Mobilitatea urbană este una dintre provocările cu care se confruntă constructorii auto în aceste zile, mai ales din perspectiva cetățenilor care își petrec o bună parte din timp în trafic, iar ale căror nevoi trebuie ascultate și satisfăcute. Au apărut tot felul de soluții de car sharing în orașe, iar planurile marilor producători indică o continuare a acestei tendințe.
Anul trecut, Citroen a prezentat la Geneva un nou concept de mobilitate urbană, Ami One, un prototip 100% electric cu două locuri, ce poate fi folosit fără un permis de conducere dacă ai cel puțin 14 ani și un "certificat de siguranță rutieră", conform legilor din Franța. În cazul pieței din România, Citroen Ami ar necesita un permis de categorie AM.
Francezii au lansat acum versiunea de serie, care își va face debutul tot la Geneva. Noul Citroen Ami este un cvadriciclu 100% electric, cu două locuri, ce promite o autonomie de 70 de kilometri în oraș și care poate atinge o viteză maximă de 45 km/h. Bateria de 5.5 kWh poate fi încărcată în trei ore la orice priză de 220V.
Citroen Ami are 2.41 metri lungime, 1.39 metri lățime și 1.52 metri înălțime, cu o greutate de 485 de kilograme (bateria are 60 kg).
Citroen a anunțat că prețul de pornire al lui Ami este de 6.000 de euro în Franța. Constructorul oferă și posibilitatea închirierii “pe termen lung”, adică timp de 4 ani, în schimbul a 2.644 de euro.
Comenzile pentru Citroen Ami vor fi deschise în 30 martie pentru piața franceză. Ulterior, micuțul vehicul va fi lansat în Spania, Italia, Belgia, Portugalia și Germania. Primele livrări către clienți vor avea loc în luna iunie.
Via Citroen
Pentru transport pe distante de peste 100 de km + confort sporit, cat si pentru transport si lucrari industriale, bateriile de laptop nu vor fi niciodata raspunsul.
DPDV legal, nu stiu cum o s-o scoata la capat cu aia cu "fara permis". Sunt convins ca in anumte tari, Romania printre ele, o sa se trezeasca niste destepti sa spuna ca "nu se poate, domne, fara permis!".
Ai drepate, asa e. Stai pe scaun nu in picioare. Am scris prosti. O sa fiu mai atent. Multumesc
Pe de alta parte la 45 km/h pe bulevarde si autostrazile urbane (pe care francezii le au) se pot crea niste situatii complicate.
Tare sunt curios cum va functiona.
- locuiesti in oras
- vrei sa mergi prin oras musai cu masina
- nu ai de carat decat telefonul, laptop-ul si sticla de Evian :); incap si cumparaturile dar poate nu si astea din perioada coronavirus .... tb 2-3 drumuri sigur
- a doua masina a familiei
6000 EUR e pret de bicicleta, una mai performanta ce-i drept;
poate asta va fi viitorul mobilitatii in orase, oricum mergem singuri in masina cu 4-5-7 locuri;
iar cand viteza in oras va fi limitata la 30-40 km/h poate fi chiar fun sa umblam toti in cutiute de-astea;
mai trebuie doar sa taxam/interzicem la maxim masinile cu motoare cu combustie interna si o sa putem sa avem aer curat chiar in mijlocul orasului;
putem sa visam, nu-i asa?
Iarasi tu, clona ? Nu te-ai plictisit sa faci glume proaste pe seama celorlalti sub un nume pe care cineva il foloseste ? Nu te poti abtine ?
Asa este. Este pret de bicicleta electrica performanta si cu autonomie mare. (50 km, chiar mai mult, nu sunt sigur) Daca nu stiai poti sa cauti pe you tube.
DAR, si exista un mare semn de intrebare aici, de fapt chiar mai multe evolutii recente care se bat cap in cap:
1. In conditiile astea, ce e cu explozia de SUV-uri? Cum se poate intelege apetenta clientului (satisfacuta de producatori) pentru masini tot mai mari in Europa? In US e de inteles, acolo spatiile sunt intotdeauna infinit mai mari decat in Europa, orasele, infrastructura, absolut tot in tara aia e construit dupa un alt calapod. Dar in UE? Deci pe de o parte introducem norme de poluare draconice, ca sa respiram curat, dar noile regine ale balului sunt SUV-urile. Pentru care SUV-uri nu ai solutie de proplusie cu baterii, singura optiune valabila ramane Diesel-ul, nici macar Otto.
Asadar, cine mai poate intelege vreo logica in toata povestea asta? E cineva care gandeste in ansamblu, strategic, ceea ce se intampla? Ia cineva in considerare dorintele si nevoile clientului? Se gandeste cineva care ar fi consecintele falimentarii sau distrugerii industriei auto europene? Dpdv social, economic? Credeti ca exagerez? Amintiti-va ce industrie auto aveau englezii in urma cu vreo 40 de ani si vedeti ce mai au acum. :)
2. In conditiile in care toata lumea vrea SUV-uri, o masina mica si buna si f asemanatoare cu cea din articol, Smart, nu se mai produce decat in China, cu baterii de laptop si la pret de Golf. Cine sa mai inteleaga ceva?.....
Geamurile tip 2CV sunt fenomenale, deschiderea usilor la fel...
Fiat ar cam trebui sa sa ia notite si sa se grabeasca si ei cu un model nou care sa aibe ceva legaturi cu Topolino din ani 30'(dar sa il faca exact ca acest Citroen....
Este foarte grava afirmatia pe care o faceti legat de faptul ca se pote conduce fara permis. Eu acum 23 de ani era sa ma aleg cu un dosar penal conducand o motoreta fara pedale si fara permis categoria A1.
Cvadriciclele se pot conduce doar daca sunt inmatriculate la primarie au asigurare obligatorie si ITP valabil. Iar conducatorul trebuie sa detina un permis de conducere categoria B1 care poate fi obtinut de la varsta de 16 ani prin examen de conducere la fel ca pentru categoria B.
Asta ar fi copiere. Si ar incepe haterii cu cearta. Poate doar sa fie in aceeasi clasa
Eu nu aș conduce așa ceva nici dacă aș primi-o cadou!
ma refeream ca Fiat sa faca un nou Topolino in acelasi mod excentric ca acest Ami, nu sa copieze design-ul
@Ami Two
Sa inteleg ca tu este adeptul masinilor 'adevarate' gen A4, A5, cincieri!! si asa mai departe....
Masinuta asta(daca o putem numi asa)a fost gandita pt parizieni si bucuresteni daca stam sa ne gandim....e o alternativa la un scuter/bicicleta/trotineta..
Oericum, bravo lor. O singura emotie am: vreau sa vad teste reale cu cei 70 de km autonomie :)
...in schimbul unui avans de 2644 Euro si a unei taxe/rate lunare de 20 Euro...
A, atunci este foarte bine, mai ales ca sar dezvolta mai multe masinute in acest segmentl.
Pai,sa zicem 50 km/autonomie/incarcare si i-ai face doar intr-o zi, pe an ar fi 18.250 km/an. Ar fi echivalentul multor masini actuale cu motor pe benzina.
La minusuri ar fi un eventual impact (pe orice parte) si faptul ca in zone mai putin aglomerate,unde se merge ceva mai repede, cei din masina ar putea fi in pericol.
Te extaziezi mult prea tare față de chestii banale (geamurile și ușile acestei trotinete cu 4 roți). Fii mai relaxat puțin.
Personal mă îndoiesc de utilitatea acestei mașini într-un trafic aglomerat ca-n București. Dacă patru astfel de jucărioare, conduse de patru femei fără carnet, intră într-o intersecție aglomerată...în momentul ăla misoginismul s-ar transforma brusc într-o virtute.
@Ami Two
Probabil iti inchipui ca toti soferii de BMW sunt cocalari. Gresit ! Sunt cocalari cu BMW si sunt si oameni cumsecade cu BMW. Fiecare isi ia ce-i place, ce-i trebuie si ce vrea. @tzeanu_bmw pare un om cumsecade. Nu mai fiti atat de hateri.
Pensionari, studenţi, cine ştie
Poate fi folosit fără un permis de conducere dacă ai cel puțin 14 ani și un "certificat de siguranță rutieră", conform legilor din Franța.
CONFORM LEGILOR DIN FRANTA
CONFORM LEGILOR DIN FRANTA
CONFORM LEGILOR DIN FRANTA
Si ma mai mira ca dam prin gropi ca natie de la presedintele "palton" la opinca analfabeta.
Evita-ma pe viitor. Suntem incompatibili. Adio.
Masinuta asta este putin mai mica decat Smart. De aceea este cvadriciclu. Smart este intre un cvadriciclu si un autoturism.
@fan skoda...stai jos, 2!
De ce ?
Celalalt tip-cvadraciclu greu-maxim15KW(20.4CP) , poate avea patru locuri , viteza maxima nu e limitata de lege dar de regula ating intre 80 si maxim 95km/h ,au voie si pe drumurile nationale (70km/h viteza legala) si pe autostrazi (90km/h viteza legala) greutate maxim 450kg(fara baterii) -necesar carnet categoria B1. In cazul in care sunt destinate transportului de marfa pot avea o greutate de pana la 550kg.
SMARTUL nu se incadreaza aici. Smartul electric are 83cp , 1200kg si atinge 130km/h(limitata electronic pentru a limita consumul de curent , altfel are potentialul de a depasi 170km/h)
tipic "RO" Tre' sa zici tu ceva...nu conteaza daca are legatura cu subiectul...ideea e sa-ti dai importanta-cat de bun esti si cum le mai sti tu pe toate...Zicea o vorba...prostul nu e prost destul...daca nu e si fudul...fereasca Dumnezeu sa cauti ceva informatii si pareri avizate pe "forumurile" noastre...doar vorbe doua la leu...cauti ceva despre lei si afli despre ciorapii de dama!