Citroen a lansat sistemul Snow Motion
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Citroen face inca un pas important in materie de siguranta activa odata cu dezvaluirea noului sistem inteligent anti-derapare, botezat Snow Motion. Tehnologia a fost dezvoltata pentru a permite soferilor sa ruleze in siguranta pe suprafete acoperite cu zapada fara sa dezactiveze sistemul ESP.
Obiectivul francezilor a fost acela de a produce un sistem usor de utilizat, fara costuri aditionale care poate fi introdus si pe versiunile standard de echipare. Vehiculele dotate cu un sistem conventional de control al tractiunii regleaza derapajul rotilor distribuind mai putin cuplu atunci cand detecteaza o aderenta scazuta. In conditii extreme, aceste sisteme nu sunt de fiecare data foarte eficiente.
Snow Motion rezolva aceasta problema datorita unui sistem de control al tractiunii complet nou. Acesta functioneaza in trei faze:
1. Sistemul masoara informatiile venite din partea soferului (acceleratia, unghiul de rotatie al volanului) si analizeaza conditiile din exterior (inclinatia drumului, aderenta, grosimea stratului de zapada)
2.
Informatiile venite in urma actiunilor celui aflat la volan sunt comparate cu realitatea de pe drum iar o unitate electronica de control calculeaza setarile recomandate pe care le trimite apoi sistemului de control al motorului si sistemului de franare3. Diferenta intre setarile recomandate si raspunsul autovehiculului este determinata instantaneu, iar ajustarile necesare sunt facute pentru a optimiza comportamentul masinii in functie de actiunile celui aflat la volan si realitatea existenta pe sosea.
De asemenea, miscarea vehiculului este impartita si ea in doua faze separate: pornirea si inaintarea.
Pornirea: Aceasta faza, activa pana la 4 km/h, este caracterizata de folosirea alternativa a celor doua roti motrice. Unde este necesar, aceasta faza se activeaza in functie de grosimea zapezii, aderenta disponibila si forta de accelerare a autovehiculului.
Inaintarea: Aceasta faza este activata in doua etape: - dupa faza de pornire, cand vehiculul depaseste limita de viteza bazata pe trei parametri: inclinatia drumului, informatiile venite in urma actiunilor celui aflat la volan, aderenta existenta pe drum; - direct, daca faza de pornire nu a fost activata.
In aceasta faza, sistemul selecteaza nivelul optim de functionare bazat pe informatiile venite in urma actiunilor celui aflat la volan si conditiile de aderenta existente pe drum.via | Citroen
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Citroen in Romania
-
Citroen Berlingo Furgon Preţ: 13.685 - 15.351 €
-
Citroen Berlingo Multispace Preţ: 14.506 - 17.957 €
-
Citroen C-Elysee facelift Preţ: 11.067 - 14.518 €
-
Citroen C1 Preţ: 10.698 - 13.673 €
-
Citroen C3 Preţ: 10.600 - 15.500 €
-
Citroen C3 Aircross Preţ: 13.500 - 18.400 €
-
Citroen C4 Cactus Preţ: 13.490 - 18.890 €
-
Citroen C4 Spacetourer facelift Preţ: 23.550 - 29.976 €
-
Citroen C5 Aircross Preţ: n/a - 30.300 €
-
Citroen Grand C4 Spacetourer facelift Preţ: 24.621 - 31.047 €
-
Citroen Jumper Preţ: 21.360 - 27.240 €
-
Citroen Jumpy Combi Preţ: 21.896 - 23.562 €
-
Citroen Jumpy Furgon Preţ: 18.802 - 21.301 €
-
Citroen SpaceTourer Preţ: 25.109 - 30.464 €
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Hyundai a anunțat oficial că va lansa anul viitor o nouă generație a sistemului său multimedia. Acesta se va numi Pleos Connect și va fi bazat pe Android. (28.03)
-
General Motors și Nvidia și-au unit forțele pentru a crea cipuri și software pe bază de inteligență artificială pentru viitoarele mașini autonome. (19.03)
-
Chinezii de la BYD au dezvăluit o nouă platformă dedicată care va fi prezentă la viitoarele sale modele electrice. Cu noua platformă, viitoarele modele electrice ale mărcii vor putea fi încărcate foarte rapid, cu un curent maxim de 1000 kW. (17.03)
-
Prețuri noua Mazda 6e în România: start de la 43.500 euro
-
Deschizător de drumuri
-
Noul Renault 4 electric poate fi comandat în România: start de la 28.900 de euro
-
(P) Programul Rabla 2025: Cum să-ți schimbi mașina cu ajutorul finanțării 123Credit.ro
-
FOTOSPION: Primele imagini cu viitorul Seat Ibiza facelift
scoate tu ESP pe zapada sa vedem cum mai ramai pe sosea, numai prosti scri...
domnu mirica ce sofer esti? cine e atat de prost sa scoata ESP-ul pe zapada???
Cat despre continutul tehnic al comentariului, poate ar trebui sa te uiti sa vezi cum functioneaza sistemul ESP. Uite aici o pagina care iti explica ce si cum (in articol gasesti si recomandarea dezactivarii pe zapada): http://www.launchtech.co.uk/documents/Electronic%20Stability%20Program%20(ESP),%20Mercedes%20Benz%20211,%20230,%20240.htm
Daca nu ai rabdare sa citesti sau nu esti familiarizat cu limba lui Shakespeare (asta a fost un scriitor, nu joaca in nici o echipa), iti pot face un scurt rezumat. ESP-ul inglobeaza mai multe componente electronice: ABS-ul, ASR-ul si EBR-ul. In situatia data (rularea pe zapada), ne vom focusa asupra ASR-ului, care previne patinarea rotilor motoare, regland momentul motor. Mai pe intelesul tau, ASR-ul odata activat nu te lasa sa pleci su scartz. Dar gandeste-te cat de mult te "ajuta" acest sistem pe o suprafata cu aderenta scazuta cum ar fi zapada. In aceste conditii, dezactivarea ESP/ASR-ului poate fi binevenita, rotile nefiind "limitate" in invartirea lor in gol pina gasesc aderenta.
O zi buna !