Chinezii vor produce o mașină electrică în Polonia: rival pentru Dacia Spring

de Tiberiu Safta
Luni, 25.03.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Compania chineză Leapmotor va produce o mașină electrică de oraș la uzina Stellantis din Polonia. Noul model va fi un rival pentru modele electrice ca Dacia Spring și Citroen e-C3.

În curând, va exista pe piața din Europa un nou model electric accesibil venit din China. Mai exact, este vorba despre Leapmotor T03, un model de oraș care urmează să fie produs în Polonia, la uzina Stellantis din orașul Tychy. Aici sunt produse modele mai cunoscute, precum Fiat 500, Fiat 600 și Jeep Avenger.

Piesele pentru noul model electric chinez vor fi produse în țara de origine, însă asamblarea finală va avea loc în Polonia. De altfel, mașinile vor fi livrate parțial asamblate către fabrica poloneză sub forma unor colecții SKD (Semi-knocked down).

Noul Leapmotor T03 promite să fie un rival pentru alte modele electrice din clasa sa, cum ar fi Dacia Spring, Citroen e-C3 sau Fiat 500e. Modelul chinezesc primește un propulsor de 75 de cai putere, alimentat de o baterie de 31.9 kWh. Viteza maximă este de 100 de km/h, iar autonomia este de 280 de kilometri. Noul model este deja importat în anumite piețe europene, inclusiv în Franța. Este de așteptat ca prețurile lui Leapmotor T03 să pornească undeva de la 20.000 de euro.

Anul trecut, Grupul Stellantis a cumpărat 21% din acțiunile Leapmotor, într-un acord în valoare de 1.6 miliarde de dolari.

Cele două companii au stabilit o societate mixtă prin care Stellantis primește drepturi exclusive de a construi, exporta și vinde modele Leapmotor în afara Chinei. Recent, societatea mixtă a fost aprobată în China, iar acum Stellantis deține 51% din acțiunile Leapmotor.

Modelul Leapmotor T03 a fost lansat în 2020 și este disponibil pe piața din China și în versiuni cu 54 de cai putere și cu 109 cai putere.

via Reuters

Comentarii (7)

  • muha haha ha
    se deovedeste ca indeobste coana europa cu_coada_pe sus condusa de Doamna cu_coc_ si pantalon de fapt nu poate produce o masina mai ieftina de 20 de mii decat cu ajutorul lagarelor de munca fortata din varii parti ale lumii. in acest caz china.
    Pentru laudatorii conservelor - crossoverelor Daisia a se citi Maro, pardon Maroc
    4 9
  • Tot chinezii produc și Spring.
    Masina în cauza cam seamănă cu Fiat… interesant că tot la 20.000 iese, deci nu pot nici chinezii să producă o cutie la prețul corect?
    Se pare ca este deranj mare și în China.
    Xiaomi au scăderi la vânzările de telefoane și se gândesc că-i joc de glezne să producă mașini, tocmai lansează ceva la 70.000 USD, o zonă de preț cu “mult” potențial. Poate de aceea se și văd în primii 5 producători mondiali, înainte de a vinde măcar o mașină.
    Masina în cauză este “periculoasă”, eu si Sherif o sa facem pe noi ca “duce” 700 km cu “un plin”… la 90 km/h in spatele unui camion.
    Între timp Tesla a redus de la 7 la 5 zilele de lucru în China pe liniile de asamblare și la baterii este și mai dezastru… oare Xiaomi (vor evolua pe segmentul Tesla sau chiar puțin peste), au orbul găini? Mă refer la găina… scula lui Manole, să nu fie dubii ;)
    Cum a fost Monolica în weekend? Ți-ai dat vânturi asa cum am stabilit (zi și noapte)?
    4 2
  • Diana Șosoacă
    Mult mai arătoasă dar și semnificativ mai potentă ca Spring.
    Așadar, toate premisele pentru reușită la clasa liliputanelor.
    2 7
  • De ce ar cumpara cineva asa ceva la 20k eur sau Spring la cat o mai costa cand la 23k este varianta e-c3 cu baterie de 44kwh fata de 26-31kwh cele dintai?
    Miracolul chinezesc pare sa se inmoaie la vama. Preturile fantasmagorice par sa nu iasa din China si nimeni (dintre cei ca-si puna asemenea intrebari) nu stie de ce.
    3 3
  • Si masina asta tot 6000 de euro costa, cu 20000 vor ei sa o vanda, idem si Spring. In China e 6200 in Europa 20000. Asa zisul MG in China se vinde cu 17500 de e, in Europa cu 31000 si mai toti au orgasm ce ieftina este. De fapt hotia este mare. A propos, Nisan Arya este vandut in R Moldova cu 33000 de EURO, iar in UE in jur de 50000.
    1 0
  • @ Valdo
    Corect. Si mai scria unul zilele trecute ca producatorii auto nu umfla preturile, ci sunt "nevoiti" sa creasca preturile la fel cum creste "Fat Frumos".
    Uneori am impresia ca unii dintre cei care comenteaza pe aici sunt agenti de vanzari la reprezentante auto si neavand clienti, abereaza si scriu pe internet tot felul de ineptii, poate si cu intentia de a afecta "mind-set-ul" cumparatorilor.
    2 1
  • George Simion
    pai da, polonezii si ungurii stiu cum sa trateze uniunea, nu ca alte colonii din est..
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru