Cinci minute cu Lotus Elise în Bucureşti
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Forza Rossa, importatorul şi distribuitorul mărcii Lotus în ţara noastră, ne-a invitat să facem o plimbare scurtă cu unul dintre cele trei exemplare Elise din ţara noastră. Preţul de bază al modelului respectiv este situat în jurul valorii de 40.000 de euro şi clienţii trebuie să aştepte între două şi patru luni ca maşina dorită să fie gata pentru prima ei plimbare pe meleagurile mioritice. La prima vedere, toţi ar spune că modelul nu este pregătit pentru aşa ceva, dar reacţia la gropile caracteristice ale drumurilor noastre a fost cel puţin surprinzătoare, suspensia având capacităţi nebănuite de absorbţie a imperfecţiunilor.
Elise este cel mai ieftin membru al gamei Lotus şi totuşi oferă un nivel deosebit de performanţe, în ciuda preţului relativ scăzut. Modelul este un exponat mândru al filozofiei lui Colin Chapman "light is right", care spune că toate automobilele Lotus trebuie să fie "always true, always exciting, always original".
Să lăsăm deoparte aceste aspecte şi să ne uităm la specificaţiile modelului, pentru a "traduce" însemnătatea lor. Avem un motor aspirat de 1.6 litri, de origine Toyota, care oferă 136 CP şi 160 Nm. Nu pare deloc mult pentru o maşină sport de 40.000 de euro, nu-i aşa? Ei bine, acest model are doar 876 kilograme, ceea ce îi conferă un raport putere/greutate de 153 CP pe tonă. Ajutat de transmisia manuală cu şase trepte destul de scurte, obţinem reprize impresionante şi o acceleraţie de la 0 la 100 km/h de 6.5 secunde. Modelul are şi cel mai mic consum de carburant din segment – anunţat la 6.3 litri la sută în regim mixt conform ciclului ACEA – alături de cele mai reduse emisii de CO2 din segment.
Ce înseamnă să conduci un Lotus în România? În cadul acestui eveniment, ne-am pus în locul unui client care face un test-drive de câteva minute, aşa cum multora li se oferă atunci când cer să conducă un model în vederea achiziţiei. Ei bine, prima problemă este accesul, deoarece Lotus Elise este un model destinat pasionaţilor de condus cu un corp flexibil, pentru care "strecurarea" într-un kart este o activitate pe care o pot face cu ochii închişi şi fără bătăi de cap. Mărturisim că nu ne-a fost prea uşor accesul în automobil, iar ceilalţi jurnalişti prezenţi la eveniment au manifestat şi ei "simptome" similare.
Cea de-a doua "problemă" este legată de direcţie. Deşi aceasta este deosebit de precisă şi oferă un nivel deosebit de feedback, neexistând un sistem hidraulic sau electric care să intervină între şofer şi drum, direcţia are nevoie de un nivel de forţă relativ ridicat din partea şoferului şi de un nivel de atenţie deosebit, mai ridicat decât cel necesar pentru manevrarea unui alt model sport în condiţii normale de şofat, ca să nu mai vorbim de efectuarea unei parcări. În schimb, aceasta este optimă atunci când conduci sportiv.
Deşi nu ne îndoim de abilităţile dinamice ale acestui model, acestea vor fi dificil de exploatat, mai ales dacă ne gândim la numărul mare de gropi ale infrastructurii româneşti şi de lipsa unui circuit. Să nu ne înţelegeţi greşit, ne-a plăcut direcţia, doar că acest element nu o să fie o bucurie pentru şofer decât în cazul unor succesiuni de viraje pe un drum foarte bun.Fără doar şi poate, vorbim de o maşină pe care doar un pasionat o va iubi şi aprecia. Sperăm că modelul va fi cumpărat de cei care ştiu ce înseamnă acest vehicul. Cei de la Forza Rossa au anunţat că au deja cinci comenzi, lucru remarcabil având în vedere faptul că respectivele comenzi au fost făcute la doar câteva zile de la deschiderea reprezentanţei. Deşi cele cinci comenzi sunt un amănunt deloc de neglijat, primii clienţi Lotus din România ar putea forma un club select o perioadă mai lungă de timp. Motivul: preţul modelului este destul de mare, iar caracterul său este apreciat doar de "o mână" de oameni.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Primăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. (20.11)
-
Renault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. (19.11)
-
Noua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. (19.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Doi - De ce doar 5 minute? Nu ati avut banide mai mult? :))