Cinci obiceiuri enervante la volan
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
In cadrul unei campanii de sensibilizare a soferilor britanici, organizatia RAC a efectuat un studiu pentru a descoperi care sunt cele mai enervante obiceiuri proaste ale soferilor din Marea Britanie. Studiul a fost realizat in incercarea de a descoperi defectele soferilor britanici si motivele pentru care acestia sunt nervosi in trafic. Zonele urbane aglomerate s-au dovedit a fi cele care prezinta cele mai mari probleme in materie de respectul oferit in spatele volanului.
Iata cele mai deranjate obiceiuri pe care le au soferii din Marea Britanie: mentin o distanta prea mica intre vehicule, demareaz de la semafor cu intarziere, nu cedeaza ocazional prioritatea celor care vor sa intre pe drumul principal de pe un drum secundar, nu multumesc atunci cand unul dintre ei ii lasa sa treaca in fata si se manifesta agresiv atunci cand un alt sofer este necivilizat. Englezii au fost deranjati si de soferii care vorbesc la telefon fara sa utilizeze un handsfree in timp ce conduc, dar si de cei care circula cu o viteza semnificativ mai mica decat viteza maxima permisa pe segmentul respectiv de drum.
Pentru ca britanicii sa se respecte intre ei mai mult pe sosea, RAC le recomanda acestora sa respecte regulile de circulatie si sa fie mai politicosi. Astfel, se recomanda respectarea cu strictete a regulei de doua secunde, iar in zonele aglomerate este de preferat sa se respecte regula fermoarului.
Desi aceasta campanie are loc in Marea Britanie, problemele intalnite de englezi sunt deja un lucru comun pe soselele din Romania, unde putem adauga cateva elemente caracteristice.Pentru a fi mai respectati pe sosea, este indicat sa le multumiti celorlalti conducatori auto atunci cand le taiati calea sau cand va cedeaza trecerea desi nu este cazul, iar in momentul in care va deranjat un alt sofer dar nu v-a pus in pericol siguranta este de preferat sa nu reactionati prin violenta verbala si sa nu il claxonati. Manierele in trafic nu te costa absolut nimic – fiind suficient sa ridici mana incat sa o vada celalalt sofer sau sa aprinzi semnalul de avarie pentru cateva secunde in semn de multumire. Desi pare ceva banal, putini soferi mai multumesc pentru micile favoruri facute in trafic, iar acestea devin din ce in ce mai rare.
Via | Telegraph
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Regula fermoarului - atunci cand doua benzi se transforma intr-una singura si masinile stau in coloana pe cele doua benzi, ele vor intra alternativ pe banda unica.
Sunt din Brasov, si observ contrariul celor afirmate. Din ce in ce mai multe persoane cedeaza trecerea si multumitul prin avarie e foarte folosit si prinde din ce in ce la mai multa lume. De faza cu injuratul si urlatul la alti parteneri in trafic, e boala genetica, nu cred ca vom scapa vreodata nicaieri in tara.
1) patrarea unei distante de 2 secunde in mers se traduce prin a avea o distanta fata de cel din fata proportionala cu viteza de deplasare astfel incat sa o parcurg in 2 secunde.
2) de la momentul in care se pune verde, astept doua secunde pana sa plec de pe loc. evident ca aceasta regula nu prea se poate aplica in Bucuresti fara o suma de injuraturi.
3) mai exista probabil si alte situatii in care se poate aplica.
Banc: cat dureaza o secunda in Bucuresti? R: din momentul in care se pune verde si primul claxon :))
O zi buna!
ar trabui sa dai o fuga prin cluj, sibiu, brasov...sa vezi cum se conduce normal.
Inutil sa va spun ca 2-3 astfel de intersectii blocate pot genera blocarea unui cartier sau a unui oras mai mic in timp de doar cateva minute.
PS: Atentie in trafic !
Cat despre soferii din restul tarii, ori am intalnit eu doar "specimene alese", ori e aproape la fel peste tot. Desigur, n-am avut cum sa nu observ o ameliorare fata de Bucuresti, dar nu mi s-a parut ca este o diferenta atat de mare.
Va salut.