Cinci tepe de intretinere auto pentru soferii naivi
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Posesorii de automobile sunt pacaliti adesea de diverse service-uri sau corporatii sa scoata bani din buzunar pentru servicii si produse de intretinere ale masinii de care acestia nu au nevoie. De la produse care promit economii importante de carburant, cresterea duratei de viata a motorului si chiar imbunatatirea performantelor acestuia, pana la solutii "minune" pentru uzura motorului si injectoare, posesorilor de automobile li se intind in fiecare an diverse capcane pentru bugetul lor. Mecanicii si service-urile profita adesea de naivitatea si lipsa de cunostinte tehnice ale clientilor si incarca facturile cu proceduri nenecesare, care pot provoca mai mult rau decat bine in unele situatii.
1. TRATAMENTELE DE CURATARE A MOTORULUI PRIN ULEIURI SPECIALE SI ADITIVI SPECIALI DE ULEI
Aceste tratamente pretind ca vor elimina depunerile nedorite din motor, indeosebi din motoarele mai vechi. Pentru a realiza acest lucru, motorul trebuie incalzit %u2013 la fel ca in cazul procedurii de schimb de ulei, dupa care uleiul trebuie scurs din acesta si inlocuit cu substanta speciala de curatare a depunerilor. Substantele si tratamentele de acest gen pentru motor poarta in Romania denumiri precum "Engine Flush" si au chiar si un echivalent pentru sistemul de racire, intitulat %u201CRadiator Flush%u201D. Tratamentele de acest gen sunt utile in cazuri extrem de rare si pot sa faca mai mult rau motorului in cazul in care tratamentul nu este necesar. Motoarele cu o intretinere defectuoasa, al caror ulei a fost schimbat cu intarziere si care functioneaza deja intr-un mod deplorabil, ar mai putea avea inca o sansa la viata fara o reparatie capitala gratie acestor tratamente. Din pacate, nimeni nu poate prezice cand trebuie facut acest tratament fara a desface si urmari evolutia motorului in prealabil, lucru care este ilogic.
In cazul unui motor extrem de vechi, ale carui metode de intretinere de-a lungul timpului sunt necunoscute %u2013 ne referim aici la intervale de revizii si schimburi de ulei %u2013 depunerile formeaza un strat care realizeaza un oarecare "sigiliu" si permit functionarea acestuia relativ corespunzatoare. Daca proprietarul decide sa incerce un tratament de tip "engine flush" asupra acestui motor, exista riscul ca sigiliile respective sa fie eliminate, sau ca depunerile de la interiorul motorului sa circule mai departe si sa il gripeze. Oricare dintre cele doua variante va avea un efect daunator asupra motorului, deoarece acesta nu va mai functiona la fel de bine ca inainte.
Fitrul de ulei poate fi examinat in momentul in care realizati schimbul de ulei pentru o oarecare inspectie a depunerilor din interiorul motorului.
In cazul in care va schimbati uleiul la intervale regulate si exploatati motorul corespunzator, nu veti avea nevoie niciodata de un asemenea tratament. Este de preferat sa efectuati o reparatie mai complexa la motor decat sa incercati un tratament ispititor de ieftin care poate avea repercursiuni costisitoare.2. CURATAREA INJECTOARELOR
Adesea, depunerile din carburantul utilizat pot duce la infundarea partiala sau completa a injectoarelor si la functionarea necorespunzatoare a motorului. In cazul in care motorul cu care este echipat masina dumneavoastra functioneaza bine si martorul "Check Engine" nu este aprins in niciun moment dupa pornirea motorului, nu aveti nevoie de nicio solutie de curatare a injectoarelor. Nu trebuie sa uitati faptul ca acest martor de bord se poate aprinde din numeroase cauze, acestea nefiind neaparat legate de capacitatile injectoarelor. Curatarea injectoarelor este recomandata la intervale de 56.000 de kilometri, dar nu este neaparat necesara nici macar in acest caz, deoarece carburantul de calitate si un regim de exploatare corect pot elimina aceasta potentiala problema.
3. ADITIVII DE ULEI
Cu totii am urmarit de-a lungul timpului diverse reclame la aditivi de ulei, fiecare promitand un consum mai scazut de carburant, performante marite, uzura motorului redusa semnificativ, porniri-minune la temperaturi cu multe grade sub cea la care ingheata apa si alte inventii de marketing ale unor companii. Pretul acestor aditivi variaza intre 20 si 200 de RON, unele sortimente putand sa coste chiar mai mult.
Desigur, nu putem sa credem ca un produs poate, ca prin minune, sa mareasca performantele motorului si sa sporeasca fiabilitatea acestuia la un cost extrem de scazut utilizand tehnologie conventionala. Aditivii de ulei sunt produse petroliere, la fel ca uleiul, care sunt sintetizate in anumite laboratoare. Uleiurile sintetice moderne au deja unul sau mai multi aditivi, iar adaugarea unui alt aditiv produs de catre o alta companie ar putea sa strice uleiul si sa provoace avarii ale motorului in cazurile extrem de grave.
Elixirul magic pentru motoare nu s-a inventat inca, dar uleiul de calitate, intretinerea regulata si exploatarea corespunzatoare sunt trei elemente care asigura o functionare in parametri a motorului dumneavoastra, pentru o perioada cat mai lunga de timp %u2013 in functie de durata de viata pentru care a fost proiectat. Este de recomandat sa evitati aditivii de ulei cu orice pret in favoarea uleiului de calitate. filtrul de ulei de fiecare data.
Nu amestecati niciodata uleiurile intre ele si efectuati schimbul uleiului la intervalele recomandate de producator, inlocuind4. SISTEMELE SI SOLUTIILE DE REDUCERE A CONSUMULUI DE CARBURANT
Economia de carburant este un lucru care a venit in mintea soferilor inca de la inventarea automobilului, iar propunerile de realizare ale acesteia au consumat multi bani din buzunarele unora care nu au primit in schimb decat promisiuni. Numerosi consumatori naivi au fost pacaliti de reclamele si produsele "minune", care functionau dupa legi care sfideaza logica si fizica si realizau, intr-un fel sau altul, o economie consistenta de carburant. Costul acestora se amortiza in doar cateva luni daca le utilizati cum trebuie, spuneau vanzatorii acestor produse.
In Statele Unite ale Americii, cei de la EPA (organizatia de protectie a mediului), au testat peste 100 de dispozitive si substante diferite, iar niciunul dintre acestea nu a fost eficient. La fel ca in cazul aditivilor de ulei, trebuie sa evitati aceste produse.
5. ANTIGELURILE CU DURATA LUNGA DE UTILIZARE
Consumabilele lichide precum antigelul sau uleiul au o durata de viata si de utilizare limitata de substantele chimice care au intrat in compozitia acestora si de modul de exploatare a motorului intalnit. Nu exista niciun antigel care sa nu trebuiasca sa fie inlocuit la un moment dat si nu exista dovezi stiintifice cum ca antigelul cu durata de utilizare indelungata poate fi utilizat mai mult decat un antigel conventional. Instalatia de racire trebuie curatata corespunzator la intervale de doi ani, indiferent de ce antigel utilizati. Nu uitati ca amestecul antigelurilor intre ele este contraindicat, la fel ca utilizarea unui antigel care nu a fost prescris de constructor pentru automobilul dumneavoastra.
In incheiere, Automarket va recomanda sa monitorizati frecvent nivelul uleiului, lichidului de racire, lichidului de frana si al lichidului din instalatia de servodirectie. In cazul in care aveti un autoturism cu transmisie automata, trebuie sa verificati nivelul uleiului din aceasta periodic.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
evident acelasi lucru se poate spune de 90% din produsele care "ajuta" de pe piata ;)
( adevarul este ca duralube merita o poza la punctul 3, fiind de departe cel mai cunoscut produs de acest gen ..si probabil cel mai scump )
in privinta celui de intretinere a motorului nu ma pot pronunta, dar despre cel de combustibil...nu vreau sa fac reclama, dar merita incercat...
asta am auzut eu, dar nu pot confirma...
poate candva am sa-l incerc si pe acesta...
Absolut corecte observatiile, multumim
Pentru asta au platit si multe milioane de dolari ca si despagubiri pt. reclama mincinoasa. Pentru. cei care nu ma cred, pot posta un link catre site-ul oficial al FTC, unde este scrisa toata povestea. Repet, este vorba despre un organ de control federal a Statelor Unite ale Americii, au jurisdictie la cel mai inalt nivel.
singurul produs in care am incredere si l-am testat pe 3 masini cu motoare ce aveau peste 200 k de km rulati a fost LUKAS OIL .... de cand l-am pus s-a dus zgomadul metalic al motorului (suna mai infundat) , compresie si se simte la demaraj ..... parca l-a intinerit
1 L de lukas oil si restul ulei dupa dorinta ( o data la 3-4 schimburi ) ................... asa am facut eu si sunt foarte multumit
Norocul meu este ca motorul masinii mele este de conceptie 1990-1995 , si se "desfata" bucuros la fiecare 10 mii de km cu 4l de Castrol :)
in fiecare toamna (punand un esantion in congelator ...)
Trebuie neaparat schimbat ? Ce se poate intampla ?
eu am folosit pe oct2 iar acum folosesc mpgCaps in combustibil si mpgScrubbs in ulei aduse din state. Se simte imbunatatirea.....
Automarket a prezentat doar jumatatea goala a paharului pentru ca multe dintre produse fac si bine. Un aditiv de ulei ... tip motor honey sau 2+2 (pana in 15 lei recipientul) va face foarte rau unui motor de generatie noua dar foarte bine unei dacii 1300 sau 1400. E vorba de anotimpul in care este folosit.
Personal am folosit Dura Lube pe vremea cand conduceam Dacie... am imprumutat masina unui amic ce a fost la munte. La intoarcere am completat 1.2 litri de ulei pana la minim (motorul avea mai putin de un litru de ulei) iar masina merge si azi. Cunosc cazuri cu garnituri de chiulasa arse si motoare in care a ajuns agent de racire ... care deasemenea functioneaza si azi. Inainte de a comenta un produs... verificati-i performantele.
Mihai
eu zic ca daca puneti rumegus ianinte sa vindeti masina nu o sa se auda motorul...o sa fie extrem de silentios...iar daca e pe benzina puneti diluant nitro sau ori de care...nu mai scoate fum...1 ora..apai restul ciao si la gara
eu am disrus un motor cu 2+2de pe piata si pe urma am vazut si de ce,
schimbarea uleiului, filtrelor -ulei, benzina, aer(cei cu debitmetru stiu ce patesc daca nu schimba filtru aer la timp), polen- bujiilor la termenul impus de producator, verificarea o data pe an - presiune pompa benzina, compresia cilindri, freon, incarcare baterie, injectoarele, placute frana, lichid frana, etc
apoi stilul de condus conteaza la protrctia motorului/masinii, un
mers linistit calm, schimbarea vitezelor in asa fel inct sa cazi in cuplu, sa ai un randament eficient cuplu/ putere, motorul merge in parametrii normali dupa ce ajunge la temperatura ideala de lucru, in jur de 80-90 gr.C.
Se recomanda tratarea uleiului de motor si a comustibilului din mai multe cauze.
1. uzura cea mai pronuntata apare in timpul unui drum cu opriri dese ale motorului, adica mergi 3 km si opresti motorul, mai mergi cativa km opresti motorul. Aceste tratamente reduc frecarea, pe langa faptul ca protejeaza motorul mai sunt si alte beneficii cum ar fi.. consum mai redus de combustibil, o crestere de putere, o functionare mai silentioasa a motorului, un nivel de noxe mai redus.
2. aditivii de combustibil , fac pornirea mai usoara , elimina depunerile de pe traseul de alimentare, desfunda injectoarele.
elimina apa rezultata din condens sau chiar de la pompa de la peco.
Probabil sunt multi care gandesc ...ulei bun, filtre la timp, benzina buna si talpa......gresit.....un ulei cat de bun ar fi nu iti asigura o pelicula constanta pe cilindri decat pentru o perioada scurta de timp, iar benzina ....buna.....sa luam benzina de 99...unde 99 este cifra octanica care reprezinta stabilitatea benzinei la autoaprindere (la unele motoare si in special la cele cu compresie mai mare plus temperatura mare din interiorul cilindrilor pot provoca autoaprinderea inainte de a primi scanteia) si nicidecum nu iti da un plus de putere deoarece este benzina de 95 aditivata cu substante chimice pentru a preveni autoaprinderea.
Eu recomand cu caldura produsele METABOND, incercati si nu veti regreta. daca doriti detalii mess afgpav
a cazut turbo ,cauza lagare defecte si aici s-a spart minunea sau unde este minunea ,am bagat cateva milioane bune in astfel de produse si gata cu turbo ,este o ................ mare ,nu va mai spun ca am luat legatura cu cativa colaboratori metabond si m-au luat pe sus ,fugi domne de aici ,ai alte probleme cu masina nu produsele sunt de vina ,tin discursuri mari cum din apa de ploaie se face motorina ,copiaza texte de unde prind
nu are rost sa intru in amanunt dar consumabilele sunt originale ,revizii la timp ,am zis si eu daca folosesc astfel de produse maresc durata de folosire a motorului ,cutiei etc. dar nu a fost asa ceva ,cand cheltuiesti peste 14 mil. de lei si vezi efectul ca este ....... ,ce trebuie sa faci FUGI ,FUGI ,FUGI de astfel de produse
sigur voi fi criticat de colaboratori metabond dar eu nu distribui produse eu am folosit si in 4 ani de folosire trebuia sa se vada nu sa cada turbo ( cauza, lagare uzate,verdict dat de mecanic ,ulei prost ,eu nici nu pomenit ce am folosit tratament de ulei ,solutie de curatat, ulei 5w30 ,nu mai pomenesc ce alte produse am mai folosit de la ei ),ptr. forduletul meu care are 177000 si tunat cu astfel de produse nu trebuia sa am astfel de probleme ,cel putin asa credeam eu
nu are rost sa luati in considerare ce spun eu dar deschideti ochi bine cand vreti sa luati astfel de produse ,poate sunt primul si ultimul care se plange ca produsele de la metabond nu au facut treaba
este de fapt faimosul TECHRON facut de CHEVRON-TEXACO ce contine vre-o 9 componente de ultima generatie am folosit masina rupe asfaltul dupa un flacon la un plin.... curata sistemul de alimentare complet
in legatura cu aditivii iata ca HYUNDAY motors recomanda si bine face
ceoilalti constructori nu ..ar tine masinile prea mult si ei ce ar mai vinde...
iata linkul
http://www.customercare.hyundai.co.in/subindex_Additives-24.aspx
dati in judecata in SUA si ei si alti tepari cu zemuri minune pt reclama mincinoasa
cautati pe google duralube federal trade
iata linkul
http://www.ftc.gov/os/2000/05/duralube.do.htm
am un espero cu aproape 800.000km, cumparat in 1997
la motor am schimbat doar consumabile
in ultimii ani am folosit ulei aral 5w 40
am probat dura lube pe tija acului la o masina de surfilat (turatie 11.000/min)....surpriza!...nu scoatea fum(cu uleiul ei special ziceai ca e drujba)
eu zic ca e super produsul!
Ceea ce nu este corect este antigelul. Sunt multe tipuri de antigel. Majoritatea antigelurilor din Romania sunt de proasta calitate si cu durata de viata extrem de scurta (
Folosiți cu încredere produsele de la Liqui Molly, exact cum scrie pe ambalaj ,iar dacă nu sunteți sigur, folosit doar jumătate din conținutul lor , calculând proporțiile ale cantităților de lichid ( ulei , antigel , lichid servo,etc)
Numai ștergeți recenzia ...
Eu folosesc la un Mondeo Mk3 B4Y benzină 92kw, 125 cp an 2001 /1.8 cc
În general am fost dezamăgit și mai rău am pătimit.
După multe încercări cu greșeli am reușit sa administrez astfel de aditivi după o rețetă personala și am reușit ceva foarte bun pe toate planurile.
Sunt la a patra masina pe care o tratez astfel și rezultatele confirma .
În concluzie soluțiile de aditivi sunt super dar este greșit modul de aplicare a tratamentului.
Stima