Segmentul mașinilor de oraș va fi afectat puternic în următoarea perioadă de noile reguli pentru emisii care vor intra în vigoare în ianuarie 2021.
Teoretic, constructorii au soluția de a dezvolta versiuni electrice pentru aceste modele, însă strategia ar crește considerabil prețul de vânzare într-un segment sensibil la acest capitol. Tocmai din acest motiv, viitorul acestui segment este incert, iar acest lucru este valabil și în cazul celor de la Citroen.
"Citroen C1 este un model competitiv în segment, dar segmentul în sine are provocări: regulamente, cerințe minime pentru sisteme de siguranță și standarde de emisii mai dure. Toate cresc prețurile, iar acest segment este extrem de sensibil la preț", a precizat Vincent Cobée, CEO-ul Citroen.
În acest context, Citroen analizează inclusiv varianta de a renunța la dezvoltarea unei noi generații pentru C1. Segmentul ar urma să fie acoperit parțial de noul cvadriciclu electric Ami, care oferă o autonomie electrică de 70 de kilometri.
"Nu am finalizat încă poziția viitorului C1, dar cu siguranță Ami este un răspuns parțial la necesitați similare. electrice de oraș, câți pasageri sunt într-o mașină? Doi. Distanța medie parcursă? 25 de kilometri. Nu poate face și Ami același lucru pentru același preț?", se întreabă Cobée.
Dacă ne uităm la mașinileVia Autocar
Căruciorul de butelii Ami poate fi deci util adolescenților fără permis, dar la noi continui să cred că cei (nu f. mulți) care-și pot permite o a doua mașină urbană (electrică, evident) au alte opțiuni.
O fi bine, o fi rau, nu stiu, dar tinereii nu sunt impresionati si nici dornici de Mercedes-Benz. Ii intereseaza chestiile simple, cu ecrane, gadgeturile de incarcat la priza (e prima generatie care a crescut cu tot felul de device-uri), mijloace de transport banale fara confort si pretentii, care sa-i duca de la A la B, eventual fara sa trebuiasca sa puna mana pe nicio comanda, sa ia vreo decizie, in timp ce deruleaza imagini si filmulete pe telefon.
SUV-urile nu cred ca au viitor. Ciudateniile cu 4 roti, 2 locuri si un ecran in loc de bord, ala e viitorul. Si cel mai probabil porcariile astea o sa le comanzi de pe telefon printr-un app si o sa-ti vina acasa. O sa te urci in "chestie", o sa introduci destinatia pe ecran, dupa care o sa continui sa stai cu mecla in ecran pana cand ajungi la destinatie (eventual la biroul unde o sa treci cu ochii pe alt ecran). O sa platesti abonament si probabil ca masinile asa cum le stim acum vor fi apanajul superbogatanlor, dar vor avea grija preaminunatii stangisti sa puna atatea oprelisti si taxe incat sa devina un chin sa mai fii posesor de masina clasica. Industria auto o va lua puternic in freza, dar n-o sa le plang de mila. Complicitatea lor de acum e piatra de moara pe care si-o leaga de gat singuri si iresponsabil.