Citroen 2CV ar putea renaște ca model electric de oraș

de Tiberiu Safta
Miercuri, 22.01.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Citroen are intenții serioase de a relansa celebrul model 2CV, la 3 decenii după sfârșitul producției. Modelul care a mobilizat Franța în primii ani de după Al Doilea Război Mondial ar putea renaște ca un model electric de oraș cu design retro.

După ce Renault a readus la viață modelele R4 și R5 sub formă electrificată și cu tehnologie de ultimă generație, Citroen dorește acum să reînvie celebrul model 2CV. Deși marca franceză nu a confirmat explicit că acest model va fi relansat, au apărut mai multe informații în presa auto britanică despre o nouă generație 2CV, care ar putea fi chiar electrică.

Cu toate că Citroen are deja două modele electrice de oraș, în speță Ami și e-C3, constructorul francez dorește să readucă la viață vechea rivalitate care a dominat piața auto franceză timp de aproape 4 decenii. Dintre cei doi producători, Citroen a fost primul care a venit cu o mașină de oraș foarte simplă și accesibilă pentru majoritatea populației.

Modelul original 2CV a fost produs între 1948 și 1990 și a fost responsabil pentru mobilizarea Franței în primii ani de după cel de-al Doilea Război Mondial.

Din primele informații, apărute în publicația britanică Autocar, noua generație modernă a lui Citroen 2CV ar urma să primească arhitectura Smart Car, dezvoltată de Stellantis și prezentă la modele precum Citroen C3, Fiat Grande Panda și Opel Frontera.

Pentru noul 2CV este posibil ca platforma să fie ușor modificată, astfel încât modelul să fie încadrat în gamă între Ami și C3.

Pentru că Citroen nu a confirmat până acum noul model, nu știm nici când va fi lansat. Totuși, având în vedere că un ciclu de dezvoltare al unei mașini noi durează 4 ani, este posibil ca renașterea lui Citroen 2CV să aibă loc în 2028. Acela este și anul în care Citroen va marca 80 de ani de la debutul modelului original.

via Autocar

Comentarii (5)

  • Toti cauta prin debara modele pe care sa le revitalizeze dar nu reusesc sa reproduca simplitatea si pretul modelelor simbolice pe care le revitalizeaza.
    Cea mai reusita reinterpretare a unui model clasic este Fiat 500. Apoi vine Mini. VW Beetle a fost un semiesec pentru ca a fost o placinta mare si grasa adica fix ce nu se voia originalul Beetle .. sau originalul Tatra.
    Vedem ce-o reusi Renault cu R5 si R4. La imagine au reusit cu R5 ca au luat COTY in Europa. Vedem la vanzari cum or sta.
    4 1
  • Jian de la Calafat
    @alex
    Extrem de pertinent comment-ul tau.

    N-are rost sa zabovim la 2CV EV, in clipa de fata se afla la stadiul unei foi albe de hartie.
    Renault e problema.
    Traieste cu impresia tembela ca a dat lovitura cu R4 EV, R5 EV, dar si cu declinarea exclusiva Alpine hatch EV.
    Iar Sandero EV o sa reprezinte colacul de salvare (low cost) in eventualitatea unui feedback sceptic sosit dinspre consumator.
    Nimic mai fals.
    Iata cu ce-i intampina Renault pe amatorii de citadine capabile sa salveze planeta cu fiecare milimetru pe care-l parcurg:

    Les prix de la Renault 5 électrique

    evolution techno iconic 5
    120 ch – Batterie 40 kWh 27.990 € 29.990 € 31.990 €
    150 ch – Batterie 52 kWh dispo en 2025 33.490 € 35.490 €


    Iar Sandero EV n-are cum sa fie semnificativ mai jos in Romania, deci oferita la un pret care o sa genereze reactii care o sa reproduca dialogurile intalnite in filmele pentru adulti.

    Tocmai de aceea, tin sa sanctionez inca o data malitiozitatea Renault de a refuza gamei Dacia atat de utilul motor Diesel.
    Un Sandero dCi 100, chiar se putea incadra facil sub pragul psihologic de 20 000 Euro., iar satisfactiile pentru posesor, incomensurabile.
    1 1
  • Banditos
    Ma indoiesc ca cineva si-ar dori simplitatea lui 2CV :)

    Dar, cu un aparat de sudura, cateva achizitii de pe Temu, profile metalice de la Dedeman si ceva skill-uri de surubait iti faci propriul 2CV mai mare si mai frumos. Si la fel de... sigur.


    "genial" :))
    0 0
  • Jian de la Calafat
    Primul 2 CV avea 525 kg.
    Daca, prin absurdul absurdului, o sa pângărească titulatura 2 CV cu o varianta EV, sub 1 500 kg. n-au cum sa-l scoata.

    Sunt cativa buimaci prin preajma care considera ca asta-i evolutie.
    E cazul sa ma opresc, altfel se lasa cu trivialitati.
    1 0
  • ///COR/// 33'
    Nu e o idee rea. Ar prinde sigur la public. Dar sa il faca cu autonomie de macar 500 km. Altfel e inutil.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru