După ce a fost implementat, anul trecut, un proiect pilot pe drumul E85, cunoscut și ca „drumul morții” din cauza numărului foarte mare de accidente grave, Ministerul Transporturilor a publicat un proiect prin care să fie introdus sistemul 2+1 pe drumurile naționale. Conform proiectului, noul sistem de separare a benzilor de circulație va fi introdus pe drumurile naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Prin sistemul 2+1, cunoscut și ca „modelul suedez”, banda centrală este utilizată ca bandă de depășire alternativă pentru fiecare direcție. În acest fel, riscul de coliziuni frontale și laterale între vehicule este redus prin comparație cu sistemul tradițional, cu câte o bandă pe sens.
Așa cum spuneam, noua configurație mai sigură a fost implementată sub forma unui proiect pilot pe drumul DN2/E85, doar pe anumite porțiuni. În urma acestui proiect pilot, CNAIR a constatat un număr redus de accidente, dar și mai puține ambuteiaje.
Noul proiect poate fi consultat integral aici.
via Profit
Suedia este o ţară foarte mare şi aceste 2+1 se folosesc în anumite zone din anumite motive, dar incompetenţii CNAIR gata, au găsit soluţia.
Bulgarii sunt infinit mai calmi decat Tarzanii de romani.
Bine ca politicienii de acum si-au dat mana si se mai mișcă cate ceva la autostrăzi!
Sistemul 2+1 rezolvă problema depășirii mașinilor grele, cu riscuri minime, fluidizând traficul.
Statistic, porțiunea de drum cu 2+1 a înregistrat mai puține accidente, deci consumi magiun din inerție.
culmea e ca da, permite. Si e o situatie extrem de des intalnita. Ca e la limita limitelor e altceva. Oricum, la cum se merge pe E85 ma mira ca numarul de acidente nu este mai mare decat cel actual.
pe langa sistemul 2+1 am putea incerca sa importam si modul civilizat de a ne comporta in trafic
ce am observat, totusi, in ultimul an in zona pe unde merg eu deobicei...diminuarea indivizilor care dau flash-uri si se aproprie periculos de mult de cei din fata...
si oricum nu se va intampla niciodata...
Sistemul 2+1 l-am găsit in Franța pe drumurile naționale (mulți le folosesc pentru ca nu exista taxe, dar, acolo se iau cele mai multe amenzi pentru viteza, acolo limita de viteza in afara localității este de 90km/h, le 93 ti-ai furat-o ) si eu nu cred ca este o soluție, ne furam singuri căciula.
@pom consum magiun de/cu plăcere!
Oricât de civilizat te comporți în trafic, n-ai cum să nu te nimerești printre cele 4 la un moment dat pentru că nu depinde numai de tine. Cum s-ar spune, și eu m-am săturat de proști, dar trebuie să trăiesc printre ei. :))))))))
Problema sunt smecherasii si tupeistii, nu infrastructura. "Drumul mortii" este din cauza lor. Politicieni imbecili.
E ca si cum un pacient se vaita ca il doare piciorul de la o taietura adanca, si doctorul decide sa ii faca operatie pe creier ca sa nu mai simta durerea. (In loc sa vindece rana de la picior)
Dar cioara nu isi scoata ochiul la cioara. La fel cum au dat legi recent care permit drogatilor pe strazi sa omoare oameni in continuare, anuland valabilitatea testelelor si permitand smecherasilor cu avocati si cu portite, sa scape. Pentru alas inchisoare pe viata, fara eliberare de nici o forma. Parintii sai de asemenea, inchisoare pe viuata fara eliberare. Gata, Game over. Ati furat viitorul unor oameni?!, viitorul vostru va este luat.
Sistemul 2+1 sporește șansele ca acești bombardieri să se manifeste în zone ceva mai sigure, în plus poți depăși în deplină siguranță tiruri/camioane/utilaje agricole și diminuezi numărul de întâlniri cu bombardierii. E chiar atât de simplu.
Infrastructura contează!
si atunci acostamentul de pe E85 devine singura "banda" sigura.
E și ilegal să mergi pe acostament, dar ce e sigur e sigur. :)))))))))
Din pacate dupa atatia ani, statul nici pana in ziua de azi nu a fost in stare sa largeasca acel acostament si sa puna niste marcaje de delimitare a sensurilor pt a circula normal.
In Suedia traficul nu e ca la noi, in plus au mai multe sosele paralele principale care descarca regiunile de interes. La noi asta e singura sosea care uneste doua regiuni mari, daca mergeti la 4 dimineata veti vedea ca e plin, oricand e acel drum e plin! La fel ca toate celelalte sosele principale din Ro.
Daca pui la socoteala ca se lucrează la A7, in acest moment logica suferă in a mai face 2+1 pe E85
Cred ca mai au niște bani de cheltuit aiurea (un studiu de pre-fezabilitate....) sau in logica noastră clasica „hai sa ne facem ca muncim ceva”