Chrysler va colabora cu Fiat pentru dezvoltarea noilor platforme
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
In baza noului parteneriat stabilit intre Chrysler si Fiat, designerul sef de la Chrysler, Ralph Gilles a dezvaluit faptul ca producatorul american de automobile intentioneaza sa faca o vizita la centrul italian de design al Fiat, pentru a alege modele si elemente de design pe care si le doresc in gama. Pe langa aceasta, cei doi producatori vor dezvolta noi tehnologii impreuna, in baza experientei individuale capatate de-a lungul timpului.
Astfel, Chrysler va impartasi din cunostintele sale privind motoarele V8 si V6 de capacitate mare, pe cand Fiat va prezenta motoarele sale de capacitate mica, dar supraalimentate si economice. Fiat a investit in tehnologii precum transmisiile cu dublu ambreiaj, sisteme stop-start si diverse filtre de emisii dezvoltate pentru motoarele sale.
Datorita acestor investitii, Fiat nu va avea prea multa nevoie de tehnologia hibrida a lui Chrysler sau de gama sa de propulsoare. Daca Fiat ar fi avut nevoie de un motor V8 pana acum, italienii ar fi apelat la Maserati sau Ferrari, care produc unitati mai usoare si mai puternice decat americanii de la Chrysler.
Totodata, Chrysler nu va putea beneficia direct de motoarele Fiat deoarece acestea sunt construite in Europa si au un pret de productie mare, iar acestea nu indeplinesc standardele americane de emisii, care sunt mult mai stricte decat cele in Europa.
Cu toate acestea, parteneriatul dintre cele doua companii nu este pierdut.
Cei doi producatori vor putea colabora la dezvoltarea unor tehnologii cum ar fi un propulsor V6 care va fi folosit pe toate pietele pe care opereaza cei doi producatori, motor la care Fiat a inceput deja munca de proiectare.Pe langa motoarele noi, Fiat si Chrysler ar putea dezvolta o noua platforma, datorita faptului ca americanii au o serie de platforme cu tractiune spate, pe cand Fiat beneficiaza de platforme mai usoare, cu tractiune fata, dar si de tehnologii create pentru a reduce consumul de carburant si noxele.
Via | MotorAuthority
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Norma de poluare in Statele Unite ale Americii se masoara dupa mai multe criterii decat la noi, respectiv este foarte important si consumul anuntat de modelul respectiv, pe langa emisiile de CO2 pe kilometru patrat. Spre exemplu standard-ul american de mediu pentru propulsoarele diesel este atat de strict incat Mercedes a trebuit sa dezvolte tehnologia BlueTec pentru a putea reintra pe piata americana cu un model diesel.
Pe langa aceasta, normele de poluare din SUA se inaspresc de la an la an, pe cand in Europa acestea se schimba mai rar.
Sper ca te-am lamurit. Multumesc pentru atentie.
Dintr-o colaborare cu francezii PSA pot iesi lucruri mai interesante, dar masinile italiene cu cele americane n-au nici in clin nici in maneca si e pacat sa vanda italienii tehnologii in care au investit mult si care in sfarsit incepeau sa dea roade in ultima vreme, pierzandu-si astfel avantajul competitiv pe piata...
Nu stiu zau ce au de castigat din alianta asta cu americanii care-s oricum cam pe butuci.