Chinezii vor să aducă SUV de 10.000 de dolari în Europa în termen de trei ani
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Victor Muller, şeful Saab, a declarat că noii săi parteneri din China, Hawtai Auto, vor aduce un SUV ieftin în Europa şi în SUA în termen de trei ani. Sunt şanse mari ca respectivul SUV să fie Hawtai B35 sau o versiune îmbunătăţită a acestuia. Hawtai B35 este un SUV care copiază silueta lui Porsche Cayenne şi integrează o grilă faţă în stilul Bentley şi blocuri optice inspirate de cele ale lui Hyundai Santa Fe.
"Am râs când au venit japonezii. Am râs când au venit coreenii. Dar nu o să râdem când vor veni chinezii. Chinezii sunt ca un compactor.", a declarat Victor Muller, referindu-se la succesul unor mărci asiatice pe pieţele din Europa şi Statele Unite ale Americii. După cum ne-a arătat şi istoria, respectivele mărci au fost ridiculizate la debutul pe unele pieţe, iar subestimarea concurenţei i-a făcut pe liderii "tradiţionali" să-şi piardă poziţiile în faţa noilor concurenţi.
Chinezii de la Hawtai au semnat un acord de finanţare cu Saab, iar cel mai important bun al suedezilor este reţeaua de distribuţie. Aceeaşi reţea a fost dorită şi de cei de la Spyker, dar chinezii vor putea să vândă un automobil accesibil prin intermediul respectivei reţele.
Şeful mărcii Saab nu a confirmat încă faptul că va vinde modele Hawtai în reprezentanţele sale, spunând că va alege o marcă cu o strategie clară.Muller estimează că primele automobile chinezeşti vândute în SUA şi în Europa nu vor primi cinci stele de siguranţă. În schimb, Victor Muller se aşteaptă ca aceste automobile să atragă clienţii prin preţul redus. "În China, poţi să cumperi un SUV de 10.000 de dolari cu aer condiţionat şi geamuri electrice, tot ce a fost inventat vreodată pentru un automobil. Chiar vă interesează cinci stele de siguranţă?", a adăugat Victor Muller.
Parteneriatul cu Hawtai include fonduri de 150 de milioane de euro pentru Saab. Fondurile respective sunt împărţite astfel: 120 de milioane de euro sunt investiţi pentru a cumpăra 29.9 % din acţiunile Spyker. Cele 30 de milioane de euro rămase reprezintă un împrumut pentru Spyker. Hawtai este o companie care produce autombile din anul 2000. Anul trecut, aceştia au produs peste 81.000 de unităţi, iar primul sedan al mărcii a intrat în producţie în 2010.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
-
BMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Ei invadeaza piata mondiala in schimb neglijeaza piata interna.
Au un surplus comercial imens care nu se regaseste insa in nivelul de trai al chinezilor.
De aceea vand in China milioane de masini care cad testele de siguranta in Europa sau America de Nord. Au miliardari, au milionari dar au si sute de milioane de ``rupti in fund``.
Lumea tace sau se face ca nu vede. E ok?
( GWM, Brillance, Shuanghuan, ...) si tot n-au reusit.
Japonezii au avut de la bun inceput o calitate superioara.
Cat despre coreeni.. KIA cu Hyundai au succes care sunt impreuna, ca ceilalti ssangyoung daewoo au esuat.
Pacat pentru Saab ca a ajuns pe mana lor.
Deci cum zice Victor Muller, da, sa nu radem de chinezii :))
Cat de curand, va veni vremea cand, aceste meltenisme vor disparea si nu va ramane decat invazia chinezeasca si cine e tare ramane si cine e slab pleaca se apuca de altceva.
Baiatul asta e haios rau de tot. Nooo, nici vorba nene, noi vrem sa ne iasa ficatul pe gura atunci cand lovim un caine pe strada, "safety is for pussies and fags" ar spune un american. Eu i-as zice frumos sa-si ia jegurile copiate si prost, si urat, si sa si le bage undeva. Cand vine vorba de "copiere fara de calitate" chinezii au demonstrat ca se pricep de minune de atatia ani cu hainele si electronicele.
Japonezii si coreeni, in schimb (limba ultimilor se intampla sa fie inrudita cu japoneza si nu degeaba), au dovedit nu doar ca stiu sa copieze, ci si sa o faca intr-o maniera in care sa aduca perfectionismul prin perseverenta la rang de cultura.
Adica, mai pe romaneste, aia au facut masini care, de multe ori, sunt mai bune decat cele copiate.
Lucru care chinezilor le este complet strain.
Singurul motiv pentru care chinezii pot lua avant ar fi o escaladare a saraciei in Europa. Prea putin probabil, dupa parerea mea.