Citroen lanseaza un brand low-cost rival pentru Dacia
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa lansarea gamei premium DS, al carei prim membru este nou-lansatul DS3, Citroen are de gand sa dezvolte un nou sub-brand. de aceasta data, francezii vor prelua modelul Renault si vor dezvolta o gama low-cost ale carei modele vor rivaliza direct cu modelele Dacia, Citroen preluand astfel o filosofie de business care a dat roade in cazul conationalilor de la Renault. Informatiile au fost publicate astazi de publicatia franceza La Tribune, citata de britanicii de la Autocar.
Conform informatiilor existente pana acum, noile modele low-cost vor fi lansate sub marca Essentielle, primul model care va intra in noua gama urmand sa fie versiunea de serie a conceptului C-Cactus, lansat in premiera mondiala la Salonul de la Frankfurt din 2007. Modelul de productie va dispune de un motor diesel si de unul pe benzina - ambele de cilindree redusa, urmand ca totalul costurilor sa fie coborat la maximum cu ajutorul modului in care va fi construit modelul. Astfel, inginerii Citroen vor limita la minim numarul de subansamble utilizate la productia modelului, caroseria urmand sa fie formata din maxim cinci parti componente.
Un alt model care ar putea sa intre in noua gama low-cost Essentielle va fi versiunea de serie a conceptului Revolte, care a fost prezentat in cursdul saptamanii trecute.
Acesta va readuce in prim-plan formele legendei Citroen 2CV, gama Citroen urmand sa revina practic la o linie regasita ultima data pe piata in 1950, cand modelul 2CV era cel mai ieftin, iar modelul DS cel mai scump din oferta constructorului francez.via | La Tribune
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Citroen in Romania
-
Citroen Berlingo Furgon Preţ: 13.685 - 15.351 €
-
Citroen Berlingo Multispace Preţ: 14.506 - 17.957 €
-
Citroen C-Elysee facelift Preţ: 11.067 - 14.518 €
-
Citroen C1 Preţ: 10.698 - 13.673 €
-
Citroen C3 Preţ: 10.600 - 15.500 €
-
Citroen C3 Aircross Preţ: 13.500 - 18.400 €
-
Citroen C4 Cactus Preţ: 13.490 - 18.890 €
-
Citroen C4 Spacetourer facelift Preţ: 23.550 - 29.976 €
-
Citroen C5 Aircross Preţ: n/a - 30.300 €
-
Citroen Grand C4 Spacetourer facelift Preţ: 24.621 - 31.047 €
-
Citroen Jumper Preţ: 21.360 - 27.240 €
-
Citroen Jumpy Combi Preţ: 21.896 - 23.562 €
-
Citroen Jumpy Furgon Preţ: 18.802 - 21.301 €
-
Citroen SpaceTourer Preţ: 25.109 - 30.464 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
E simplu sa arunci o pastila din asta sa vezi cum reactioneaza piata... e mai ieftin decat comandarea unui studiu de piata...
Dacia produce o masina in 3 volume la 5.900 euro. Degeaba vin ei cu o masina low-cost, daca e un mini de 2 locuri cu portbagaj de 180 litri...
PS:
Nu inteleg spuneti prin asta: "... caroseria urmand sa fie formata din maxim cinci parti independente. " Poate ma luminati si pe mine.
Sursa --Wikipedia
Asa ca, visati baieti ca e gratis!
Bun as fi de acoord si cu un c0 doar sa nu fie ZERO si la echiparea standard
So, Citroen si nu numai, ar trebui sa o lase moarta cu designul scump, tehnologie de ultima ora, calitatea materialelor medie spre buna, motorizari noi si nu in ultimul rand sa fie in stare sa isi deschida capacitati de productie in tarile in care un muncitor poate munci si "pentru un pumn de dolari".
Posibil ca Ford sa fi invatat ceva .....
... ce misto suna, mai mai sa cred ca demonteaza masina Renault si o reasambleaza cu cele doua accente emblema pe capota ...
In concluzie, ce masina low cost ar putea realiza Citroen? Sa fim seriosi!
P.S.: Ne putem uita putin in curtea Peugeot, "fratii" celor de la Citroen, si vedem ca au readus la viata o masina de mult apusa (Peugeot 206), evident cu ceva imbunatatiri, si de la ce pret pleaca? 10.000€! Concluzia: IMPOSIBIL pt PSA sa realizeze ceva asemanator Logan la un pret rezonabil.
Renault a avut cateva ingrediente greu de obtinu/realizat: mana de lucru ieftina, specialisti buni si ieftini, un site de productie adecvat care nu a necesitat investitii majore, un proiect de masina low-cost bine pus la punt si un know-how serios in realizare de masini cu preturi rezonabile (sa nu uitam ca fata de concurenta, Renault are preturi mai mult decat decente).
Cu 1310-le lor modificate de rugina!
Se simt ofensati saracii ca se va lansa un concurent pt Dacia!
Daca AiCap Iei Alta!
Traiasca ruginiturile!
s-a gandit cineva cat de fiabil este C1, cat consuma si ce randament are? Fanii Dacia de mai sus sunt rugati sa-si reaminteasca de imperfectiunile masinilor iesite din banda de la Mioveni, de resemnarile de genul "merge si asa" la Logan si Sandero si apoi sa se compare cu o jucarie mini (despre care nu stiu nimik) care si-a dovedit fiabilitatea si ratiunea pentru care a fost construita ......in timp
Cat despre concurent pentru Logan ... m-am cam saturat, ne ameninta si toyota ca face si s-a dat la fund acum face Citroen, daca face un concurent gandindu-se numai la pret nu si spatiu, adika un buburuz gen C1 deja sunt cu cercu.Asteptam sa se coaca "concurentul" daca nu se va da la fund inainte de termen.
Citit in interviul din auto bild pe 9 octombrie.
vreau sa va spun ca saloane auto nu inseamna doar sa faceti poze pe la standuri ci sa si vorbiti voi direct cu unul cu altul. Toate persoanele importante de la producatori sunt acolo in zilele acelea si daca va programati oamenii sunt amabili.
iar direct de la sursa e mai bine decat preluarea de zvonuri.
Sa strangeti bani sa reparati rugina de la aripile spate! Dar si de piese ca o stim cu totii ca sunt mai scumpe!
- a fost real low cost,
- a fost prea fiabil pentru un low cost,
- a generat niste reprcursiuni neasteptate/negandite in rezultatele financiare ale Citroen si a destabilizat-o,
- a ajuns sa se predea in scoli la capitolul "asa nu" pentru a preveni realizarea pe viitor a unor automobile (si nu numai) care sunt mult mai fiabile de cat ar trebui sa fie.
- alt efect neasteptat a fost cantitatea gigantica de 2 CV de care nu mai puteau sa scape deorece inca functionau si s-au straduit sa lanseze alte modele (Dyane, LN/Oltcit) care insa nu au putut sa convinga cumparatorii sa inlocuiasca imediat vechile 2 CV-uri motiv pentru care Citroen a avut mari probleme, fiind astfel obligati sa inventeze alte modalitati pentru decimarea efectiva a parcului de 2 CV.
Ma indoiesc de faptul ca Citroen va ma repeta greseala (colosala) de a face un real low cost de talia 2 CV-ului.
Poate doar la nivel declarativ (dar nici atat).
C1 - 5 STELE EURO NCAP
2.Testul elanului a fost reprodus in Romania, iar Logan-ul l-a trecut cu brio.
3.Dacia Logan are 3 stele EuroNCAP si aceleasi sisteme de siguranta moderne ca alte masini.
4. Citroen C1 a obtinut 4 stele la EuroNCAP , dar macar Dacia poate avea optional airbaguri laterale, care lipsesc cu desavarsire la C1
Logan- 3 stele EURONCAP
C1- 4 stele EURONCAP
in test C1 a fost folosit si cu airbaguri laterale...spre deosebire de logan care a fost folosit doar cu airbaguri fata....nu e frumos sa minti:P
C1 are air bag-uri laterale si 5 STELE NCAP - SUNA LA ORICE REPREZENTANTA SA-TI CONFIRME MACAR.
Logan a fost si ramane masina romanului cat timp este voluminoasa si si-o poate permite. Nu este deloc o optiune rea in aceti termeni. Comparatia care a bantuit articolul initial nu a fost dezbatuta de persoane informate ci doar de posesori de logan.
In loc sa fie o veste buna ca un producator de talia Citroen (iar pentru cine nu stie ce inseamna aceasta firma in istoria auto, chiar nu are ce cauta pe site) vrea sa produca un auto low cost, toata lumea sare la gatul celuilalt. Ar fi bine sa fie cat mai multi producatori de masini low cost, concurenta e benefica. Si ar fi si mai bine daca toti producatorii, inclusiv cei germani, ar trece pe combustibili alternativi.
Iar despre masinile Citroen nu vad ce aveti cu ele, sunt decente si ca fiabilitate si ca preturi. Spunea cineva de Xsara, daca a avut o astfel de masina si a stat cu ea prin service-uri, inseamna ca nu stie sa conduca, probabil ca a dat cu ea prin toate gropile ... Iar motorul de 1 l pe benzina de la C1 este motorul Toyota care a fost premiat...
In sfarsit, astept sa continuati cu comentariile inteligente de tip microbist de fotbal.
@Architrion
nu e vba de "a mea e mai tare decat a ta" , e vba ca trebuie oprita intoxicarea cu informatii false.