Grupul Volkswagen și Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi se află din nou într-un duel de la distanță cu privire la titlul neoficial de cel mai mare constructor auto din lume. La fel ca și anul trecut, modul în care Grupul Volkswagen raportează vânzările anuale reprezintă mărul discordiei.
Constructorul german a raportat încă din prima parte a lunii ianuarie că a comercializat 10.834.000 de unități pe parcursul anului 2018, în creștere cu 0.9% comparativ cu anul 2017.
Finalul lunii ianuarie a adus în cele din urmă și rezultatele Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi și cele ale japonezilor de la Toyota. Alianța franco-niponă a raportat 10.756.875 de unități comercializate în 2018, în creștere cu 1.4% comparativ cu 2017. Diferența dintre cei doi constructori a fost de 77.125 de unități în favoarea Grupului Volkswagen, care este astfel cel mai mare producător auto din lume.
Pe de altă parte, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi susține că este liderul global al industriei auto la vânzările de mașini pentru pasageri și vehicule comerciale ușoare. Discrepanța apare ca urmare a faptului a Grupul Volkswagen include în raportul financiar și vânzările înregistrate de cele două branduri de camioane, Man și Scania.
Man a raportat vânzări de 136.500 de unități, în timp ce Scania a ajuns la 96.500 de unități, astfel că în total Grupul VAG a vândut 233.000 de camioane.Pe de altă parte, merită menționat că Renault și Mitsubishi au avut de asemenea propriile branduri de camioane. Renault a vândut divizia de camioane și vehicule militare Renault Trucks către Volvo în 2001, în timp ce Mitsubishi deține în prezent doar 11% dintre acțiunile diviziei de camioane Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, după ce Daimler a devenit actonarul majoritar în 2005 cu 89% dintre acțiuni.
Între timp, Toyota a raportat 10.594.000 unități vândute în 2018, în creștere cu 2%. Dintre acestea, 9.5 milioane de unități au purtat sigla Toyota, în timp ce restul au fost comercializate preponderent în Japonia sub brandurile Daihatsu și Hino.
Interesant este că Hino Motors, constructor japonez care face parte din Toyota Motor Corporation, este unul dintre cei mai mari producători de camioane din Asia, iar datele sale de vânzări sunt incluse în vânzările generale ale Toyota, așa cum procedează și Grupul Volkswagen cu Man și Scania.
Loc | Constructor | Unitati | Crestere |
1 | Grupul Volkswagen | 10.834.000 | 0.9% |
2 | Alianta Renault-Nissan | 10.756.875 | 1.4% |
3 | Toyota Motor Co. | 10.594.000 | 2% |
Via Grupul Volkswagen, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi, Toyota
După cum se observă, nici Toyota nu vine doar cu Lexus la pachet. Aaa, că Toyota vinde cele mai multe autovehicule ca marcă individuală (cu același nume), da, este de apreciat.
Dacă nu te-a oprit Poliția Rutieră ȋn trafic, sigur te oprește acum Poliția Lingvistică, ȋn celălalt tip de trafic: “Ducati” se scrie cu un singur “t”. Chiar dacă ai ține apăsată o tastă puțin mai mult, va apărea ȋntotdeauna caracterul corespunzător și imediat el ȋnsuși repetat ȋn șir prelung, niciodată de două ori. Sigur ai apăsat, deci, de două ori la rând “t”. Că așa crezi tu că este corect. Deși nu-ți pretinde nimeni să le știi “pe toate” (apropo, acela care s-a autoconvins că este “chiar omniscient” se cunună cu cretinismul pur), substantivele proprii de origine străină trebuie, totuși, verificate ȋn prealabil, sub raportul ortografiei, pentru un plus de siguranță.
Cărucioarele alea le găsești mai degrabă ȋn hypermarket decât ȋn supermarket. Oricum, exemplul este forțat, maestre. Și “GM” ar putea redeveni nr. 1 ȋn lume, dacă ar accelera producția de mănuși robotizate, pe principiul haideți să luăm ȋn considerare orice obiect care poartă sigla/emblema firmei. Capitolul la care ȋnclin să-i dau dreptate lui RNM se referă la acea diferență făcută de camioane ȋn favoarea lui VAG (pardon, hotărâsem să nu mai apelez la acest acronim, ci la PSE – de la Porsche SE – că doar acesta este “proprietarul” lui VAG).
Ȋn definitiv, clasamentul cel mai relevant ar trebui considerat acela care se limitează strict la automobile (pentru că ȋn structura supremă zisă “autovehicule” intră multe chestii…), adică la ceea ce descrie schema denumită “car classification”, de aceea eu, unul, susțin că argumentul lui RNM este solid.