Chinezii de la XPeng au lansat oficial noile modele electrice P7 și G9 pe piața din Europa. Cu aceste modele noi, constructorul asiatic dorește să se impună pe Bătrânul Continent ca un rival serios pentru modelele electrice ale unor constructori de renume, cum ar fi Tesla.
Cele două modele, o mașină de clasă medie, respectiv un SUV de dimensiuni medii, vor fi disponibile în piețe importante ca Țările de Jos, Norvegia, Danemarca și Suedia.
XPENG P7, RIVAL PENTRU TESLA MODEL 3
Primul model, XPeng P7, promite să fie un rival direct pentru Tesla Model 3 și este cel mai popular model al constructorului chinez, pe piața din China. Până acum au fost produse peste 100.000 de exemplare ale lui P7, iar acum, prețurile noului model cu zero emisii au devenit mai mici pe Bătrânul Continent.
Cea mai ieftină versiune costă 40.300 de euro pe piața din Norvegia. Noul model este oferit în 3 versiuni diferite: Long Range, Performance și Wing. Cea din urmă versiune aduce uși de tip gullwing.
Propulsoarele electrice ale modelului de clasă medie livrează între 266 și 430 de cai putere. Datorită unei baterii de 80 de kWh, autonomia este cuprinsă între 470 și 530 de kilometri, în regim WLTP.
Cea mai puternică versiune are nevoie de 4.1 secunde pentru a atinge 100 de km/h. Bateria poate trage un curent de 175 de kW și sunt necesare 29 de minute pentru a fi încărcată de la 10% la 80%XPENG G9, ETALONUL MĂRCII ASIATICE
Cel de-al doilea model, XPeng G9, tocmai a fost lansat și acesta în Europa. SUV-ul de clasă medie promite să fie un rival pentru Tesla Model Y și este considerat ca fiind chiar etalonul mărcii. Noul model măsoară 4.89 de metri în lungime, 1.94 de metri în lățime și 1.68 de metri în înălțime. Ampatamentul lui G9 măsoară 3 metri, iar portbagajul noului model are o capacitate cuprinsă între 660 și 1576 de litri.
La fel ca modelul menționat anterior, SUV-ul G9 este disponibil în 3 versiuni: Standard Range, Long Range și Performance. Primele două versiuni dispun de un singur motor electric pe puntea din spate, în timp ce versiunea Performance primește două motoare electrice și, implicit, tracțiune integrală. Puterea propulsorului este cuprinsă între 313 și 551 de cai putere.
Cea mai puternică versiune atinge 100 de km/h în 3.9 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 200 de km/h.
Versiunea Standard Range primește o baterie de 78 de kWh, în timp ce versiunile Long Range și Performance primesc un acumulator mai mare, de 98 de kWh.
Asta înseamnă o autonomie de maxim 570 de kilometri în regim WLTP.Alături de asta, XPeng G9 vine echipat cu tehnologie LiDAR, iar acumulatorii pot trage un curent de până la 300 de kW, la o stație de încărcare rapidă. Bateria are nevoie de numai 20 de minute pentru a fi încărcată de la 10% la 80%.
În ceea ce privește modelul G9, acesta pleacă de la 45.800 de euro pe piața din Norvegia.
Ambele modele sunt echipate cu sistemul avansat de conducere autonomă Xpilot, care încorporează nu mai puțin de 29 de senzori cu tehnologie ultrasonică, radare cu unde milimetrice și camere HD de 360 de grade.
De asemenea, noile modele vin la pachet cu sistemul multimedia Xmart OS, cu o interfață grafică 3D și cu un sistem de recunoaștere vocală.
Clienții noilor modele vor mai beneficia și de o garanție de 5 ani sau în limita a 120.000 de kilometri. În schimb, cei care plasează o comandă pentru aceste modele în perioada 3 feburarie - 31 decembrie 2023, vor primi o garanție extinsă până la 7 ani sau în limita a 160.000 de kilometri.
via XPeng
https://piataauto.md/Stiri/2023/02/Un-norvegian-a-primit-o-factura-de-85-mii-euro-pentru-inlocuirea-bateriei-masinii-sale-electrice-dupa-ce-a-atins-un-capac-de-canal-cu-ea/
Dacă cineva vrea sa-si riște liniștea cu așa ceva, asta este, dar nu văd de ce ar face cineva așa ceva. Chiar dacă plătește asigurarea, durează luni de zile plus ca prețul asigurării va creste.
Chiar dacă îmi pare rău pentru cei in cauza si-au cam făcut-o cu mâna lor.
Mai devreme sau mai târziu toate mașinile vor ajunge in service… scuze ca ma repet, dar am afirmat ca încă nu au început necazurile, mai trebuie cam un an sa vedem tot mai multe astfel de situații… pentru unii neașteptate pentru alții era doar o chestiune de timp.
Dar vine Edikkk si Mircea sa le spună ca sunt elite si elitele plătesc exclusivitate… nu-i așa mai geniilor?
Acum zi si matale, nene Dutzule, cum, bre, vine Edikkk si Mircea? Se poate intampla o asemenea eroare de clasa I in cazul unei persoane cu scoli inalte precum dumneata?
N-om fi noi cei mai destepti din curtea scolii, dar macar acordul intre subiect si predicat ne este la indemana.
Man, tu vezi cum scrii? Relaxeaza-te, pune-ti gandurile in ordine si fii putin mai atent ca o dai in balarii din ce in ce mai des in ultima vreme, acum cand noi ne indreptam tu capitulezi?!