Chinezii vor sa fuzioneze intre ei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Shanghai Auto, cel mai mare producator de automobile din China, si compania concurenta Nanjing Auto ar putea fuziona pentru a forma un concurent serios al grupurilor multinationale, informeaza Mediafax.
Shanghai Automotive a anuntat, la sfarsitul saptamanii trecute, ca cele doua grupuri au semnat o scrisoare de intentie pentru a discuta modalitatea prin care ar putea realiza "o uniune completa", prin cooperare si restructurare.
Autoritatile chineze centrale si locale incurajeaza fuziunea, ca modalitate de transformare a Shanghai Auto intr-un producator complex, capabil sa concureze cu grupuri europene, japoneze si americane, pe piata autohtona dar si in strainatate.
"Shanghai Auto este lider pe piata locala a vehiculelor pentru pasageri. Fuziunea i-ar consolida pozitia pe segmentul vehiculelor comerciale, precum si competitivitatea, la nivel general", a declarat Zhang Xin, analist la firma Guotai Junan Securities. Anuntul ar putea reprezenta un indiciu ca guvernul chinez, dupa ani de declaratii strategice fara rezultat concret, intensifica eforturile de consolidare a industriei auto chineze extrem de fragmentate, unde concureaza peste 100 de producatori.
Autoritatile de la Beijing au spus ca in industria auto ar trebui sa existe trei, patru grupuri, care sa detina resursele si tehnologia necesare pentru a-si asigura succesul pe plan global.
Shanghai Auto nu a furnizat detalii privind forma de colaborare cu Nanjing Auto si a subliniat ca exista numeroase incertitudini, intrucat transferurile de active si pachete de actiuni necesita acordul autoritatilor guvernamentale, conducerilor celor doua companii, precum si al actionarilor.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Emblematicul producător italian de supercaruri Ferrari a anunțat astăzi că veniturile și câștigurile sale de bază vor crește cu cel puțin 5% în acest an, după ce și-a îndeplinit obiectivele pentru 2024. (04.02)
-
Potrivit unui nou studiu realizat de compania de consultanță Escalent, producătorii chinezi de automobile trebuie să reducă semnificativ prețurile mașinilor sale pentru a atrage clienți în Europa. (04.02)
-
Honda și Nissan și-au amânat planurile de fuzionare până la mijlocul lunii februarie. Inițial, cele două mărci trebuiau să dezvăluie aceste planuri la sfârșitul lui ianuarie. (04.02)
- Mazda prezintă o siglă nouă: prima actualizare majoră după 28 de ani
- Audi revine la vechiul sistem de denumire a modelelor
- Flexis, noua marcă înființată de Renault și Volvo, prezintă 3 modele utilitare electrice
- Simbioză
- Noul Renault Filante Record 2025: concept creat pentru a stabili noi recorduri de eficiență
Comentarii (0)