În 2019, Citroen a prezentat la Geneva un nou concept de mobilitate urbană, Ami One, un prototip 100% electric cu două locuri. Ulterior, în februarie 2020, francezii au lansat versiunea de serie Ami, un cvadriciclu electric cu un preț de pornire de 6.000 de euro pe piața franceză.
Acum, constructorul a anunțat prețul și pentru piața din România. Citroën Ami poate fi comandat pe piața locală pentru 4.990 de euro, preț ce include TVA și tichetul Rabla Plus. Disponibilitatea mașinii se lasă însă așteptată până în 2022.
Importatorul oficial Trust Motors transmite că Ami este disponibil pentru început exclusiv persoanelor juridice, cu achiziție de minimum 3 unități.
Vehiculul cu autonomie de 75 de kilometri are o baterie de 5.5 kWh ce poate fi încărcată în trei ore la orice priză de 220V. Poate fi condus de persoanele cu vârstă peste 16 ani cu permis de conducere B1, viteza maximă fiind de 45 km/h.
Via Citroën
Așadar nu înțeleg care i șpilul cu Citroen ul aista. Poate s o adresa milionarilor.
Una din ele se numeste "Mașină Electrică pentru Oraș tip cvadriciclu ELBONS 4X" si este net superioara acestui Citroen. La o forma similara are patru locuri si mult mai multe dotari.
Nu vor avea niciun succes porcariile astea. Sunt si urate.
Cu o Dacie Spring la vreo 8.500 € (tot cu Rabla Plus dar măcar e mașină cu AC, 4 locuri, acceptată pe autostrăzi etc) e mai logic să comparăm tomberonul ăsta rulant.
...Care costă între 6.900 și 8.360 € la francezi, eco-bonusul pt cvradricicluri ușoare fiind de 900 € p-acolo.
La noi însă, ȘI categoria lui (L6e) beneficiază de cel mai nesimțit eco-bonus... din lume.
Eco-tichet care naște implicit monștri, adică un preț teoretic de 10.000 €.
Nu mai zic că mini-bateria de 5,5 kWh (de fapt 5,8) trage mult la cântar - 60 kg, de unde rezultă o densitate energetică dezastruos de slabă, sub 100 Wh/kg. De unde și o calitate îndoielnică (părerea mea, evident.)
...Ce mai contează însă? Viitorul să fie cu ștecher, că nu se pun profiturile nerușinate făcute pe spinarea taxelor jăpcuite de la amărășteni.
Și era ok dacă costa 1500-2000 Euro. Măcar nu te mai ploua ca pe trotinetă. Hai 2500 euro că sunt trotinete la 1500 euro, dar de la 7000 în sus deja e glumă.
dar bună pentru liceeni, studenţi, bunicuţe, mama cu copilul ca să îi plimbe prin oraş
Desigur, nu va fi deloc populară pentru ca e plin de cocalari și snobi. Primii prefera Passat 1.9 TDI cu 100.000 km reali-reali, sau o căzătură cu sigla bmw, ceilalți nu se pot afișa decât în SUV-uri.
Mi se pare normal...
Asta da marja de profit, sa iei 11000 profit la o masina de 5000...
Ecotichet care poate acoperi max. 50% din prețul total adică teoretic de fapt, care-i zece mii.
Profitul la noi e deci cu 3.100 € peste cel de la francezi, sau 4.000 cu cei doar 900 dați pomană și la ei.