Grupul PSA Peugeot-Citroen dezvoltă în prezent o nouă platformă pentru mașini electrice, iar francezii au planuri ambițioase: 27 de modele electrificate până în 2023.
Unul dntre primele modele din aceasta gamă este Citoren E-Berlingo, versiunea electrică a popularei utilitare de pasageri Berlingo. Sistemul de propulsie este însă împrumutat de la Berlingo Electric, o altă versiune electrică a utilitarei, care se comercializează însă numai în Franța și câteva țări nord-europene.
Noua versiune este echipată cu două baterii Li-Ion cu o capacitatea de 22.5 kWh care asigură o autonomie de 170 de kilometri conform standardului european NEDC. Motorul de 49 kW generează echivalentul a 66 de cai putere și un cuplu de 200 Nm.
Bateriile pot fi încărcate la o stație de reîncărcare rapidă și ajung la un nivel de 50% în numai 15 minute sau la 80% din capacitate într-un interval de 30 de minute. Prețurile nu au fost încă anunțate, urmând să fie dezvăluite cu ocazia lansării pe piața în toamna acestui an.Conform unor informații anterioare, modelele electrice din cadrul Grupului PSA vor fi dezvoltate pe platforma e-CMP (electric Common Modular Platform) în segmentele subcompact și compact, iar printre caracteristicile tehnice se numără o autonomie de până la 450 de kilometri şi soluţii de încărcare rapidă care vor oferi o autonomie de 12 kilometri pentru fiecare minut de încărcare.
Via Auto Express, Autocar
@joe nu este lesinat. Doua motive: A)puterea este instantanee...la un motor cu ardere interna de fapt se foloseste aprox 20-30% din puterea lui. Ia altfel, un motor diesel, la 2500 rpm si acceleratia in podea genereaza 50% din puterea lui. Un diesel de regula il conduci pana in 3000 rpm. Prin urmare, putem spune ca-i un echivalent cu un motor cu ardere interna de 120-130cp. Bine, asta in utilizare normala, nu competitie...B)Pentru oras este suficient