Esential
4.3 | litri la sută este consumul mixt al lui Citroen C1 facelift în versiunea 1.0i cu transmisie manuală. |
4.5 | litri la sută consumă versiunea 1.0i EGS a lui Citroen C1 facelift în regim mixt. |
4.3 | litri la sută este consumul mixt al lui Citroen C1 facelift în versiunea 1.0i cu transmisie manuală. |
4.5 | litri la sută consumă versiunea 1.0i EGS a lui Citroen C1 facelift în regim mixt. |
Citroen C1 a primit încă un facelift, iar concernul PSA i-a aplicat şi fratelui 107 acelaşi tratament. C1 a ajuns la ultima fază din viaţa sa, înlocuitorul său urmând să debuteze în 2013. Lansarea lui C1 facelift are loc la Salonul Auto de la Bruxelles, eveniment care are loc săptămâna viitoare. Debutul noului Peugeot 107 facelift ar putea avea loc în cadrul aceluiaşi eveniment. Pe lângă modificările estetice, noul C1 are un motor îmbunătăţit, care emite mai puţine grame de CO2 pe kilometru şi consumă mai puţin. Din 2012, Citroen C1 şi Peugeot 107 vor primi un nou motor pe benzină, de 1.2 litri, care va avea tot trei cilindri şi va dezvolta ceva mai mulţi cai putere. Până atunci, cele două modele franţuzeşti păstrează unitatea de 1.0 litri şi 68 CP.
Modificările estetice aplicate lui C1 constau într-o nouă bară faţă, o capotă mai scurtă şi un set de lumini de zi cu LED-uri. Bara de protecţie faţă a fost redesenată pentru a putea integra atât proiectoare, cât şi un set de lumini de zi cu LED, iar elementele din urmă amintesc de cele montate pe DS3 şi C4 Aircross.
Gama de jante de aliaj include un nou model, deosebit de atractiv. Între timp, Peugeot 107 facelift a primit un aspect mai apropiat de cel al noilor 508 şi 208. Ambele modele se bucură de nuanţe noi de caroserie şi o gamă nouă de capace de plastic pentru jantele de oţel din dotarea standard.Interiorul ambelor modele este oferit acum în două nuanţe, iar tapiţeria are acum un alt tipar. Versiunile de top ale lui Citroen C1 facelift primesc jantele de 14 inch din aliaj în standard, în timp ce modelele de la mijlocul gamei de echipare în sus sunt diferenţiate de versiunea entry-level printr-o bandă cromată pe grila faţă, pe lângă diferenţele la nivelul echipamentelor oferite în standard. Sistemul audio al lui C1 a fost îmbunătăţit şi integrează acum conectivitate Bluetooth şi o mufă USB pentru conectarea dispozitivelor externe.
Gama de transmisii inclue şi o unitate EGS, acronim pentru Electronic Gearbox System, care oferă un set de padele montate pe volan pentru schimbarea treptelor de viteză. Spre deosebire de versiunile cu transmisie manuală ale lui C1 1.0i, această versiune emite cu 5 grame CO2 în plus pe kilometru, respectiv 104 grame CO2 în regim mixt.
Respectiva transmisie este o unitate pilotată, care oferă tot cinci trepte. Toate modelele EGS se bucură de un volan redesenat şi îmbrăcat în piele, în timp ce modelele cu transmisie manuală au şi un schimbător de viteze revizuit. Cei de la Citroen au schimbat setările servodirecţiei şi revizuit amortizoarele pentru agilitate sporită la viteze mici şi un plus de comfort. Modificările respective i-au fost aplicate şi fratelui de platformă 107. Primele imagini ale lui Toyota Aygo facelift, fratele de platformă al celor două modele franţuzeşti, nu au fost încă publicate pe internet.Via | Autoblog.it
2. Puteau sa schimbe si ei oglinzile cu unele de la 508, C3!
3. Peugeot-ul e chiar misto!!!!!!!!!!
4. Nu inteleg de ce au acelasi spate, zici ca-i pre-faceliftul, daca tot au modificat fata, pot sa schimbe si spatele (macar un design nou pentru stopuri)!!!!!
5. Singura poza a interiorului este BLEAH!!!
Mesaj pentru Designeri: Sa va ia dr**iiiiii!!!
Pana si Lodgy de mai jos e mai frumos decat astea!!!!!!!!!
Practic, un robot operează tijele cutiei de viteze şi schimbă treapta şi ambreiajul este acţionat electrohidraulic, fără intervenţia şoferului (de unde şi lipsa pedalei). Controlul ambreiajului este hidraulic şi este realizat cu ajutorul unui actuator.
Într-un fel, transmisia pilotată este fratele mai ieftin şi mai puţin performant (în termen de rapiditate şi eficienţă) al transmisiilor cu dublu-ambreiaj.
Explicaţii în engleză aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Semi-automatic_transmission
şi aici (despre SensoDrive, dar vorbim de acelaşi principiu)
http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/psa/c3/sensodrive/sensodrive-2.html
Te invit să studiezi şi sistemul S-CAM (extrem de apropiat de EGS) al francezilor, folosit pe generaţia precedentă a lui C4 şi nu numai. Acesta poate schimba treptele şi "în diagonală", nu doar liniar, ceea ce înseamă că poate face o trecere din treapta a cincea în treapta a treia, spre exemplu. Teoretic imposibil pentru o cutie cu dublu ambreiaj, dar posibil pentru o automată convenţională cu convertor de cuplu.
http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/psa/c4/c4-data/c4-11.html
http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/psa/c4/images/c415g.jpg
Prezentarea sistemului EGS pe portalul Citroen din Regatul Unit: http://www.citroen.co.uk/our-brand/technology/#/our-brand/technology/ - alegi EGS din meniu şi urmăreşti clipul.
http://autosalon.be/en/salon/visiteur/dates-et-heures/
The Motor Show takes place from TUESDAY 10th until Sunday 22th January 2012.
Public days from Thursday 12 until Sunday 22 January.
I-au pus niste leduri, plus un volan nou, plus mici imbunatatiri + un motor nou = nou concurent pentru ,,tripleta".
Recunosc insa ca la clasa asta mereu mi-au placut masinutele astea 3 si le-am considerat cea mai buna alegere la nivelul asta de pret.