În 1982, Mercedes-Benz lansa modelul 190, un produs gândit să concureze cu Audi 80 și BMW Seria 3. Aproximativ 1.8 milioane de exemplare au fost produse până în 1993, iar 502 unități au făcut parte din gama Evolution. Astăzi, aceste exemplare sunt extrem de bine văzute pe piața de clasice, dar sunt foarte rare.
Și ce-i de făcut dacă îți dorești un astfel de produs? Dacă ai în spate divizia Mercedes-Benz Classic, răspunsul este simplu: îți construiești unul. Fix așa au procedat și nemții când au avut nevoie de un exemplar 190 E 2.5 - 16 Evo II.
Divizia de clasice a dezvoltat un astfel de produs, iar astăzi el poate fi urmărit în cadrul unor evenimente speciale organizate pe circuit. Spre exemplu, pe 3 august, pe circuitul Zolder din Belgia, 45 de posesori de Mercedes-Benz pot veni să se distreze alături de modelele pe care le dețin. În același timp, acest 190 E 2.5 - 16 Evo II o să fie prezent și o să facă spectacol.
Istoria versiunii de performanță a început cu varianta 190 E 2.3 - 16.
Aceasta a fost expusă în premieră în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din 1983, iar unitatea cu patru cilindri producea 185 de cai și 236 Nm. Cinci ani mai târziu, motorul de 2.3 litri a fost modificat la 2.5 litri și oferea aproximativ 200 de cai putere. Prima versiune Evo apare în 1989, iar Evo II se naște un an mai târziu. Debutul oficial a avut loc în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
https://www.youtube.com/watch?v=T7aPIiX6tRc
https://www.youtube.com/watch?v=Na9neCTfUYA