Citroen a lansat cel de-al treilea membru al gamei DS pe piaţa din România. Vorbim de crossoverul premium DS5, care pleacă de la 26.900 euro cu TVA inclus.
Citroen a lansat pe piaţa din România cel de-al treilea membru al gamei DS, numit DS5. Acesta este un crossover cu cinci uşi şi primul Citroen de serie oferit cu un sistem de propulsie hibrid. Modelul are o siluetă cu linii dinamice şi un interior realizat cu materiale de top. Noul DS5 promite să fie un amestec între un break, un monovolum şi un sedan de clasă premium. Importatorul Citroen a anunţat un preţ de pornire de 26.900 euro cu TVA inclus pentru versiunea 1.6 e-HDi Airdream Chic a lui DS5.
PRIMUL HIBRID CITROEN
Citroen DS5 este bazat pe platforma PF2 a concernului PSA Peugeot-Citroen, platformă pe care o împarte cu Peugeot 3008. La fel ca 3008, Citroen DS5 este oferit şi în compania unui tren de propulsie hibrid. Clienţilor li se pun la dispoziţie mai multe versiuni hibride ale lui DS5, una diesel-electric şi două benzină-electric. Versiunea diesel-electric vine în compania unui propulsor HDi de 2.0 litri care dezvoltă 163 CP şi are un motor electric de 37 CP montat pe puntea spate. Motorul electric al lui DS5 poate să asigure tracţiune integrală sau să ofere un plus de putere atunci când este necesar, pe lângă atributele "clasice" ale unui motor electric în cazul unui vehicul hibrid. Totodată, unitatea de 37 CP este suficient de puternică încât să-l propulseze pe DS5 fără ajutor de la propulsorul cu ardere internă.
Noul DS5 are patru moduri de rulare: Auto, ZEV, 4WD şi Sport. Modul Auto realizează comutarea între unitatea cu ardere internă şi motorului electric pentru a optimiza consumul de carburant. Modul ZEV (Zero Emission Vehicle) asigură deplasarea doar pe baza motorului electric, la o viteză de până la 60 km/h, în limita energiei înmagazinate în acumulatorii lui DS5.
Modul 4WD optimizează tracţiunea prin angrenarea roţilor faţă în baza motorului cu ardere internă şi angrenarea roţilor spate cu motorul electric. Cei de la Citroen sugerează acest mod pentru zăpadă adâncă, noroi, nisip şi alte suprafeţe cu aderenţă redusă. Modul Sport al lui Citroen DS5 adaugă un plus de dinamism, îmbunătăţind răspunsul motorului cu ardere internă la pedala de acceleraţie şi oferă un plus de putere cu ajutorul motorului electric pentru reprize, depăşiri şi demaraje.
DOUĂ DIESEL-URI ŞI UN THP DE 200 CP
Gama DS5 este disponibilă şi cu trenuri de propulsie convenţionale, fiind oferite două diesel-uri şi un THP. Unitatea diesel entry-level este un 1.6 e-HDi de 110 CP, oferită doar în compania unei transmisii manuale robotizate. Cel de-al doilea diesel din gamă este un 2.0 HDi de 160 CP, disponibil atât în compania unei transmisii manuale cu şase trepte, cât şi în compania unei transmisii automate cu şase trepte. Singura motorizare pe benzină din gama DS5 este un 1.6 THP de 200 CP, oferit doar în compania unei transmisii manuale cu şase trepte.
Citroen DS5 a fost deja testat de EuroNCAP şi a primit cinci stele de siguranţă. Modelul a primit punctajul de 97% pentru performanţele sistemelor de asistenţă la prevenirea accidentelor, în timp ce protecţia pasagerilor adulţi a fost cotată la 89%. În ceea ce priveşte suspensia, DS5 este echipat cu o suspensie faţă McPHerson cu bară stabilizatoare, în timp ce puntea spate este semi-independentă, cu bară de torsiune.
Nivelul de echipare standard al lui Citroen DS5, numit Chic, include o listă bogată de dotări, din care enumerăm: ABS+REF+AFU, ESP, ASR, climatizare automată pe două zone cu funcţie REST, airbag-uri frontale, laterale şi cortină (faţă şi spate), sistem de pornire din buton, computer de bord, asistenţă la pronirea din pantă, frână de staţionare electrică, aprinderea automată a luminilor de întâlnire, control inteligent al tracţiunii, geamuri laterale spate şi luneta fumurii, cotieră centrală faţă cu sistem de răcire, cotieră centrală spate cu trapă pentru ski, torpedou iluminat şi ventilat, sistem audio CD bi-tuner RD5 MP3 cu ecrand C- şi comenzi pe volan, tetiere faţă reglabile pe înălţime, scaun şofer cu reglaj lombar şi multe altele.
Începând cu nivelul de echipare So Chic, DS5 este echipat în standard cu jante din aliaj cu diametrul de 18 inch. Nivelul de echipare de top al lui DS include, printre altele, o tapiţerie din Piele "Claudia Sportlounge" cu inserţii de crom satinat,
Head Up Display color şi scaun şofer cu masaj lombar.
*fără promoţii şi alte oferte speciale
Via | Citroen
daca te uiti in gradina concurentei vei constata cu stupoare ca si ei au motoare slabe in oferta, acestea fiind motorizarile de pornire. sigur nu acestea sunt centrate pt a face vanzarea per produs la fiecare dintre ei, ci doar pt diversii snobi care vor neaparat acea masina dar abia si-o pot permite, sau cazuri ciudate care nu vor consum sau poluare mari.
totusi motoare prea mici in general. pt asa ceva trebuiau neaparat sa vina si cu motorizari potente de peste 200cp.
dar, alte informatii nu exista?! gen suspensie clasica sau macar s-au desteptat si folosesc sferele trademark si alte alea pe acolo...
316d 116CP MT6 Diesel / Manuală 116 CP / 260 Nm 31.620 € Nu mai vorbiti prostiii. SI care-i problema ca citroenul pleaca de la 26 000 si bmw pleaca de la 31 000 totusi 5000 euro pentru 4 cp in plus lol o fi bmw dar ds5 arata criminal
Se vezi acest Citroen cum in 3 ani se va devaloriza foarte mult.
Jos palaria .
Masina e superba, arata chiar mai bine in realitate decat in poze, dar tare am impresia ca in momentul in care vrei sa o cumperi si nu cumperi toate dotarile nu o sa mai arate asa de bine ....
crossover nu inseamna din hatchback in offroad.
ci orice hibrid intre diverse game. adica murano cabrio este un crossover.
concept 9 al lui citro tot crossover este (coupe-break), z3coupe, CLS, etc...
faptul ca a fost intiparit in mintea multora ca e sinonim cu un offroader domolit e o greseala
Au mai incercat si altii sa se pozitioneze prin pret dar nu le-a reusit.
La pretu de noua..o sa si mai vanda un sediu sa acopere pierdrerile.
O masina frumoasa si moderna si economica dar ......... pt familisti cu bani sau metrosexuals si nicidecum pt pasionati auto.
Problema majora cu Citroen este fiabilitatea.
Cat este garantia trenului de rulare?
Daca este sub 7 ani nu isi merita pretul.
Daca are o garantie de 10 ani atunci incepe sa devina extrem de atractiva segmentului de public adresat.
- cica Citroen vrea sa atace segmentul premium cu masina asta... cat costa cel mai ieftin concurent premium?
-uitati-va pe lista de dotari standard... asa dotari nu gasesti nici pe un Mondeo sau Insignia (de Passat nici nu mai zic, ca oricum e printre cele mai scumpe) la 27000 de euro... De Seria 3 sau Clasa C nici nu mai zic
-motor slab? cele mai slabe motoare de la A4 sunt de 120 CP, la Seria 3 de 116 CP, la Mercedes Clasa C e ceva mai puternic, 136 CP (dar cu aproape 10000 de euro mai scump), Volvo S60 115 CP. NU conteaza neaparat puterea motoarelor, ci cum ajunge pe sosea. Deci asta cu puterea nu poate fi neaparat o problema.
-pret pe masura. Da, nu este o masina ieftina... pentru noi, astia care si-ar cumpara altceva. Cine vrea masina asta o cumpara si gata, pentru ca ii place, e ceva diferit si pare o masina de calitate, dotata mai bine decat multele care-i sunt concurente. Mai mult, diferenta de pret fata de un Seria 3 sa zicem o poti folosi pentru niste optionale misto de vreo 5000 de euro. Si recunosc, nici eu nu mi-as cumpara una. Dar recunosc ca e o masina interesanta.
Automarket, pe cand un drive test?
acum ceva vreme ma uitam stupefiat in mall la un DS4 ce era la vreo 16mii e. mi se parea super ieftin. sa fim seriosi. la banii astia iti iei un golf 6-super comun si mediocru. Masina totusi este un Premium. de asta au facut DS-urile. calitatea materialelor net superioara.
Una peste alta, desi sunt fan si posesor de mercedes, jos palaria pentru Citroen.
Motorul este suficient, fiind diesel, iar daca chiar trebuie, electricul ii da o mana de ajutor. Sunt clienti pentru care 0-100 km/h nu inseamna nimic, altele sunt importante (siguranta, consum, etc). Pentru o familie cu 2 copii mici este ideala.
Bravo Citroen, bafta maxima!!!
Faptul ca nu va avea succes in Romania e un lucru cert, dar tocmai lucrul asta ma bucura, pentru ca va fi clar o masina exclusivista.
Prin comparatia cu alte masini din clasa premium, le bate lejer prin dotari si un design de vis.
Nemtoaicele nu mai sunt asa fiabile cum erau... sa zicem Golf 2 si Mertz Cobra... Pica BMW clasa 7 sub 20.000km, si altele grele.
Si inca un lucru interesant, pretul de pornire in Franta, este de 40.000 euro - pentru aceleasi versiuni.
Din cate stiu, C5 are foarte putine probleme pe tren de rulare, iar DS5 in nici un caz nu va fi mai slaba.
In alta ordine de idei, fiind proprietar de Citroen (la a 3-a generatie) pot sa-i spun celui care se intreba de garantie ca nimeni nu ofera 7 ani de garantie in momentul de fata si ca eu in 6 ani de zile de cand am Citroen nu am avut nevoie niciodata de garantie, deci nu inteleg de unde este atat de convins de lipsa de fiabilitate.
la plusuri : un hibrid la bani putini, asa ceva nu vezi prea des (inca). Ca design este ok, ca materiale/comportament/consum ramane de vazut :)
Sau criteriile voastre sunt cele bune si corecte ?
Romanu tot roman.....!
Crede ca e buric !