Citroen lansează gama de motoare PureTech cu trei cilindri de 1.0 şi 1.2 litri

de Bogdan Mirică
Luni, 03.12.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Citroen introduce noua sa gamă de motoare eficiente pe benzină, cu trei cilindri, botezată PureTech. pentru început ea include două unităţi de 68, respectiv 82 de cai putere.

Citroen se aliniază trendului actual de downsizing şi promite două noi propulsoare cu trei cilindri în gama sa, botezate PureTech. Constructorul francez anunţase această mutare încă de la mijlocul anului, însă dezvoltarea unităţilor nu fusese finalizată.

Acum se pare că motoarele pe benzină sunt gata, ele fiind deja introduse pe actualele C3 şi DS3.

Francezii încearcă să reducă emisiile şi consumul cu o unitate de un litru şi una de 1.2 litri, ambele cu trei cilindri şi puteri cuprinse între 68 şi 82 de cai. Inginerii din Hexagon s-au străduit să obţină o reducere a consumului de combustibil cu 25%. Masa totală a motorului a fost şi ea redusă cu aproximativ 20-25 de kilograme.

PureTech 1.0 litri

Esential 4.3 litri/100 de km consumă unitatea VTi de 68 cai putere.
Citroen promite că, în ciuda reducerii capacităţii cilindrice, motoarele vor putea oferi performanţe de putere şi cuplu similare vechilor agregate aspirate de 1.4 şi 1.6 litri.
Motorul de un litru VTi 68 de cai putere, propus mai întâi pe C3, vine cu o cilindree de 999 cmc. Unitatea îmbunătăţeşte viteza maximă a versiunii cu 8 km/h şi reduce timpul acceleraţiei de la 0 la 100 de km/h cu 2.3 secunde.

Consumul este redus şi el cu 27%, echivalentul a 1.6 litri, ajungând la o valoare medie de 4.3 litri/100 km. Şi emisiile scad cu 38 de g/km, până la limita de 99 g/km.

PureTech 1.2 litri

Cel de-al doilea motor PureTech, VTi 82 de cai putere, are o cilindree de 1199 cmc. Spre deosebire de motorul de 1.4 litri pe care îl înlocuieşte, noul VTi oferă cu 9 cai putere în plus. Chiar şi aşa, consumul de carburant se reduce cu 25%, echivalentul a 1.5 litri. Media ajunge să se oprească la 4.5 litri, în vreme ce emisiile declarate sunt de 104 g/km, cu 35 de grame mai mici.

Prestaţiile sunt îmbunătăţite şi ele, sprintul de la 0 la 100 de km/h realizându-se cu 1.9 secunde mai repede. Viteza maximă creşte şi ea cu 11 km/h.

via autoblog

Comentarii (3)

  • Banuiesc ca sunt aceleasi pe care le are si Peugeot 208. Oricum, suna bine!
    4 0
  • Din pacate pentru ei a cam trecut vremea motoarelor aspirate. Motoarele turbo vin cu un plus atat la capitolul eficienta cat si la capitolul performante in lumea reala - la turatii mici au cuplu mult mai mare.
    3 5
  • au luat best motor de 1l de la toyota(il au pe c1) si l-au dat la bmw le-au amestecat si au scos viitorul best motor sub 1l pe 2013
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru