Circuitul Nevers Magny Cours împlineşte 50 de ani
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Faimosul circuit de Formula 1 Nevers Magny Cours împlineşte anul acesta frumoasa vârstă de 50 de ani. Din 1991 şi până în 2008 pe asfaltul acestuia s-a desfăşurat Marele Premiu al Franţei.În anul 1959, John Bernigaud, primarul oraşului Magny Cours şi agricultor de profesie a decis să construiască pe unul dintre terenurile deţinute de acesta un circuit dedicat curselor de karting care să măsoare 510 metri.
Acesta s-a asociat cu Charles Ardoin, iar pe 7 august 1960 cei doi au deschis circuitul Jean Behra din Nice. Succesul de care s-a bucurat prima lor creaţie i-a determinat pe cei doi să extindă complexul Jean Bernigaud. În 1961, se inaugura o pistă dedicată maşinilor şi motocicletelor care măsura 2.000 metri, un circuit de motocross de 1.550 metri şi tribunele. Astfel a luat naştere circuitul de la Magny Cours. La începutul anilor '70 acesta se extinde şi va ajunge să măsoare 3.850 metri în lungime, iar pista avea o lăţime de 9 metri.
În anul 1986, datorită puterii politice se doreşte atingerea standardelor impuse de Formula 1, urmând ca circuitul să fie achiziţionat de Consiliul Local. În următorii ani au avut loc o serie de transformări spectaculoase, pentru ca pe 7 iulie 1991 pe circuitul de la Magny Cours să fie găzduit Marele Premiu al Franţei. După 18 ani, în care a fost gazda etapei din Marele Circ, circuitul Nevers Magny Cours a părăsit această mare scenă.
Via | LeBlogAuto
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
P.S. AYRTON SENNA DA SILVA NU A CASTIGAT NICIODAT LA MAGNY COURSE.