Modelele break electrice de înaltă performanță sunt o raritate, așa că apariția uneia noi, echipată cu trei motoare electrice ce dezvoltă aproape 1.000 de cai putere, este un eveniment important. Denza, o marcă deținută de producătorul chinez BYD, tocmai a dezvăluit modelul Z9 GT, rival pentru Porsche Taycan Sport Turismo. Acest model va fi disponibil atât în versiuni complet electrice, cât și hibride plug-in.
Versiunea complet electrică a modelului Z9 GT are trei motoare electrice (câte unul pentru fiecare roată din spate și unul pentru axa frontală), care împreună produc 952 de cai putere. Timpul său de accelerație de la 0 la 100 km/h este de 3.4 secunde, ceea ce înseamnă că nu este la fel de rapid ca cele mai puternice versiuni Taycan.
Versiunea hibrid plug-in se bazează pe un motor de 2 litri turbo cu patru cilindri, asociat de asemenea cu trei motoare electrice. Are o putere ușor mai mare comparativ cu versiunea complet electrică, dar cifra finală nu a fost încă dezvăluită.
Datorită bateriei sale de 38.5 kWh, Z9 GT PHEV are o autonomie electrică de 200 km și o autonomie combinată de 1.100 km. Z9 GT EV are o baterie mult mai mare, de 100.1 kWh, care îi permite să parcurgă până la 630 km cu o singură încărcare. Totuși, trebuie să luăm în calcul că aceste cifre sunt bazate pe ciclul de testare chinez, ale cărui estimări sunt, de obicei, cu peste 30% mai mari decât cele ale EPA.
Denza are camere în loc de oglinzi retrovizoare laterale, care afișează imaginea pe două ecrane suplimentare plasate la marginile bordului. În China, dacă echivalăm la moneda euro, Z9 GT costă între 42.500 și 53.000 de euro, în funcție de variantă și opțiuni, ceea ce îl face foarte competitiv față de rivalii săi de la Porsche.
Denza intenționează să aducă această mașină în Europa, unde prețul său va fi considerabil mai mare, în parte din cauza taxelor de import impuse recent, dar ar trebui să rămână competitiv pentru a atrage cumpărători.
Denza are totuși o legătură cu Europa, fiind fondată în 2010 ca un parteneriat între BYD din China și Mercedes-Benz.
Producătorul german și-a redus cota la 10% în 2021, iar BYD a achiziționat acțiunile rămase ale Mercedes la începutul acestei luni.
Ma bucur ca măcar chinezii promovează cumpătarea și bunul simț, cu 1000 de cai este ok, la un preț de trei ori mai mic, ce mai vrei, române ?
Germanii nu mai sunt ce au fost odata si e bine ca Denza isi vede de drum fara sa ii mai incurce Mercedes.
Nu-i desconsidera nimeni dar nici nu beneficiaza de nici un cec in alb.
H-K au zjuns la nivelul de acceptare si adoptare la care sunt azi pe pietele majore nondomestice, in vreo 30 de ani de munca si seriozitate. Japonezii la fel doar ca cu vreo 2 decenii mai devreme decat coreenii.
Acelasi parcurs va trebui sa-l urmeze si chinezii si mai mult de cat atat, vor trebui sa lucreze si la aceptarea lor pe pietele "neprietenoase".