Toate schimbările de mai sus au rolul de a-l aduce pe Chrysler 200 pe podiumul vânzărilor din Statele Unite ale Americii, loc în care marca nu a mai avut un reprezentant în ultimii ani. Lansarea noii generaţii a lui Chrysler 200 pe piaţa din Europa, prin vânzarea în showroom-urile Lancia sub numele de Flavia, nu va mai avea loc, a declarat Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat, în cadrul conferinţei de presă. Iniţial, pe piaţa din Europa a fost oferită doar versiunea cabrio a lui Chrysler 200, sub numele de Flavia.
TRANSMISIE AUTOMATĂ CU NOUĂ TREPTE ÎN STANDARD
Gama de motorizări a lui Chrysler 200 include două unităţi, ambele alimentate cu benzină şi asociate unei transmisii automate cu nouă trepte, realizată de germanii de la ZF. Revenind la motoare, vorbim despre unitatea "Tigershark" de 2.4 litri, cu patru cilindri în linie, care livrează 184 CP şi 234 Nm şi de motorul "Pentastar" V6 de 3.6 litri, care asigură 295 CP şi 360 Nm. Opţional, Chrysler oferă un sistem de tracţiune integrală, capabil să decupleze complet puntea spate atunci când condiţiile de aderenţă le sunt favorabile roţilor anterioare. Totul se întâmplă fără ca şoferul să intervină sau să simtă ceva, se laudă reprezentanţii mărcii americane.Platforma tehnică a noului Chrysler 200 este denumită "Compact U.S. Wide" şi este o versiune modificată a celei găsite în Europa în gama Alfa Romeo Giulietta. Principala modificare este la nivel de ampatament şi ecartament, pe lângă schimbările de caracter rutier necesare configurării modelului conform preferinţelor şoferilor americani. Pentru cei care doresc manevrabilitate demnă de un model sportiv din Europa, cei de la Chrysler recomandă modul sport integrat.
DODGE DART, CHRYSLER 200 ŞI JEEP CHEROKEE AU 50% DIN COMPONENTE COMUNE
Noul model Chrysler reprezintă al cincilea produs din portofoliul Fiat-Chrysler bazat pe această platformă, după Dodge Dart, Fiat Viaggio şi Jeep Cherokee. Dodge Dart, Jeep Cherokee şi Chrysler 200 împart între 50 şi 70% dintre componente, spune Mark Chernoby, şeful departamentului de dezvoltare şi planificare de produs al companiei americane. În ciuda componentelor comune, nu există legături vizibile între aceste modele şi fiecare dintre ele are propria sa personalitate.
SUCCESUL LUI 200, CRUCIAL PENTRU VIITORUL CHRYSLER
Lansarea noului Chrysler 200 este esenţială pentru viitorul mărcii americane. Segmentul D este cel mai popular pe piaţa din SUA, berlinele de clasă medie reprezentând 17% dintre automobilele cumpărate în 2013 pe acea piaţă. Vechiul Chrysler 200 a fost surclasat la vânzări de Toyota Camry, Honda Accord, Nissan Altima, Ford Fusion şi Hyundai Sonata.
Potrivit datelor furnizate de specialiştii de la Autodata, doar versiunea americană a lui Volkswagen Passat nu l-a depăşit pe Chrysler 200 la vânzări în anul 2013, cu toate că modelul german a fost cumpărat de 109.652 clienţi. Vânzările slabe realizate de Chrysler 200 în 2013 sunt printre cauzele care au dus la o creştere infimă a cotei de piaţă a mărcii americane, de la 11.4 în 2012 la 11.5% în 2013. Americanii intenţionează să crească vânzările şi cota de piaţă în 2014, iar noua lor platformă este aşteptată să fie vândută în peste un milion de unităţi pe an până în 2016. Unele dintre modelele care vor beneficia de acea platformă nu au fost încă apropate pentru producţie, explică Mark Chernoby, şeful departamentului de dezvoltare şi planificare de produs de la Chrysler.Via Chrysler
Inca super hitech la capitolul motoare macar au ajuns in rand cu lumea la cutii automate, de fapt la numarul treptelor cutiilor automate, sa vedem si cum se misca
Tu compari mere cu pere,nu sunt motoare turbo.
La capitolul cutii de viteze nu doar au ajuns in rand cu lumea,ci chiar au depasit ''lumea''(modelele europene). Cate modele europene cu transmisii cu 9(noua) rapoarte stii in segmentul asta?
Prietene,aceste motoare sunt destinate pietei din sua.
In America nu sunt taxe si impozite nesimtite pe cilindree cum sunt la noi.Deci,care ar fi motivele pentru care americanii ar renunta la motoarele aspirate cu cilindree mare in favoarea motoraselor turbo fortate la maxim?? Consumul? Stai linistit,ca un motor 1.4 de 180cp consuma la fel sau chiar mai mult decat un tigershark 2.4 de 180cp.Si cred ca stii care dintre ele face mai repede cunostinta cu service-ul.
in SUA pretul de plecare va fi de ~ 21.000 $, la noi, ar trebuie sa fie sub 25.000 euro.
daca citesti comentariile de aici:
http://europe.autonews.com/article/20140110/ANE/140119999/fiat-may-issue-bond-to-boost-liquidity-after-chrysler-merger#axzz2q4vL9E8N
de ce nu se vinde marca, la chinezi sau VAG ( lucru imposibil ) decat s-o inchizi.
sau e un plan miselesc de-al lui Sergio.
ceva pute aici....
poate LANCIA va deveni cum este gama DS la Citroen !!!
http://europe.autonews.com/article/20140113/ANE/301139895/marchionne-will-stay-at-fiat-chrysler-at-least-another-3-years#axzz2qHN9fYdQ
eu tot mai sper sa relanseze Delta Integrale.
parerea mea :
- un mare pas inainte la aspect exterior
- un salt foarte mare la aspect interior !!!
anul trecut am fost la un anumit salon auto ...
desi nu m-a prea interesat standul chrysler, am mers si pe-acolo sa vad cum e 300-le ...
m-am suit de curiozitate si in 200 ... ce greseala !!! pe linga ca aspectul exterior nu-mi placea, interiorul m-a dezgustat ... ma credti ori ba, mi s-a parut mai rau facut decit la modelul precedent pe care-l inlocuise(chrysler sebring/dodge stratus/plymouth breeze) !!! totul era negru, plastice nasoale, asamblare slabuta ... nu stiu cum sa spun ...
rezultatele slabe la vinzari erau mai mult decit evidente, cel putin pt. mine !
fara sa te apuci sa compari motorizare, transmisii, date tehnice, etc.-etc. ... erau cu mult, cu foarte mult in urma concurentei ...
acum ca in articol scrie despre toyota, honda, nissan, ford si hyundai ... asa ca dimensiuni ext. 200-le precedent era mai mic decit toate !!! asta implica automat un spatiu int. mai mic, si cum pe piata nord-americana spatiul int. e una din gaselnite/prioritati la alegerea unui model, e clar ca pierdea "duelul" cu concurenta ...
deci din start cu 2 mari handicapuri cum ar fi putut sa ajunga "best-seller" ?
apoi motorizarea/transmisia ... era la fel cu mult in urma concurentei ... se plingea presa de specialitate ca erau motoare nerafinate, zgomotoase si cu putere inferioara concurentei ...
deci ... bine au facut ca l-au reinnoit !!!
vechile chrysler sebring/dodge stratus erau chiar elegante raportat la 200-le asta total neinspirat ... nu stiu ce s-a intimplat pe la chrysler ca a fost o perioada in care s-au cam prostit de cap si la capitolul aspect ext./int. au creeat 200-le asta si jeep compass ... cred ca-s cele mai urite masini ale lor facute in ultimii 20 de ani !
asa cum arata acum e ... mai la zi ... partea din fata nu e grozava dar oricum imi place mult mai mult decit ce avea modelul dinainte ... interiorul in schimb, daca arata la fel de fain si in realitate precum e in "chipurile" astea ... atunci vor avea sanse nu neaparat sa ii bata pe concurenti, dar macar sa se apropie foarte mult de ei si sa ii simta "rasuflarea in ceafa" sa stie si ei ca desi detroit-ul schioapata, inca n-a murit si se pare ca da semne de inviorare, revigorare, revenire ...
americanii atit asteapta ... desi apreciaza mult produsele de import, sint mindri de industria lor si de apar modele "casnice" cu priza la public nu stau pe ginduri ce sa aleaga ...
oricum ... avind motorizari chrysler si fiat ... transmisii ZF ... un aspect mai ingrijit si mai elegant ... vor avea - cred eu mai multa priza la public decit pina acum - acuma depinde si de politica lor de preturi; sa speram ca vor fi suficient de destepti sa nu supra-evalueze modelul si sa ceara preturi ridicole nici pt masina si nici pt finantare ... daca va veni si pe-aci pe la salonul auto (care incepe la sf. de sapt.) o sa merg sa-l vad pe viu ... si voi reveni la acest articol al AM-ului cu detalii, eventual poze despre acest model ...
bravo chrysler !
drumuri bune s-aveti !