Citroen ar putea renunța la dezvoltarea unor noi motoare diesel

de Alexandru Monenciu
Marti, 04.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recent informații, francezii de la Citroen ar putea renunța la dezvoltarea de noi motoare diesel. O decizie asemănătoare au luat și conaționalii de la Renault.

Motoarele diesel au devenit un fel de "persona non grata" în industria auto, odată cu izbucnirea scandalului Dieselgate. Treptat, vânzările acestui tip de propulsoare a scăzut și sunt unii producători care au anunțat chiar că intenționează să nu mai dezvolte generații noi de unități diesel.

După Renault, Hyundai sau Nissan, francezii de la Citroen ar putea renunța și ei la motoarele diesel. Într-un interviu recent, șeful Citroen, Vincent Cobee, și-ar fi declarat antipatia față de acest tip de propulsoare.

"Sunt extrem de indiferent în ceea ce privește motoarele diesel. În urmă cu cinci ani reprezentau 80% din piață, anul trecut mai puțin de 50%; ar putea fi mai puțin de 15% în trei sau patru ani," a declarat Cobee pentru publicația Autocar.

Clienții mai pot comanda, pe anumite piețe, modele Citroen echipate cu motoare diesel. Dar, spre exemplu, noul C5 X este disponibil numai cu propulsoare pe benzină sau hibrid.

În tot acest timp, mai sunt producători care încă le consideră relevante.

Mercedes-Benz, BMW, Audi și Volkswagen sunt mari fani ai agregatelor diesel.

via Autocar

Comentarii (8)

  • petrush
    s-ar putea sa nu de stie.o stire si un articol fara nici o noima.
    9 6
  • Edikkk
    de aceea îmi doresc ca Tesla să reuşească aşa bine în continuare !

    Să nu mai avem parte de asemenea ştiri
    4 14
  • Adrian
    Era chiar culmea ca Citroen, o marca de buget, sa mai dezvolte ceva, mai ales odata cu integrarea in Stellantis. Are de unde imprumuta.
    Dar nu va faceti iluzii ca au sa dispara dieseurile. Doar verificati putin configuratoarele celorlalte branduri. Si intrebati dealerii ce motoare au la drivetest.
    4 2
  • Al Bundy
    Daca ar lua o asemenea decizie, ar fi mare păcat! Motoarele HDI sunt cele mai performante si mai rafinate din lume. De fapt Peugeot a inventat DPF si common rail. Aici duce prostia omenească, sa distrugă tipul de motor cel mai avantajos pentru omul de rând!
    11 5
  • Edikk Buster
    Common Rail parcă Fiat l-a creat.
    7 1
  • Peggy Bundy
    DPF nu a fost inventat de francezi. Ei l-au introdus prima oara pe motoarele de automobil. Inainte de asta DPF exista pe motoare mari de camioane in USA.
    De asemenea nici CommonRail n-a fost inventat de francezi ci de altii.
    Pune mana pe carte ca altfel ramai shoe salesman pe viata.

    PS CommonRail de pe Peugeot e Bosch.
    8 2
  • common rail si injectia directa s-au adoptat la turisme dupa multe decenii de testare pe camioane.
    3 0
  • "În tot acest timp, mai sunt producători care încă le consideră relevante." ... pentru ca sunt relevante. Sunt imbatabile la eficienta dupa cum demonstreaza si noul Golf cu 2.0 TDI cu emisii de sub 100g in timp ce 1.0 TSI are emisii de 105-110g/km.

    Daca unora le este rusine sa recunoasca evidenta nu inseamna ca lucrurile stau chiar asa.
    14 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru