorat industria auto englezeasca, italiana, acum frantuzeasca. Dar chinezii de unde primesc gaze, ca n-au mari zacaminte.
In SUA, GM a ingropat o gramada de marci, tot nemtii au fost si acolo.
Însă nu-i nevoie de vreo obsesie conspiraționistă ca să vezi rothschildizmu pe față al lui Macrou, apărut de niciunde și îndreptat spre nicăieri.
La fel, să nu rămâi ca la dentist văzând duritatea unică-n UE a *malus*-ului hexagonal (săltat spre 20K € lately), deși Franța n-ar salva decât 2,666 urși polari. :-)
Consecințe-s însă mai directe decât credem asupra generalizării râșnițelor cu 3 cilindri și pe așa-zisele *premium galice* gen DS.
Strict ontopic, merită urmărite mișcările de trupe-fonduri-strategii din PSA în paralel cu doar aparent mai *etatistul* Renault.
Centralizare + austeritate + omogenizare... în jos a nivelului de trai par cei 3 piloni ai *noii realități*, care include firește și universul auto.
O nouă realitate programată a fi din păcate o criză... perpetuă (ascultă-l pe *simpaticul* G.Sorosh - interviu 11 mai, când a deschis în fine clonțu și el și-o să te convingi -- verde-n față, fără vreun conspiraționizm.)
Discutia a pornit de la gazele rusesti, preferentiale pentru Germania, ok, revenind la industria auto, nemtii n-au fabrici doar la ei acasa, sa nu-mi spuneti ca au reducere si-n SUA si China si pe unde mai au fabrici.
Nu fii copil ! Atunci cand banii vin garla dintr-o parte, ai curajul si baza pentru investitii / atacuri in alta parte. Spania si Olanda, de pilda, nu au crescut crescut cu bani interni, ci cu sacii veniti din America Latina, Africa, Indonezia ...
Franta n-a venit cu saci din Africa ? Iar Spania a carat cam degeaba sacii, i-a consumat aiurea, la cate resurse au adus din America Latina, trebuia sa fie primii in Europa. Germania a pierdut doua razboaie mondiale, dar trebuie sa recunosti ca sunt eficienti, pana la urma tot au cucerit Europa,
Cum însă AM nu-i forum de geopolitichie, mă opresc aici... nu fără să-mi reamintesc cu (normală zic eu) nostalgie de vremile când Citroën (cu *ë*, AM !!) încă făcea mașini atractive și-n segmentele *sărăcuțe*.
Mai precis, de vremea când am condus poate cea mai distractivă mașinuță *semi-hot* accesibilă de segment B, un Citroën Saxo VTS -- c-un motor nu f. puternic (120 CP), dar perfect potrivit masei proprii reduse și trenului de rulare fâșneț.
...Și fără suspensiile *lemnoase* la modă acum, ne-turbată / ne-cocsată / ne-automatizată (c.v.M5 + aspirat cu injecție indirectă de 1,6 l), docilă pentru mers la piață, dar suficient de nevricoasă ca să lase-n urmă diverși *ursuleți* tunați-adunați pe serpentine...
Da, e normal ca germanii sa traga plapuma peste propriile picioare fara sa-i pese de cel care dardaie langa ei, dar cica eram intr-o uniune. Parca ar trebui sa ne comportam in negocierile externe ca un tot unitar. Ca o Uniune in interiorul careia avem interese comune, spre binele "cetateanului european", nu in beneficiul cetateanului german si al celui rus in detrimentul celui italian, sa zicem. Sau francez? :)
E o explicatie simpla, dar oglindeste foarte corect ceea ce se petrece. Industria europeana e in mare parte pusa pe butuci prin astfel de practici + export de bunastare (aka joburi) spre alte zari.
Asta e ceea ce se petrece. Si da, UE e un vehicul pentru Germania, asa cum atat de bine si precis a spus presedintele american, Donald J. Trump.
Daca UE se destrama eu sunt convins ca tot Germania va iesi mai bine, peste jumatate din ce exporta se afla in afara Europei. Urmareste UK in viitorii ani sa vezi daca o vor duce mai bine, dupa ce-au scapat de dictatura si interesele Germaniei.