În 1968, adică acum 55 de ani, constructorul francez de automobile a prezentat lumii întregi un vehicul atipic. Este vorba despre Mehari, un pick-up care oferea între 28 și 32 CP, cu o caroserie din plastic ABS, construit pe platforma Dyane 6.
Între 1968 și 1987, Citroen a asamblat 144.953 de exemplare Mehari. Majoritatea au fost produse în Belgia, la uzina din Forest. De producția acestui model s-au ocupat și alte 7 fabrici din Franța, Spania și Portugalia.
Numele Mehari vine de la denumirea dromaderilor în Africa de Nord și este reprezentantiv pentru un model Citroen, cunoscut pentru adaptabilitatea la toate tipurile de teren.
Citroen Mehari putea găzdui până la 4 pasageri, caroseria avea doar 11 piese, iar mașina putea fi curățată cu un singur jet de apă atât la interior cât și la exterior.
3 VERSIUNI DIFERITE
În cei aproape 20 de ani de activitate, Mehari a primit doar 3 versiuni diferite: Mehari plage (în Spania și Portugalia) și Mehari Azur (Franța, Italia și Portugalia), ambele în 1983.
În 1979, Citroen lansa Mehari 4x4, o versiune cu tracțiune integrală.De-a lungul timpului, Citroen Mehari a fost utilizat de poliție, de către armata franceză, care a comandat 11.457 de unități între 1972 și 1987, dar și-a făcut apariția și la celebrul Raliu Paris-Dakar, ca vehicul de asistență medicală.
Mehari a debutat și pe marele ecran, în filmul "Le gendarme de Saint Tropez", cu Louis de Funes în rol principal.
via Citroen
Comentarii (0)