Citroen C4 și C4 X au adoptat cea mai recentă identitate de marcă a producătorului francez, introdusă de noul Citroen C3 și e-C3, pe care le-am testat în Viena.
C4 și C4 X vin cu noul logo Citroen chevron încadrat într-un oval vertical. Există, de asemenea, o nouă semnătură luminoasă și faruri inspirate de conceptul Oli din 2022. Nu mai există finisaj cromat, dar Citroen a adăugat clipuri de culoare personalizabile, atât în partea din față, cât și pe lateral. Au fost introduse și două culori noi: Verde Manhattan și Albastru Eclipse.
Spatele modelului C4 a fost, de asemenea, simplificat. Noile stopuri sunt montate mai jos, iar benzile luminoase sunt acum integrate în bara neagră, care prezintă inscripția Citroen. În spate, noul C4 X păstrează același design ca înainte.
La interior, modelele actualizate C4 și C4 X dispun de un nou instrumentar de bord digital de 7 inch. Totodată, sistemul multimedia actualizat are și el 10 inch. Acesta rulează cel mai recent software Citroen și vine cu Apple CarPlay și Android Auto wireless.
De asemenea, scaunele redesenate Advanced Comfort au un strat suplimentar de 15 mm de spumă și o secțiune centrală mai densă.
Sunt disponibile până la 20 de sisteme avansate de asistență pentru șofer, de la avertizarea de atenție a șoferului și monitorizarea unghiului mort, până la sistemul „Highway Driver Assist”. Acesta combină controlul automat al vitezei de croazieră și avertizarea de părăsire a benzii pentru conducerea semi-autonomă de nivel 2.Noile C4 și C4 X vor ajunge în reprezentanțe la începutul anului viitor. Când se vor deschide comenzile, clienții vor putea alege între variante hibride sau complet electrice, motoarele pe benzină fiind eliminate din gama ambelor modele ca parte a acestui facelift.
Toate modelele hibride sunt echipate cu un motor turbo benzină, de 1.2 litri cu 3 cilindri. În varianta Hybrid 100, folosită exclusiv pe modelul C4 de bază, propulsorul are 100 de cai putere și 205 Nm de cuplu. În schimb, în varianta Hybrid 136, oferită la ambele modele, motorul dezvoltă 136 de cai și 230 Nm de cuplu.
Indiferent de versiune, motorul este asociat cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj cu șase rapoarte, care are un motor electric integrat. Producătorul francez a eliminat posibilitatea de a alege o transmisia manuală pe noile C4 și C4 X.
Motorul electric ajută, de asemenea, la pornirea motorului pe benzină atunci când este necesar și contribuie la încărcarea bateriei hibride de 48V în timpul frânării.
Bateria mică este plasată sub scaunul din față, fără a afecta spațiul pentru pasageri sau capacitatea portbagajului.Între timp, pentru modelele complet electrice e-C4 și e-C4 X, există două combinații de baterie/motor. Versiunile de bază dispun de o baterie de 50kWh și un motor electric de 136 de cai putere, care oferă o autonomie de până la 360 de kilometri. Versiunea cu o baterie mai mare de 54kWh și un motor de 156 de cai oferă o autonomie de până la 418 kilometri cu o singură încărcare.
Viteza maximă de încărcare pentru ambele versiuni electrice rămâne de 100kW, iar o încărcare de la 20 la 80% ar trebui să dureze mai puțin de 30 de minute. Anul viitor, Citroen va oferi, de asemenea, o priză V2L (vehicle-to-load) pentru modelele e-C4 și e-C4 X. Această priză le permite vehiculelor să încarce dispozitive externe, cum ar fi laptopuri sau chiar biciclete electrice, folosind bateriile lor.
via Citroen
Degringolada totala , nici Citroen, nici presa auto , nu mai înțelege, nu mai știe nimic , nu mai au nici-o direcție...! Oricum, oferta francezilor în cauza e o bătaie de joc , cel puțin în zona electrificata e cel puțin hilara .
În SUA 97% sunt automate, de decenii, dar săracii europeni au fost prostiţi că manuala e bună.
O să le cadă epoleții piloților :)))
Și statul chinez face eforturi în direcția asta:
https://www.automarket.ro/stiri/china-plateste-populatia-pentru-a-si-vinde-masinile-cu-combustie-interna-118973.html