Citroen: "Nu cereţi reducere pentru C4"!

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 25.11.2010
Citroen a decis să "schimbe macazul" în ceea ce priveşte preţul şi strategia de marketing a noului C4, anunţând că nu vor mai oferi reduceri, ci doar un preţ de bază foarte bun.

Francezii de la Citroen şi-au schimbat strategia de marketing în cazul noii generaţii C4 şi anunţă că nu vor oferi reduceri pentru acest model. Informaţia a fost lansată de Jean-Michel Marmiesse, manager de produs pentru C4. Noua strategie riscă să îndepărteze clienţii vechi, care s-au obişnuit să primească o reducere la achiziţia unui model Citroen, dar ar putea să atragă clienţi noi, interesaţi de preţul mai scăzut al modelului. Cei de la Citroen erau cunoscuţi pentru cele mai agresive strategii de reduceri între producătorii de volum din Europa.

"Producătorii de automobile lansează de obicei un model nou la un preţ ridicat, ca apoi să facă reduceri. În cazul lui C4, preţul este agresiv de la început pentru a găsi rapid o nişă de clienţi interesată de acesta. Strategia e simplă: oferi un model la un preţ redus de la început pentru a spori vânzările", a declarat Jean-Michen Marmiesse.

Oferirea reducerilor la achiziţie afectează valoarea reziduală a vehiculelor, un factor important pentru clienţii de flotă şi puţinii clienţi privaţi (din păcate) interesaţi de acest element.

Citroen vrea să atragă în principal clienţii de flote pentru noul C4, deci sunt pe drumul cel bun, cel puţin la nivel teoretic. Experţii în industrie consideră că imaginea mărcii Citroen a fost afectată de reducerile semnificative oferite de-a lungul timpului.

"Nu poţi să schimbi mentalitatea clienţilor peste noapte. Angajaţii departamentelor de vânzări de la Citroen trebuie să fie instruiţi foarte bine şi să se priceapă la edificarea produsului, ale calităţilor acestuia şi a oricărui element care îl scoate din mulţime. Cu o strategie bună şi antrenament, vor reuşi, dar trebuie să se lupte cu ceva mai mare decât un angajat de vânzări de la Volkswagen – spre exemplu. Cu toate acestea, o să fie dificil să schimbe ceva în segmentul compact, cel de-al doilea segment ca volum din Europa, deoarece competiţia va răspunde într-un fel sau altul. Marca se mişcă în direcţia potrivită, dar nu poţi să te aştepţi ca obiceiurile clienţilor şi imaginea de marcă să se schimbe într-o zi.", a concluzionat Carlos Da Silva, analist de piaţă la IHS Global Insight pentru AutomotiveNews.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (11)

  • c4
    eu cred ca se va vinde mai bine decat vechiul model(fiind clasificat de multi potentiali clienti un pic ciudat ptr gusturile lor)....,in schimb noul model vine cu un look mai aproape de cerintele pietei, nemaifiind atat de nonconformist.
    Vechiul C4 , mai ales coupe-ul era masina pe care ori o "iubeai" , ori o "urai" prin prisma look-ului inedit si care inca cred eu mai intoarce capetele privitorilor si acum!
    15 2
  • :)
    pe dracu, vand si ei eftin si pe urma te usca la consumabile si reparatii. la fel cum face si reno si alte marci franceze.
    8 11
  • oare?
    @vsz
    Cate Citroen sau Peugeot ai avut ca sa stii cat costa intretinerea lor?
    Nu mai intereseaza ce ai auzit, cine ti-a spus sau alte povesti de soiul asta.
    Mai ieftin decat Citroen la intretinere dintre masinile europene sunt doar Fiat-urile, dupa care urmeaza Opel si Peugeot (pe acelasi palier de costuri). Vorbesc de masini ale caror intretinere s-a facut in service-uri autorizate.
    Stiu foarte bine ce spun deoarece cam cu asta ma ocup.
    13 1
  • Seat
    La Seat te costa un pic mai ieftin decat la Opel si ajungi mai rar in service.
    8 10
  • ma credeti sau nu,la citroenul meu c4 coupe la care am 130k km,pana acum am reparat un senzor si un cablu intrerupt,si asta spune tot ;)
    10 2
  • c4
    depinde si de service-ul autorizat...ca daca ne ducem la ATS ...au preturi destul de mari la serviciile pe care le presteaza, insa acum au aparut mai multi dealeri autorizati Citroen si cu siguranta au preturi mult mai bune!
    2 1
  • tomita
    ca primul c4 nu va mai fi curand vreun citroen.
    din nefericire acesta a fost un test calitativ al tehnologiilor avansate, dar pe care piata de consum nu le-a agreat. dobitocenia si turma a preferat ecrane rotunde cu dungi si puse in dreptul volanului. eu ma simt bine cu dusplay-urile "mele" :)
    volanu cu butuc fix are potential enorm, dar iar trebuie ca multi sa se invetele s ail foloseasca, nu sa invarte covrigul folosind butucul cum fac multi ageamii de pe la noi.
    revizie la c4 benzina 1.6 benzina 350-maxim 400 lei cu filtre si ulei la oficial. daca le procuri tu, aceleasi marci ca la dealer, ajungi in 250-300lei. nu am auzit de reno sau alte marci sa se bucure de aceste scoruri la clasa compacta.
    orice producator auto te arde la after-sale din diverse consumabile, caci asa este specificul pietii de consum. daca si la logan scoti din buzunar bani comparabil cu o vestica de calitate ce sa mai zicem
    13 2
  • George
    Noul model este mai frumos
    Mie imi place noul model.Sper sa aiba succes.
    @tomita: Trebuie sa recunosti ca ai taiat 100 ron din preturile scrise de tine.
    Chiar si forumistii citroen spun ca fac revizia pe 450-500 ron.
    Si ei sunt posesori de citroen si cred ca spun adevarul :)))
    Si la renault si peugeot tot cam asa sunt reviziile....pretul enuntat mai sus se refera la: ulei,filtru ulei,filtru aer,filtru polen,tester, manopera de obicei minim 1 ora trecuta pe factura....
    Pa.
    4 0
  • Erata
    @George
    Preturile unei revizii la Peugeot prin comparatie cu Renault sunt mai mici cu 15%-20% si plus intervalele de service sunt mai lungi (15000Km pt. 1.6Hdi; 20000km pt. 1.4Hdi, 2.0Hdi, 2.2Hdi; 30000 pt. 2.2Hdi autoutilitarele, iar la benzina service-ul se face la 20000km) prin comparatie la Renault reviziile se fac in medie la 10000km-15000km.
    Un kit de distributie la motoarele PSA se schimba la 180.000km sau 10ani (asta pentru Romania care se afla in zona de conditii severe de exploatare, pentru conditii normale de exploatare -vezi occident- termenul este de 240.000km sau 10ani).
    Aceste informatii sunt date conform standardelor de service si garantie PSA.
    Deci multe din cele care se spun nu sunt chiar asa...
    3 2
  • SorinXp
    Reviziile la dacia se fac la 15.000km pentru diesel si la 20.000km pentru benzina. Kitul de distributie in romania se schimba la 80.000 pentru 1.6 16V. La renault nu le stiu exact, dar banuiesc ca sunt cel putin la fel
    Ca idee, nu mai scrie chestii din auzite si verifica inainte sa scrii. Nu de alta dar mai sunt unii care citesc si apoi imprastie informatia falsa. De peste 2 ani cred ca s-au modificat intervalele la dacia....
    2 2
  • tomita
    @george
    la reprezentanta totul e prea scump. eu mi-am cumparat totul. si ma refer la produsele folosite si de dealer.
    160 - ulei (am ales eu mobil, dar se poate cumpara la maxim 100lei 4l
    150 - filtre
    .........
    310 - 60 = 250lei piesele
    mapopera - 30 - 150 lei
    .....
    deci obtinem 300-400lei la reprezentanta
    sau 250 lei in fata blocului (filtrele se schimba f usor, si uleiul cauti o rampa si o cheie pt deschidere surubului de dedesubt)
    ....
    450-500 este la nivel de reprezentanta. diferenta de pret se regaseste in adaos si platirea lejeritatii de catre posesorul masinii. de ce sa dau 150-200lei asa, pe nimic. respectivii bani pot fi folositi pt alte piese.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru