Constructorul francez de automobile a intrat în segmentul monovolumelor în 1999, cu modelul Xsara Picasso. Cu timpul, însă, popularitatea acestui tip de vehicule a scăzut, iar în prezent Citroen este printre puținii producători de automobile care mai oferă așa ceva.
Ceilalți au înlocuit monovolumul fie cu SUV-ul subcompact, fie cu cel de dimensiuni compacte.
Din câte se pare și Citroen ar putea renunța la monovolume. Într-un interviu recent, Vincent Cobee, șeful mărcii franceze, a dat de înțeles că acest tip de vehicule are zilele (sau anii, dacă vrei) numărate.
"Suntem printre ultimii Mohicani din acest segment de ani buni. Trebuie să recunoaștem că dominăm acel segment și segmentul dispare foarte rapid," a declarat Cobee pentru publicația Autocar.
Același oficial susținea anul trecut că Citroen va comercializa modelul C4 Spacetourer atât cât va putea să îl producă și atât cât va găsi clienți. Desigur, marca franceză ar avea destule modele înlocuitoare pentru monovolume.
C3 Aircross, C5 Aircross și Berlingo sunt numai câteva dintre acestea.
Totodată, acesta din urmă este disponibil și într-o versiune pur electrică.via Autocar
Pacat.
Culmea e ca BMW a intrat recent pe segmentul asta, cand restul deja se retrageau si ii cantau prohodul. Si treaba e profitabila se pare, odata ce revin cu o noua generatie. Deci se poate, trebuie doar sa ai un marketing bun.
Sincer, mi se pare o alegere bună și în același timp greșită. Bună pentru că oricum nu se mai vindeau și greșită pentru că sunt mai spațioase decât SUV-urile, ca să nu mai zicem că unele dintre SUV-uri nici măcar n-au 4x4, spre exemplu Jeep Compass (versiunea normală, nu 4xE).
În concluzie, aveau și MPV-urile rolul lor.
Am avut un Grand Tourer seria 2 și am fost mai mult decât mulțumit, dar nici acesta nu mai are un model nou :(
Modelul nou de la BMW seria 2, este Active Tourer, mai scurt, adică spațiu mic in portbagaj. Practic este un cross, un mini monovolum… oferta de monovolume veritabile pe piața din Europa se rarefiază tot mai mult și este păcat, așa cum se spunea mai sus sunt mașini foarte confortabile și versatile pentru familii mai numeroase sau pasionații de concedii cu de toate…
Din punctul meu de vedere clienții se vor muta la cele câteva opțiuni (cât or mai fi) Sharan, Turan, Alhambra… adică VAG.
A alta alternativa o reprezintă modele gen: Scout, AllTrack, allroad etc… tot VAG :))
Monovolumul nu are nici dinamica buna, nici garda la sol mare, doar spatiu (pe care il gasesti si la SUV si break/combi).
in presa auto din Germania, chiar fusese de curand un articol despre piata monovolumelor dispare incet, iar iubitorii acestor genuri de modele (iar in vest chiar sunt multi) raman fara alternative prea multe deoarece companiile auto migreaza catre SUV-uri, o ipocrizie fara margini avand in vedere cat se da din goarna cu modelele eco-friendly...
De aia dispar mai, ca nu au vanzari, nu le mai vrea nimeni, nici macar voi care le tot deplangeti disparitia, cerere si oferta.