Despre Henrik Fisker probabil ați auzit. Ar fi și greu având în vedere experiența sa în industria auto contemporană. Fisker s-a apucat de treabă pe la începutul lui 1990 și a reușit să își pună amprenta asupra unor modele de succes, cum ar fi BMW Z8, Aston Martin DB9 și V8 Vantage.
După ce a acumulat experiență a întemeiat propria companie auto, Fisker Automobile, și a lansat celebrul Karma, un hibrid de lux, născut dincolo de Ocean, care i-a atras și câteva procese cu Tesla. Henrik Fisker a părăsit compania pe care a fondat-o atunci când aceasta era aproape de faliment și a căutat alte soluții de exprimare în domeniu.
Force 1, noul supercar gândit de Henrik Fisker
Cea mai recentă ar trebui să prindă viață luna aceasta, cu ocazia Salonului Auto de la Detroit, unde Fisker a anunțat debutul modelului de serie Force 1, un supercar dezvoltat împreună cu un pilot american celebru, ținut încă sub anonimat. Despre Force 1, Fisker declara în trecut că va avea o suspensie activă, lumini laser și unul dintre cele mai puternice motoare aspirate din lume.
Aston Martin DB10, inspirație pentru Force 1?
Asta dacă Aston Martin nu reușește să-i pună bețe în roate fostului său angajat.
Fisker a primit din partea constructorului britanic o scrisoare de atenționare, potrivit căreia designul lui Force 1 seamănă izbitor cu cel al modelului Aston Martin DB10, folosit la filmarea celui mai nou produs cinematografic din seria James Bond: Spectre.Britanicii i-au cerut lui Fisker să modifice designul sau să nu expună modelul la Detroit. Asta, deși chiar Aston Martin recunoaște că supozițiile de plagiat au fost făcute doar pe baza unei schițe a modelului Force 1, iar designul final al acestuia este necunoscut.
Daune de 100 de milioane de dolari
Prin urmare, Henrik Fisker s-a simțit lezat de aceste supoziții și a decis să acționeze Aston Martin în judecată pentru acuzații nefondate și tentativă de șantaj. Daunele percepute de Fisker se ridică la 100 de milioane de dolari.
Casa de avocatură care îl reprezintă pe Fisker susține că Force 1 va fi complet diferit de orice model creat de Aston Martin, inclusiv DB10. O comparație pe baza schiței arată diferențele dintre cele două supercaruri.
La rândul său, Fisker a declarat: ”Aston Martin încearcă să mă intimideze pentru a promova propriile produse și pentru a ascunde dificultățile financiare.
Refuz să mă las intimidat și de aceea acționez în judecată compania”.Nu este pentru prima dată când Aston Martin are un conflict cu Fisker. În primăvara anului trecut, Henrik a fost acuzat de plagiat de către Aston Martin, după ce designerul a prezentat conceptul Thunderbolt. Probabil, de această dată, Henrik Fisker a vrut să fie el cel care face primul pas.
Comentarii (0)