Chrysler va colabora cu Fiat pentru dezvoltarea noilor platforme

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 23.01.2009
Chrysler si Fiat vor colabora la realizarea tuturor elementelor necesare crearii noilor vehicule, de la trenul de rulare pana la design.

In baza noului parteneriat stabilit intre Chrysler si Fiat, designerul sef de la Chrysler, Ralph Gilles a dezvaluit faptul ca producatorul american de automobile intentioneaza sa faca o vizita la centrul italian de design al Fiat, pentru a alege modele si elemente de design pe care si le doresc in gama. Pe langa aceasta, cei doi producatori vor dezvolta noi tehnologii impreuna, in baza experientei individuale capatate de-a lungul timpului.

Astfel, Chrysler va impartasi din cunostintele sale privind motoarele V8 si V6 de capacitate mare, pe cand Fiat va prezenta motoarele sale de capacitate mica, dar supraalimentate si economice. Fiat a investit in tehnologii precum transmisiile cu dublu ambreiaj, sisteme stop-start si diverse filtre de emisii dezvoltate pentru motoarele sale.

Datorita acestor investitii, Fiat nu va avea prea multa nevoie de tehnologia hibrida a lui Chrysler sau de gama sa de propulsoare. Daca Fiat ar fi avut nevoie de un motor V8 pana acum, italienii ar fi apelat la Maserati sau Ferrari, care produc unitati mai usoare si mai puternice decat americanii de la Chrysler.

Totodata, Chrysler nu va putea beneficia direct de motoarele Fiat deoarece acestea sunt construite in Europa si au un pret de productie mare, iar acestea nu indeplinesc standardele americane de emisii, care sunt mult mai stricte decat cele in Europa.

Cu toate acestea, parteneriatul dintre cele doua companii nu este pierdut.

Cei doi producatori vor putea colabora la dezvoltarea unor tehnologii cum ar fi un propulsor V6 care va fi folosit pe toate pietele pe care opereaza cei doi producatori, motor la care Fiat a inceput deja munca de proiectare.

Pe langa motoarele noi, Fiat si Chrysler ar putea dezvolta o noua platforma, datorita faptului ca americanii au o serie de platforme cu tractiune spate, pe cand Fiat beneficiaza de platforme mai usoare, cu tractiune fata, dar si de tehnologii create pentru a reduce consumul de carburant si noxele.

Via | MotorAuthority

Taguri: Chrysler, Fiat

Comentarii (4)

  • Marian
    Eu nu mai inteleg nimic
    Cum vine asta ca motoarele FIAT "nu indeplinesc standardele americane de emisii, care sunt mult mai stricte decat cele in Europa"??? Daca nici cele facute de FIAT care este producatorul cel mai putin poluant din Europa, atunci cine? Cum se calculeaza asta? Pentru motoare mici e o regula si pentru alea mari alta? Ca doar nu polueaza mai putin un V6 decat un 1.4 T-Jet de la FIAT.
    0 0
  • @Marian
    Aproape toate motoarele modelelor europene primesc alt convertor catalitic si un soft nou atunci cand sunt trimise in SUA. Normele de poluare difera, in mare, de la un stat la altul - California fiind statul cu cele mai stricte norme de poluare. Desi motorul 1.4 T-Jet de la FIAT indeplineste fara problemele normele europene de mediu, acesta va trebui modificat inainte de a fi trimis in America de Nord.
    Norma de poluare in Statele Unite ale Americii se masoara dupa mai multe criterii decat la noi, respectiv este foarte important si consumul anuntat de modelul respectiv, pe langa emisiile de CO2 pe kilometru patrat. Spre exemplu standard-ul american de mediu pentru propulsoarele diesel este atat de strict incat Mercedes a trebuit sa dezvolte tehnologia BlueTec pentru a putea reintra pe piata americana cu un model diesel.
    Pe langa aceasta, normele de poluare din SUA se inaspresc de la an la an, pe cand in Europa acestea se schimba mai rar.
    Sper ca te-am lamurit. Multumesc pentru atentie.
    0 0
  • Lucian
    de ce acest mariaj?
    Mi-e teama ca din acest mariaj Fiat nu are mare lucru de castigat. De ce s-or fi grabit sa bata palma cu americanii, nu au nimic de invatat de la ei, nici in materie de motoare, si cu atat mai putin in materie de design.
    Dintr-o colaborare cu francezii PSA pot iesi lucruri mai interesante, dar masinile italiene cu cele americane n-au nici in clin nici in maneca si e pacat sa vanda italienii tehnologii in care au investit mult si care in sfarsit incepeau sa dea roade in ultima vreme, pierzandu-si astfel avantajul competitiv pe piata...
    Nu stiu zau ce au de castigat din alianta asta cu americanii care-s oricum cam pe butuci.
    0 0
  • Claudiu
    @ Lucian
    Fiat este reprezentat la ora actuala pe cea mai importanta piata auto din lume (SUA) doar de Ferrari si Maserati avand vanzari de 2500 unitati anual. Prin acest acord are acces la reteaua nationala de dealeri Chrysler,de uzinele Chrysler etc. Doar sa-si fi dezvoltat propria retea de dealeri Fiat trebuia sa investeasca sute de milioane de $. Prima masina Fiat care se va vinde in SUA va fi 500. In viitorul apropiat vor aparea versiuni Chrysler si Dodge bazate pe Grande Punto si Bravo. In contract este o optiune prin care Fiat poate sa-si mareasca pachetul detinut la Chrysler de la 35 la 55 %. In urma cu 2 luni seful Fiat,Sergio Marchione a afirmat ca este absolut obligatoriu ca un producator de volum sa produca 5.5 milioane de unitati anual pentru a fi profitabil,costurile de de dezvoltare din ce in ce mai mari neputand fi amortizate la o productie de 3 milioane. Prin unirea cu Chrysler,Fiat realizeaza acest obiectiv. Si nu uita de marca Jeep cu care Fiat acopera un gol in gama sa de modele fara sa investeasca nimic momentan, gama fiind de actualiate in plus in 2010 aparand noua generatie de Grand Cherokee dezvoltata pe noua generatie de Mercedes ML. Referitor la PSA o colaborare are sens,cele doua firme producand in comun gama de utilitare de 25 ani .Insa daca ar fuziona vanzarile Fiat,Peugeot si Citroen s-ar canibaliza si intreg grupul ar avea de suferit. De aceea consider ca Fiat a facut o super afacere cu Chrysler pentru ca gama de modele nu se suprapune ,noul grup fiind prezent in toate segmentele de piata.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru