Christophe de Margerie, directorul grupului petrolier Total, a decedat în urma unui accident aviatic petrecut noaptea trecută pe aeroportul Vnukovo din Moscova. De Margerie călătorea cu un avion privat Dassault Falcon 50. La decolare, acesta a lovit o maşină de deszăpezire, al cărei conducător era, se pare, beat. O anchetă a fost lansată atât de autorităţile ruseşti cât şi de cele franceze. La bordul avionului mai erau trei membri ai echipajului. Nu au existat supravieţuitori.
Martorii spun că avionul a izbucnit în flăcări la impact şi că resturile au fost împrăştiate pe o distanţă de 200 metri. La ora decolării, puţin după miezul nopţii, condiţiile meteo erau dificile la Moscova, vizibilitatea fiind de 350 metri din cauza ninsorii. Vnukovo este unul dintre cele trei aeroporturi ce deservesc capitala Rusiei, fiind cel mai vechi şi mai mic dintre ele. Este aeroportul dedicat pentru zboruri private.
Christophe de Margerie revenea la Paris după ce se aflase la Moscova pentru a participa la o reuniune a guvernului rus referitoare la investiţiile străine. De Margerie avea 63 de ani şi era una dintre cele mai cunoscute figuri din lumea petrolieră. Grupul petrolier Total este una dintre cele mai mari companii franceze având o valoare de piaţă de 102 miliarde euro.
Via euronews
Marele Mustacios, asa i se spunea lui Christophe de Margerie, desi ma indoiesc ca stii asta, era un prieten al Rusiei. A fost unul dintre cei care s-au exprimat constant in ultima vreme cu privire la injustetea sanctiunilor impuse Moscovei condamnandu-le. Grupul Total, alaturi de Renault, este unul dintre cei mai mari investitori straini in Rusia si participa alaturi de statul rus in proiecte de exploatare a gazului si petrolului. Intr-o perioada in care Rusia chiar are nevoie de prieteni si de voci care sa o sustina in Europa occidentala, ceea ce sustii tu este o ineptie care isi are originea fie in ignoranta, fie in dezinformare.
Bog (da) prostit!
Jurnalista Anna Politkovskaya cum a murit? Alexander Litvinenko?
Militanta drepturilor omului, Natalia Estemirova ? Si muuulti altii...
Stirea viza un prieten al Rusiei care avea legatura tangential cu industria auto si in legatura cu al carui deces Rusia nu avea niciun interes, dimpotriva!
N-as vrea sa ma pronunt legat ne numele mentionate de tine, insa trebuie sa fii naiv sa crezi ca Rusia e implicata in decesul a doi cantareti patrioti, care nici macar nu ajunsesera la un nivel atat de ridicat de notorietate internationala care sa-i puna Rusiei probleme.
Prin comparatie o alta mare cantareata de peste Prut, care si ea a cantat mai multe melodii pe versurile lui Grigore Vieru, traieste de multi ani in Rusia si nu numai ca n-a patit nimic, insa rusii sunt realmente femecati de piesele sale. Se numeste Sofia Rotaru.
In rest, marile puteri procedeaza adesea la inlaturarea persoanelor incomode, sau a spionilor care schimba tabara. Unii ar putea spune acum ca nici decesele unor lideri ca Salvator Alliende sau Huga Chavez nu au fost intamplatoare. Dar asta chiar nu are nicio legatura cu insinuarile de mai sus.
Asa cum bine spunea un intelept, USA se poate oricand traduce ca fiind Uniunea Sovietica Ailalta.
http://www.youtube.com/watch?v=nQKyntETIro
Sincer, m-as simti onorat macar da as avea ocazia sa-i strang mana acestui mare lider. Cat despre imnul respectiv, incearca sa pui pe cineva sa-ti traduca versurile. Este un cantec despre dragoste de tara care-si regaseste efectul in sufletul fiecarui rus.
Am impresia ca nu stiti pe ce lume traiti.
Asta care a murit era directorul unui grup petrolier. Grupurile petroliere sunt alea care va iau voua banii la pompa.
Daca ar fi dupa mine, toti directorii si actionarii grupurilor petroliere ar muri. Ei sunt cei care de 40 de ani tin pe loc dezvoltarea vehiculelor electrice.
Ei scot din pamant petrol care este al nostru, al tuturor, si ni-l vand pe bani grei.
Ei sunt cei care finanteaza coruptia pentru a-si mentine profitul.
