Anul trecut, chinezii de la Nio au debarcat pe piața din Norvegia. Aceștia își continuă expansiunea pe Bătrânul Continent și ajung în Germania, Olanda, Danemarca și Suedia.
Cu ocazia evenimentului (organizat la Berlin) care marchează lansarea producătorului chinez pe piața europeană, inițial în țările menționate mai sus, reprezentanții companiei au vorbit despre strategia pregătită pentru această piață.
Așadar, sedanul cu zero emisii ET7 poate fi comandat deja în Germania, Olanda, Danemarca și Suedia, primele exemplare urmând să fie livrate în 16 octombrie. De asemenea, modelele EL7 și ET5 sunt disponibile pentru pre-comandă.
Acestea vor fi livrate în ianuarie, respectiv martie 2023. Toate cele 3 modele sunt dezvoltate pe platforma NT2 și, potrivit celor de la Nio, sunt capabile să primească 5 stele la testele de siguranță europene.
Mai mult, arhitectura CSU (Chargeable, Swappable, Upgradeable), permite atât încărcarea bateriilor, cât și înlocuirea lor.
Pentru această ultimă operațiune va fi nevoie de doar 3 minute, de la parcarea mașinii și până la înlocuirea bateriei.Denumită NIO Power Swap, acest tip de stație există deja în Zusmarshausen (Germania), iar cea din Berlin este aproape gata. Anul acesta, Nio vrea să construiască 20 de stații de înlocuire a bateriilor în Europa, numărul acestora urmând să ajungă la 120 până în 2023.
Până în 2025, chinezii vor să construiască 1.000 de astfel de stații în afara Chinei, cele mai multe urmând să fie regăsite în Europa.
Pentru a încuraja utilizarea mașinilor cu zero emisii, Nio pregătește și un program pe bază de abonament, cu o durată cuprinsă între 1 lună și 60 de luni. În cadrul acestuia, compania va oferi o gamă largă de servicii, inclusiv asigurare, mentenanță, anvelope de iarnă, mașină de curtoazie și chiar înlocuirea bateriilor.
via NIO
Expertii romani nu primesc astfel de statii de schimbare a bateriilor?
Moment istoric.
Când vor ajunge la 65%, consumul de combustibil diesel va scădea la JUMĂTATE faţă de azi !
Când vor ajunge pe la 90% la final, consumul de diesel în SUA va fi sub 20% din ce este azi.
Şi vorbim de unul din marii producători şi consumatori de diesel din lume (la nivel de vehicole transport marfă).
Impactul va fi reducerea preţului diesel cu 25% minim la nivel global, iar coroborat cu schimbarea autobuzelor pe electric în Europa, mai adaugaţi 25%
(nu credeţi? Vedeţi recent staţiile de încărcare electrice din Alexandria, Brăila, Focşani şi Constanţa)
Ai fi mirat câte utilaje agricole electrice există deja.
Singura barieră sunt lipsa masivă a bateriilor şi a investiţiilor, dar va veni vremea.
Tesla a deschis deja calea cu semi truck, demonstrând că se poate.
Utilaje agricole sunt mai pretabile, le încarci, faci treaba, înapoi la încărcat pentru a doua zi, iar panouri solare.... ai spaţiu berechet.
Deja mamutul John Deer are planuri de electrificare dar avea nevoie de o dovada, un break thru care abia acum a făcut o Tesla.
Deci.... curând... :)
Aviaţia e singura care va migra pe hidrogen verde, dar asta doar când costul hidrogenului verde va fi sub preţul kerosenului... ceea ce va lua ceva timp... s-ar putea să nu mai prindem :))
Asta e acoperita si apreciata se pare.
La fel si anularea DPF si trecut ITP cu spaga.
Ce va mai place sa va dati cu parerea.