Chinezii vor să lanseze în Europa modele electrice sub 30.000 de euro

de Tiberiu Safta
Vineri, 05.05.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Compania chineză Nio și-a anunțat planurile de a lansa în Europa mai multe modele electrice care să coste sub 30.000 de euro. Pentru asta, producătorul chinez va înființa două brand-uri separate.

În ultima perioadă, din ce în ce mai mulți producători de automobile din China doresc să intre pe piața europeană cu mașini electrice vândute la prețuri mai mici decât restul competiției consacrate. Unul dintre acești producători este și Nio, care a anunțat recent că vrea să lanseze în Europa mai multe astfel de modele electrice.

Cu această ocazie, constructorul chinez precizează că va lansa o gamă nouă de modele electrice care să coste sub 30.000 de euro. Pentru acest lucru, Nio a înființat două brand-uri separate, numite Alps și Firefly, care vor activa și pe piețele Bătrânului Continent. Din informațiile apărute în presă, marca Alps va comercializa modele electrice în China, cu prețuri echivalente cuprinse între 19.000 de euro și 39.000 de euro.

Între timp, marca Firefly va avea modele cu zero emisii și mai accesibile, având prețuri echivalente cuprinse între 13.000 de euro și 26.000 de euro. Mai mult, brand-ul Firefly va funcționa separat de Nio și va avea propria sa echipă de cercetare și dezvoltare.

Cele două brand-uri vor opera mai întâi în China, înainte ca acestea să ajungă în Europa.

via Carscoops

Comentarii (18)

  • Banditos
    Rebranduiesc unitatile deja fabricate si care stau prin depozitele din China intr-o incercare disperata sa diminueaze pierderile pe care le inregistreaza pe piata interna?

    Nio e in buda pana'n gat si tre'sa fii tare fraier sa pui botu' sa le cumperi masinile. As mai astepta 2-3 ani pana se limpezesc apele pe la chinezi pentru ca umbla un vant cam rece pe acolo
    12 24
  • Politai
    @Banditos eu consider ca vor avea foarte mult succes in Europa fiind mai ieftine decat cele Nemtesti sau Japoneze , si materialele sunt mai bune decat la cele Europene.(p.s scriu de pe lapotop si nu il am in romana deci nu prea se va intelege)
    7 16
  • Problema e lipsa completa de istoric, si deci fiabilitate si retea de distributie piese si reparatii.
    Fie ca e tesla de 60.000 sau o chinezarie de 30.000, daca te pocneste careva o sa plangi la fel de mult, caci nu exista unde sa o remediezi. Stai juma de an, DACA doar atat, si platesti sume aberante, caci deh, piese non-ue.
    12 4
  • Banditos
    daca te pocneste careva ai asigurare, daca pocnesti pe cineva...ai asigurare
    11 29
  • Frumoasa mașina dar nus banii
    0 1
  • Motorina e putere
    0 1
  • Dragă Politai, de câțiva ani lauzi modelele chinezești " ieftine ", în speranță că le cumpăra românii și europenii, dar nu tu :)
    16 4
  • Americanii si europenii au ras de masinile japoneze in anii '70 , de cele coreene in 80-90 , acuma rad de alea chinezesti. Mda.
    10 9
  • Sile, nu este de ras sau de plâns in ceea ce privește mașinile din China. O masina este o chestie “serioasă” ca si cost si o masina ar trebui sa simplifice viața. Așa ca fiecare cum considera, eu aleg masina care mi se potrivește, o pot cumpara fără sa-mi afecteze felul in care trăiesc si foarte important masina pe care pot să o întrețin. Când chinezii o sa aibă service si ce-i trebuie unei masini, iar prețurile vor fi mai bune per total îmi voi lua o masina din China sau chinezească fără probleme. Pentru moment o masina fără rețea service este un risc pe care nu mi-l asum. Nu o sa fie un secret când se vor schimba lucrurile, dar după cum știm cel mai probabil va mai dura. Un lucru-i clar, China vine “tare” pe multe domenii si este cam imposibil sa concurezi cu abuzurile si sclavagismul din China pe parte de competivitatea preț.
    PS doar un bătut in cap mai poate spune ca nu se poate face calitate in China, deci nu asta-i buba.
    20 0
  • @papagal
    Ce simplu e când te dai cu trotineta. :)))
    Asigurarea aia costă la electrice, iar casco îți dublează prețul mașinii în câțiva ani. :))))))

    ... simplu...
    18 5
  • @afumatul
    daca n-ai bani, traiesti in secolul trecut si afumi aiurea..pai e frumos asa?
    2 1
  • A fost publicat topul maşinilor vândute în tot 2022 (termice, hibride, electrice, la grămada)

    Tesla model Y este pe locul 3 !
    Tesla model 3 este pe locul 10 !

    Tesla ca şi producător auto urcă pe locul 19 mondial.
    5 21
  • https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/clasament-cele-mai-vandute-masini-din-lume-tesla-urcare-abrupta-in-top-10-21114911
    4 20
  • Deja au intrat tare. Am vazut o chinezarie expusa, de un singur loc, cu baterie de plumb, autonomie 100 km si costa 7000 euro.
    Lipesti patru de astea si faci o masina buna cu 4 locuri (individuale chiar), autonomie 400 km si cost maxim 28k eur.
    Cum era aia,QED sau asa ceva.
    7 2
  • Tricolor
    @Dutz - tu crezi că acești chinezi vin cu 3 mașini în parcare la Kaufland și gata? Nu. Le vor livra prin diferiți dealeri auto care vor primi piese de schimb, instrucțiuni de montaj/depanare etc. Marea problemă a intrării pe o piață nu este vânzarea propriu zisă, ci serviciile post vânzare.
    Chinezii produc și mașini cu motoare termice, dar va fi o competiție mult prea acerbă pentru ei să te convingă să le cumperi. China are un avantaj enorm acum în zona electrică deoarece au pornit în direcția asta cu peste 20 de ani în urmă, deci în orașe au creat infrastructura necesară acestui consum. Ei deschid centrale nucleare, hidrocentrale, termocentrale etc, nu le închid precum europenii. Conform ultimelor rapoarte, China a depășit capacitatea de producție a SUA și UE la un loc cu peste 10%. Mai nou, se pare, că 2000 de bănci americane sunt în pragul falimentului. UE nu produce decât curcubee și drepturi pentru rujați.
    6 14
  • Tricolor
    Să mai adaugă că peste 30% a producției mașinilor europene se vând în China. Dacă China strănută, UE se întoarce la trăsuri și căruțe, mai ales acum că face contra vântului, Rusia, deci resurse ieftine din părți.
    4 13
  • Faza interesanta e ca in China se gasesc cele mai multe resursele necesare producerii de baterii !!! In plus exista mana de lucru ieftina + specialisti. Lucrurile devin interesante daca intra China in Europa cu electricele - pt noi preturi mici, pt ei castigura mari. Stim cu totii ca Dacia Spring costa in China 5000 euro, iar la noi se vinde cu 20,000.
    La electrice primeaza partea de garantie, dupa acest termen valoarea scade infinit.
    Posibil ca dupa X ani sa platesti taxa de reciclat in loc sa primesti tichet rabla, inca nu se stie.
    2 0
  • Din păcate ai dreptate… se cam “sufoca” Europa si încet rămâne fără opțiuni. Ne băgăm bete in roate de mult timp si se văd consecințele. Referitor la mașinile din China… cam asta cred ca am spus si anume partea de post vânzare/service. Producția auto este scumpă, complexa, rețele de furnizori etc. Este nevoie de continuitate, imagine de brand. Sunt relativ putini clienți care-si iau o masina așa doar din poze, chinezii au nevoie de volume sa supraviețuiască si dacă nu își vor putea respecta clienții… își vor pierde credibilitatea si nu vor mai vinde. Chiar si în China au începute problemele pentru unii dintre ei, totuși piața are o “limita” si volumele anuale sunt sub 90 milioane cel puțin pentru moment… cred ca este concurenta destul de mare si unii ni vor rezista, de văzut care.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru