Citroen a întrerupt producția modelului de segment mediu C5 în 2018, ca urmare a scăderii abrupte a vânzărilor în segment în favoarea SUV-urilor.
Constructorul francez a menționat însă în repetate rânduri că pregătește un înlocuitor pentru C5, care anterior a fost disponibil în versiuni sedan și break.
Laurence Hansen, directorul de produs al Citroen, sugerează că procesul de dezvoltare a început deja și caracterizează noul model drept "splendid". "Credeți-ne, mașina există și este splendidă. Este o mașină foarte importantă pentru noi", a precizat el.
Nu este exclus ca noul model să fie dezvoltat pe baza conceptului CXperience (foto) prezentat în cursului anului 2016. Cel mai probabil, înlocuitorul lui C5 va fi dezvoltat pe platforma EMP2 a Grupului PSA Peugeot-Citroen, aceeași folosită și de Peugeot 508 și DS 9. Unul dintre avantajele platformei este că permite dezvoltarea unor versiuni plug-in hybrid.
Vânzările de modele de segment mediu au scăzut în Europa cu 14% în 2019, la aproape 404.000 de unități.
Până la lansarea înlocuitorului lui C5, Citroen se pregătește pentru prezentarea unui nou model în 30 iunie. Cel mai probabil, francezii vor dezvălui înlocuitorul lui C4, care ar urma să aibă și o versiune electrică.
Via Automotive News
Noul C4 e o șansă care n-ar trebui ratată (mai mult decât C5 zic eu), dar nu știu dacă silueta de ex-GS întrevăzută-n pozele-spion va fi de ajuns dacă rămân la standardizarea tip (e)matrionușka previzibilă -- profitul să trăiască.
Cu ciudata politică PSA de până acum (care a făcut din Citroën un gen de sub-marcă Peugeot) pare cam grea trezirea, dar putem spera...
Acum, fiindca eu tin cu europenii si americanii, asa in general, mi-as dori din toata inima sa vad firmele europene intoarse la gloria de alta data, si pe alea asiatice la locul lor, adica doar in asia, maxim Africa.
Stiu, sunt "rasist", sunt ingust la minte, etc etc. Dar pentru mine vin in primul rand ai mei si dupa aia restul lumii.
Mi-ar place sa vad Citroen, si orice alta firma europeana, nu doar germana :), ca vin cu produse moderne, fiabile si competitive. Pentru ca putem, avem cu cine si cu ce. Franta a fost candva un motor al creativitatii si al modernismului si nu vad de ce n-ar fi si astazi. Poate ca inainte sa ne caciulim la asiatici am putea sa incepem sa apreciem ce am avut acasa la noi. Din totdeauna.
Mi-e dor (ca să nu zic “agonizez”) de emblematica industrie auto euro-americană de odinioară. Chiar mă gândeam deunăzi: ce-ar fi să se nască (minune cerească!) o mişcare…retro în automobilismul oficial, care să dureze măcar vreo 20 de ani? Să mizeze şi pe PHEV (cel mult!), ba chiar şi pe high-tech, dar să readucă în prim plan acele “contururi” care au făcut istorie, dacă nu şi unele motoare…nemuritoare. Cum ar fi (iluzia iluziilor, fireşte) ca şefii şi managerii să nu se mai închine la fel de asiduu lui Zeus Profitus? Şi să renunţe la…CUVopatie.
Să se ridice din propria-i cenuşă…ARO-ul românesc. Să-să-să etc. Dring-dring-dring! Sună ceasul deşteptător. M-am trezit.