Citroen C5 Aircross a fost prezentat publicului din Europa cu ocazia Salonului Auto de la Paris din toamna anului trecut. Noul SUV dezvoltat de constructorul francez are la bază platforma EMP2, aceeași arhitectură pe care se bazează și Peugeot 3008, 5008 și Grandland X.
Acum, noul Citroen C5 Aircross poate fi comandat și pe piața din România. SUV-ul va putea fi echipat atât cu motoare pe benzină, cât și cu unități diesel și va fi disponibil în trei versiuni de echipare: Live, Feel și Shine.
Cea mai accesibilă variantă este echipată cu motorul de 1.2 litri PureTech de 131 de cai putere. Prețul de pornire pentru această variantă în echiparea Live este de 21.600 de euro cu TVA.
Pentru motorul de 131 CP, clienții vor putea alege doar o cutie manuală cu șase trepte. Cea de-a doua motorizare pe benzină are 1.6 litri și dezvoltă 181 CP. Resursele vor fi puse în valoare cu ajutorul unei transmisii automate cu opt trepte.
Cei care preferă un diesel au la dispoziie motorul de 1.5 litri BlueHDi de 131 de cai putere sau unitatea de 2.0 litri BlueHDi de 178 de cai putere. Vârful de gamă va fi disponibil exclusiv cu o transmisie automată cu opt trepte, în timp ce varianta de 131 de cai putere va putea fi comandată și cu o cutie manuală cu șase trepte. La fel ca în cazul lui 3008, C5 Aircross nu beneficiază de sistem de tracțiune integrală, ci doar de sistemul de control al tracțiunii Grip Control (opțional pentru 309 euro).
Motor | Putere (CP) |
Cuplu motor (Nm) |
Transmisie | Accelerație 0-100 km/h (s) |
Viteză maximă (km/h) |
Consum WLTP (l/100 km) |
1.2 PureTech benzină |
131 | 230 | Man6 | 10.5 | 195 | 6.3-7.2 |
1.6 PureTech benzină |
181 | 250 | Aut8 | 8.2 | 219 | 7.1-8.0 |
1.5 BlueHDi diesel |
131 | 300 |
Man6 Aut8 |
10.4 10.6 |
189 189 |
5.1-5.8 5.0-5.8 |
2.0 BlueHDi diesel |
178 | 400 | Aut8 |
8.6 |
211 | 5.9-6.6 |
Scaunele din spate culisează (150 de mm) și pot fi înclinate în funcție de preferințele fiecărui pasager. Garda la sol a lui C5 Aircross este de 230 de mm. În aceste condiții, volumul portbagajului variază de la 580 la 720 de litri.
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Live | Feel | Shine |
1.2 PureTech | Benzină 131 CP |
Man6 | 21.600 | 23.600 | - |
1.6 PureTech | Benzină 181 CP |
Aut8 | - | 26.900 | 30.300 |
1.5 BlueHDI | Diesel 131 CP |
Man6 Aut8 |
23.300 - |
25.300 27.100 |
28.800 30.500 |
2.0 BlueHDI | Diesel 178 CP |
Aut8 | - | 30.300 | 33.700 |
Citroen propune un nivel de echipare de bază destul de generos. Versiunea Live, oferă, printre altele, următoarele dotări: sistem de climatizare pe două zone, sistem de infotainment cu ecran tactil de 8 inch, geamuri electrice față și spate, oglinzi exterioare reglabile electric, încălzite și cu lumini de semnalizare cu LED, scaun șofer cu reglaj longitudinal și pe înălțime, pachet de siguranță (sistem de avertizare la depășirea benzii de rulare, alertă cu privire la o coloziune frontală, sistem pentru recunoașterea indicatoarelor rutiere, Active Safety Brake și Coffee Break Alert), senzori de parcare spate, volan îmbrăcat în piele, tapițerie textilă în două nuanțe, jante din aliaj cu diametrul de 17 inch, lumini de zi cu LED și stopuri cu LED.
Varianta de echipare Feel plusează cu următoarele dotări: încărcare wireless pentru telefoanele inteligente, scaune față încălzite, lumini de semnalizare cu LED, jante din aliaj cu diametrul de 18 inch, bare longitudinale pentru plafon în două nuanțe, Safety Plus Pack (sistem de frânare automată de urgență cu funcție pentru recunoașterea pietonilor și a biciliștilor și sistem pentru monitorizarea unghiului mort) și senzori de parcare față și spate.
Versiunea de top Shine include și următoarele echipamente: faruri full-LED, sistem de acces și pornire motor fără cheie, pedale din aluminiu, cruise control adaptiv cu funcție Stop&Go, cameră video pentru mersul cu spatele, tapițerie din piele/material textil și jante din aliaj cu diametrul de 19 inch.
Pe lista concurenților nu am trecut nici Seat Ateca și nici Skoda Karoq, SUV-urile fiind disponibile fie cu un motor pe benzină de 115 CP, fie cu unul de 150 CP.
Totodată, Ford Kuga cu motorul pe benzină de 120 CP este disponibil începând cu al doilea nivel de echipare (Business), motiv pentru care nu a fost inclus în tabelul de mai jos.
Noul Citroen C5 Aircross vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT* (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ** (Euro, cu TVA) |
Citroen C5 Aircross 1.2 litri benzină, Man, Live |
131 | 5.2 | 10.5 | 21.600 |
Peugeot 3008 1.2 litri benzină, Man, Access |
130 | 5.2 | 9.5 | 21.026 |
Opel Grandland X 1.2 litri benzină, Man, Essentia |
130 | 5.2 | 10.1 | 19.060 |
Nissan Qashqai 1.3 litri benzină, Man, Visia |
138 | 5.3 | 10.5 | 18.905 |
Volkswagen Tiguan 1.5 litri benzină, Man, Trendline |
130 | 5.6 | 10.2 | 22.105 |
Kia Sportage 1.6 litri benzină, Man, Plus |
132 | 6.9 | 11.5 | 18.633 |
Hyundai Tucson 1.6 litri benzină, Man, Comfort |
132 | 7.2 | 11.5 | 22.265 |
*valori de consum conform standardului NEDC **preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
O promiteau pentru piata undeva la sfarsitul anului anul 2019 (in cadrul Salonului de la Paris din octombrie 2018).
Scaune spate culiseaza dar este deranjant la sezut dispozitivul de prindere al centurii iar scaunele sunt inguste - 3 bucati. Aceasi problema la 5008 de la Peugeot.
Multe optionale care umfla pretul, culorile de interior pentru RO sunt doar cenusiu inchis/deschis si negru. Nu au Maro ca in fotografii.
Per ansamblu cred ca este foarte putin sub Peugeot 3008, dar are atuul ca nu are motorul de 2000cmc doar in varianta de top.
Altfel masina e OK, cu multe plusuri.
Cu rabla si o negociere la dealer este o varianta de luat in calcul in categoria sa.
Nu stiu cum le sunt motorizarile, calitatea la interior si fiabilitatea, dar nu cred ca poti gresi prea mult cu o masina in ziua de azi, mai ales de la un constructor cu traditie.
Ca design, big like, interior + exterior.
@M, din cauza ta :)