Circuitul Nevers Magny Cours împlineşte 50 de ani
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Faimosul circuit de Formula 1 Nevers Magny Cours împlineşte anul acesta frumoasa vârstă de 50 de ani. Din 1991 şi până în 2008 pe asfaltul acestuia s-a desfăşurat Marele Premiu al Franţei.În anul 1959, John Bernigaud, primarul oraşului Magny Cours şi agricultor de profesie a decis să construiască pe unul dintre terenurile deţinute de acesta un circuit dedicat curselor de karting care să măsoare 510 metri.
Acesta s-a asociat cu Charles Ardoin, iar pe 7 august 1960 cei doi au deschis circuitul Jean Behra din Nice. Succesul de care s-a bucurat prima lor creaţie i-a determinat pe cei doi să extindă complexul Jean Bernigaud. În 1961, se inaugura o pistă dedicată maşinilor şi motocicletelor care măsura 2.000 metri, un circuit de motocross de 1.550 metri şi tribunele. Astfel a luat naştere circuitul de la Magny Cours. La începutul anilor '70 acesta se extinde şi va ajunge să măsoare 3.850 metri în lungime, iar pista avea o lăţime de 9 metri.
În anul 1986, datorită puterii politice se doreşte atingerea standardelor impuse de Formula 1, urmând ca circuitul să fie achiziţionat de Consiliul Local. În următorii ani au avut loc o serie de transformări spectaculoase, pentru ca pe 7 iulie 1991 pe circuitul de la Magny Cours să fie găzduit Marele Premiu al Franţei. După 18 ani, în care a fost gazda etapei din Marele Circ, circuitul Nevers Magny Cours a părăsit această mare scenă.
Via | LeBlogAuto
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Rolls-Royce a lansat propriul său set de șah ca un accesoriu pentru clienții mașinilor sale. Noul set include o suprafață de joc cu un lemn tăiat cu laser și piese din aluminiu care integrează magneți. (20.04)
-
John Elkann, președintele Stellantis, nu este de acord cu tarifele impuse de președintele american Donald Trump și nici cu normele de poluare foarte stricte impuse de Uniunea Europeană. El spune că industria auto este amenințată din cauza acestor două reglementări. (16.04)
-
Audi a anunțat un nou proiect prin care vrea ca vechile mașini de curse ale sale să ajungă în mâinile unor colecționari privați. Pentru început, Audi a scos la vânzare un prototip cu care a concurat în Campionatul Mondial de Anduranță și o mașină care a luat startul în seria DTM. (04.04)
-
Hyundai prezintă o nouă generație de motoare hibride: consum mai mic cu 45%
-
Renault a dezvoltat un sistem hibrid care poate fi montat în mașinile electrice
-
Noi detalii despre Mazda EZ-60: versiune cu motor termic pe post de generator
-
Noul concept Mercedes-Benz Vision V: monovolum de lux cu televizor 4K de 65 inch
-
Maserati Grecale primește un nou nivel de echipare de bază: motorizare mild-hybrid cu 300 CP
P.S. AYRTON SENNA DA SILVA NU A CASTIGAT NICIODAT LA MAGNY COURSE.