Ciclistii vor airbaguri externe, montate pe capota
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Tot mai multi constructori mondiali se preocupa si de siguranta pietonilor, nu doar de cea a pasagerilor, dezvoltand caroserii care sa amortizeze impactul violent. Cu toate acestea, rezultatele obtinute de majoritatea modelelor in cadrul testelor EuroNCAP de siguranta a pietonilor sunt dezastroase. In prezent, cel mai mare punctaj a fost inregistrat de Citroen C6, care a primit din partea EuroNCAP doar trei stele.
Aceste probleme au ridicat numeroase nemultumiri, prima organizatie care a luat atitudine fiind Federatia Olandeza de Ciclism, care sustine montarea unor airbaguri pe capota tuturor automobilelor.
Pentru a-si sustine cauza, ciclistii citeaza un studiu recent, desfasurat in Olanda, potrivit caruia peste 60 de vieti omenesti ar fi putut fi salvate daca pe capota vehiculelor ar fi fost instalate airbaguri. Acelasi studiu arata ca prezenta unor asemenea perne de aer ar fi putut preveni ranirea grava a 1500 de persoane.
Federatia Olandeza de Ciclism solicita guvernului sa dea curs unei legi care sa forteze constructorii auto sa instaleze airbaguri externe, pe capota modelelor.
Ciclistii sustin ca solutia deja exista, suedezii de la Autoliv Inc dezvoltand un airbag extern care se declanseaza de la baza parbrizului in momentul unui impact. Mai mult decat atat, constructori cu renume ca Jaguar si Nissan au dezvoltat deja capote care absorb energia impactului cu un ciclist sau un pieton.Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a făcut un nou raport cu cele mai sigure mașini testate în 2024. Modelul care a fost desemnat cel mai bun performer a fost noua generație Mercedes-Benz Clasa E. (16.01)
-
Lamborghini a inițiat o campanie de rechemare pentru Revuelto. Campania vizează două exemplare ale modelului exotic care prezintă un risc de incendiu. (03.01)
-
Kia a fost nevoită să inițieze o campanie de rechemare pentru SUV-ul EV9 în Statele Unite. Aproape 23.000 de exemplare sunt vizate de o problemă cu prinderea scaunelor din spate, ale căror șuruburi de prindere lipsesc. (31.12)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- FOTOSPION: Primele imagini cu Skoda Space, un crossover electric cu 7 locuri
Ar salva vieti.O sa apreciati asta daca veti fi in nefericita situatie de a fi lovit,pe trecere sau oriunde.