Ei sunt cei care platesc oameni de stiinta sa minta ca clima Pamantului nu se schimba atunci cand ardem petrol si gaze.
Pe ei nu-i intereseaza cat rau fac cata vreme se imbogatesc. Nu le mai plangeti de mila!
Domeniul auto poate functiona mai bine, mai eficient, mai economic, fara motoarele cu combustie interna.
TREZITI-VA!!!
Inainte sa instigi la violenta ar fi bine sa te gandesti la ce cantitate de petrol, carbune sau alte substante poluante pentru a produce energia aia electrica al carei fan esti.
Ar mai trebui sa te gandesti si ce procent din pretul carburantului pe care noi il platim este constituit de acciza (taxa care se face venit direct la bugetul statului.
Intr-un cuvant ar trebui sa ... gandesti.
In alta ordine de idei, noi astia de ne contrazicem, ne sustinem sau pur si simplu ne dam cu parerea pe site-ul asta suntem in marea noastra majoritate posesori de masini cu propulsie clasica, unii pentru ca asa ne place, altii pentru ca atat ne permitem. Si daca am avea masini 100 % electrice, tot ar trebui sa ne intereseze ce se intampla in industria petroliera, pentru ca si la constructia masinilor electrice se folosesc derivate din petrol (plastice, cabluri, etc). Asa ca las-o mai moale cu ecologia si cu opiniile astea cretine care te determina sa sustii ca trebuie sa moara oameni.
Au murit mii de oameni in tarile tropicale din cauza taifunurilor, uraganelor si altor furtuni determinate de schimbarea climei. Sunt insule in Pacific, pe care traiesc sute de mii de oameni, care vor fi acoperite de apa din cauza topirii ghetei de la poli. Mie de aia imi pasa si de cei care au murit la noi din cauza inundatiilor, nu de porcii grasi care se imbogatesc din petrol si gaze.
Nu-mi pune vorbe in gura! Energia electrica al carei fan sunt este cea produsa de surse regenerabile, care este mai ieftina si se ieftineste tot mai mult.
De accize nu vad de ce imi spui mie. Daca nu-ti convine sa le platesti, iti recomand sa organizezi un protest in fata Guvernului, ca sa renunte la ele. O sa fiu alaturi de tine acolo.
Motivul pentru care nu avem toti masini electrice este pentru ca aceste grupuri petroliere s-au opus in moduri diverse dezvoltarii acestora, pentru ca le scadea profitul. Profitul din plastic si uleiuri este mic fata de profitul din vanzarea combustibilor. De-aia noi suntem robii benzinei si motorinei, in loc sa mergem cu masini electrice alimentate de soare, vant si alte surse regenerabile.
Soarele ofera Pamantului energie intr-o ora cat consuma omenirea intr-un an. Totul e sa vrem sa o folosim. Si sa mai vrea si conducerea corupta a statului si petrolistii care-i corup.
Ia sa vedem, de curiozitate, daca Guvernul va mari nivelul redeventelor incasate de la OMV. In iarna asta se renegociaza aceste redevente. (OMV exploateaza petrolul si gazele din subsolul Romaniei. Redeventa este partea din productie pe care OMV o da statului roman. Restul productiei o iau ei si o vand, noua sau altora.)
Cat despre moartea unor oameni, cateodata este necesara, atunci cand acesti oameni fac rau altor oameni.
Dar ca pe mine nu ma intereseaza sa conduc o masina electrica te-ai gandit? Si inca odata enrgia regenerabila nu este suficienta. Daca as avea o masina electrica pe care sa o incarc in Romania, as incarca-o cu energie a carei productie polueaza.
Ipocrizia ta este fara de margini. Masinile polueaza mult mai putin decat uzinele necontrolate, decat milioanele de tone de deseuri (parte dintre ele ELECTRICE) aruncate aiurea. Acum 15 ani o familie isi schimba frigiderul odata la 10 ani. Acest trend nu face altceva decat sa transforme continente in gropi de gunoi.
Nicio alta ramura industriala nu a reactionat in ceea ce priveste reducerea poluarii asa cum a facut-o industria auto cu produsele sale, produse care nu numai ca sunt de la an la an mai putin poluante si care sunt printre cele mai regenerabile din lume.
Ai idee cat costa o masina electrica? Ce vrei sa-mi spui ca Tesla ia spaga ca sa vanda la preturi mari?
Si pana la urma, asa cum ti-am spus, noua ne plac masinile care folosesc combustibili conventionali. Tu ce masina conduci?