Circulația pe Drumurile Naționale din România se va face în sistem 2+1. Ar trebui să scadă numărul accidentelor

de Tiberiu Safta
Marti, 22.08.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ministerul Transporturilor a anunțat un nou proiect prin care să fie adoptat "modelul suedez" de circulație pe toate drumurile naționale administrate de CNAIR. Cu ajutorul noului sistem 2+1 de separare a benzilor, autoritățile speră să reducă numărul accidentelor pe aceste șosele.

După ce a fost implementat, anul trecut, un proiect pilot pe drumul E85, cunoscut și ca „drumul morții” din cauza numărului foarte mare de accidente grave, Ministerul Transporturilor a publicat un proiect prin care să fie introdus sistemul 2+1 pe drumurile naționale. Conform proiectului, noul sistem de separare a benzilor de circulație va fi introdus pe drumurile naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Prin sistemul 2+1, cunoscut și ca „modelul suedez”, banda centrală este utilizată ca bandă de depășire alternativă pentru fiecare direcție. În acest fel, riscul de coliziuni frontale și laterale între vehicule este redus prin comparație cu sistemul tradițional, cu câte o bandă pe sens.

Așa cum spuneam, noua configurație mai sigură a fost implementată sub forma unui proiect pilot pe drumul DN2/E85, doar pe anumite porțiuni. În urma acestui proiect pilot, CNAIR a constatat un număr redus de accidente, dar și mai puține ambuteiaje.

Noul proiect poate fi consultat integral aici.

via Profit

Comentarii (21)

  • E nevoie de ordine si claritate, inclusiv in marcaje rutiere, delimitarea carosabilului fara sa fie inundat de arbusti si buruieni, amenzi muult mai mari pt depasiri de viteza si incalcari de linie continua de ex.
    29 1
  • 2+1 în zone de munte, poate, hai fie, dar la câmpie SĂ FACĂ 2+2 ce atâta "sistem suedez"

    Suedia este o ţară foarte mare şi aceste 2+1 se folosesc în anumite zone din anumite motive, dar incompetenţii CNAIR gata, au găsit soluţia.
    9 30
  • Andrei
    Poate sa fie și 5+7, cocalarii tot vor depăși pe contrasens, pe banda continua și în curba.
    9 18
  • Andrei
    In sfarsit! Nu stiu cat de suedez e modelul, insa se poate vedea la sud de Ruse, la bulgari. Cine a marcat si a gandit E85 a fost un imb'cil.
    7 17
  • @prostovani electrici
    Acum se cam separă pietrișul de neghină, se vede mai clar cine e chelul cu e-208 și cine trage de trotineta primăriei. :))))))))
    20 5
  • Deleagu
    @Andrei, asta ma gandeam si eu.... La bulgari am vazut prima data sistemul asta de 2 benzi alternative si atunci mi-am dat seama ca pana si bulgarii au mai mult creier in cap decat cei care au proiectat E85 de la Buzau
    14 0
  • Pe segmentul de E85 cu benzi alternative am vazut niste depasiri de-ti da si Tesla missfire. Depaseau unii cu atata disperare in apropierea ingustarii de parca depasirea aia le-ar fi dat ultima gura de aer pentru urmatoarele 5 minute. Oricum tot E85-ul e un mare Mad Max de la un capat la altul.
    Bulgarii sunt infinit mai calmi decat Tarzanii de romani.
    15 0
  • Doamne Ferește daca Bulgaria a devenit un model pentru noi (încă se practica la ei semnalizatul cu mana pe geam)! Tipul acesta de strada este inutil si extrem de periculos vezi Pitesti-Vâlcea. E85( după mine cel mai periculos drum din Romania) este „emanația” lui Băsescu cand era ministrul Transporturilor. La el nu se merita autostrăzi pentru ca nu erau mașini suficiente...!
    Bine ca politicienii de acum si-au dat mana si se mai mișcă cate ceva la autostrăzi!
    2 12
  • E85 nu permite trecerea concomitentă a 4 mașini, în cazul unor depășiri din ambele sensuri apar știrile de la ora 17.

    Sistemul 2+1 rezolvă problema depășirii mașinilor grele, cu riscuri minime, fluidizând traficul.

    Statistic, porțiunea de drum cu 2+1 a înregistrat mai puține accidente, deci consumi magiun din inerție.
    14 0
  • Banditos
    "E85 nu permite trecerea concomitentă a 4 mașini,"

    culmea e ca da, permite. Si e o situatie extrem de des intalnita. Ca e la limita limitelor e altceva. Oricum, la cum se merge pe E85 ma mira ca numarul de acidente nu este mai mare decat cel actual.

    pe langa sistemul 2+1 am putea incerca sa importam si modul civilizat de a ne comporta in trafic

    ce am observat, totusi, in ultimul an in zona pe unde merg eu deobicei...diminuarea indivizilor care dau flash-uri si se aproprie periculos de mult de cei din fata...
    3 8
  • vindicomvs
    asta inseamna ca toate soselele cu 2 benzi vor fi extinse la 3? Ca nu e clar.
    si oricum nu se va intampla niciodata...
    0 9
  • Pe un drum aglomerat (am 2 in minte cu porțiuni cu 2+1, Slatina-Pitesti, Pitesti-Vâlcea), trecerea din 2 benzi in una singura va fi un haos, in zilele aglomerate si va crea ambuteiaje.
    Sistemul 2+1 l-am găsit in Franța pe drumurile naționale (mulți le folosesc pentru ca nu exista taxe, dar, acolo se iau cele mai multe amenzi pentru viteza, acolo limita de viteza in afara localității este de 90km/h, le 93 ti-ai furat-o ) si eu nu cred ca este o soluție, ne furam singuri căciula.
    @pom consum magiun de/cu plăcere!
    3 8
  • @papagal profesionist
    Culmea e că mașinile sunt diferite, unele combinații luate câte 4 se termină cu mulți morți instant.

    Oricât de civilizat te comporți în trafic, n-ai cum să nu te nimerești printre cele 4 la un moment dat pentru că nu depinde numai de tine. Cum s-ar spune, și eu m-am săturat de proști, dar trebuie să trăiesc printre ei. :))))))))
    9 3
  • Ionut A.
    O idiotenie pentru romania, sa vezi accidente si scandal.
    Problema sunt smecherasii si tupeistii, nu infrastructura. "Drumul mortii" este din cauza lor. Politicieni imbecili.
    E ca si cum un pacient se vaita ca il doare piciorul de la o taietura adanca, si doctorul decide sa ii faca operatie pe creier ca sa nu mai simta durerea. (In loc sa vindece rana de la picior)
    Dar cioara nu isi scoata ochiul la cioara. La fel cum au dat legi recent care permit drogatilor pe strazi sa omoare oameni in continuare, anuland valabilitatea testelelor si permitand smecherasilor cu avocati si cu portite, sa scape. Pentru alas inchisoare pe viata, fara eliberare de nici o forma. Parintii sai de asemenea, inchisoare pe viuata fara eliberare. Gata, Game over. Ati furat viitorul unor oameni?!, viitorul vostru va este luat.
    1 8
  • Run Forrest Run
    Folosești banda (singura bandă :) ca un om corect. În curbă deși vezi doar albastru infinit, la un moment dat pe contrasens unul face depășiri cu o roată pe banda ta. Captat de idioțenia sinucigașului, îl omiți pe sinucigașul care te depășește pe acostament. Și mori corect.

    Sistemul 2+1 sporește șansele ca acești bombardieri să se manifeste în zone ceva mai sigure, în plus poți depăși în deplină siguranță tiruri/camioane/utilaje agricole și diminuezi numărul de întâlniri cu bombardierii. E chiar atât de simplu.

    Infrastructura contează!
    9 0
  • andrei
    nu pricep. daca drumul are 1+1 cum face sa aiba 2+1? iar alea ca E85 sunt.....cate? in afara de e85? mai e vreunul, doua? pai atunci e fix pix. cand citesti comunicatul asta zici ca gata, au gasit petrol in curte. cand colo nu prea ai unde sa aplici in practica regula asta.
    1 6
  • Banditos
    @Run Forrest Run

    si atunci acostamentul de pe E85 devine singura "banda" sigura.
    0 6
  • @papagal prosfesionist
    Desigur. Aproape nu mă mir că și tu ajungi la concluzia asta exact ca morții din impactul Dacia Egunoi cu capul de pod.

    E și ilegal să mergi pe acostament, dar ce e sigur e sigur. :)))))))))
    6 0
  • Ce nu se stie este ca cei care au aprobat acest drum au tras la maxim ca el sa fie cat mai lat. Soseaua fiind construita din fonduri europene a fost aprobata cu o banda pe sens, dar autoritatile din vremea aia au avut buna inspiratie de a o proiecta cu un acostament la limita legala. Din ce-mi aduc aminte prin 1997-98 am mers prima data pe el si drumul era foarte bun, refacerea lui a fost tarziu - cred ca dupa circa 20 de ani, semn ca tot ce s-a facut a fost de calitate foarte buna.
    Din pacate dupa atatia ani, statul nici pana in ziua de azi nu a fost in stare sa largeasca acel acostament si sa puna niste marcaje de delimitare a sensurilor pt a circula normal.
    In Suedia traficul nu e ca la noi, in plus au mai multe sosele paralele principale care descarca regiunile de interes. La noi asta e singura sosea care uneste doua regiuni mari, daca mergeti la 4 dimineata veti vedea ca e plin, oricand e acel drum e plin! La fel ca toate celelalte sosele principale din Ro.
    3 0
  • @ironR
    Daca pui la socoteala ca se lucrează la A7, in acest moment logica suferă in a mai face 2+1 pe E85
    Cred ca mai au niște bani de cheltuit aiurea (un studiu de pre-fezabilitate....) sau in logica noastră clasica „hai sa ne facem ca muncim ceva”
    0 5
  • Banditos
    cred ca s-ar circula mai bine pe E85 daca nu ar trece direct prin mijlocul localitatilor. Daca ai avea (asa cum sunt autostrazile) drumul negatuit ai stii ca o viteza constanta si mai mica e mai rezonabila decat fortarile de a recupera (si prin depasiri iresponsabile) timpul pierdut traversand comunele sau orasele.
    2 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru