Producătorul chinez de baterii Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) a dezvăluit că este pregătit să producă în serie o baterie pentru mașini electrice care iese în evidență prin durata de viață semnificativ mai mare.
Chinezii promit că noua baterie poate fi utilizată pe parcursul a două milioane de kilometri sau a unei perioade de 16 ani, în contextul în care cei mai mulți producători auto oferă garanții de 160.000 de kilometri sau 8 ani.
Durata de viață mai mare vine însă și cu un cost: prețul bateriei va fi mai mare cu 10% comparativ cu bateriile "clasice".
Informațiile au fost dezvăluite de Zeng Yuqun, președintele CATL, în cadrul unui interviu acordat agenției de presă Bloomberg. Acesta sugerează că CATL nu a primit încă o ofertă concretă pentru noua baterie și că nu există o exclusivitate cu un anumit producător. "Dacă cineva plasează o comandă, suntem pregătiți să producem bateria", a explicat Zuqun.
Presa internațională a relatat la jumătatea lunii mai că CATL a inițiat un parteneriat cu Tesla pentru dezvoltarea unei noi baterii, însă proiectul respectiv nu are legătură cu acumulatorul anunțat acum de CATL.
Bateria respectivă ar urma să folosească aditivi chimici și materiale care pot permite stocarea unei cantități mai mari de energie în baterie în locul cobaltului pentru a permite scăderea drastică a prețului pentru baterii.
CATL are contracte pentru furnizarea de baterii cu unii dintre cei mai mari constructori auto globali, printre care se numără Volkswagen, Daimler, Toyota, Volvo, BMW, Honda și Tesla.
Anterior, CATL a anunțat că va produce baterii și în Europa începând din 2021, la o uzină pe care o construiește în prezent în localitatea germană Erfurt.
Via Bloomberg
oricum stirea asta e nemaipomenita doar pentru taximetristi, ia ziceti voi acedikkksi de aici citi ati facut doua milioane km.
ar dura deci vreo 140 ani la rulaju statistic anual, din care ani jumate ar fi oricum pierduti la incarcat bacteriile.
de la VW e-up , skoda city-go, renault zoe pana la tesla...
Practic in acest moment, cea mai ieftina masina electrica prin programul rabla va ajunge 10.000 euro de noua...
Numai cine nu vrea nu-si ia una....
Scuze putem gasi cu totii cate dorim, iar masini de pomana nu se vor da vreodata!
Dar dupa ce veti prinde gustul deplasarii cu 11 euro/ 1000 km, atunci sa vezi bucurie :)
- daca el nu are bani de masina electrica, sa nu vorbeasca nimeni de electrice si sa nu-si ia nimeni "ca e proaste"
- exista o singura realitate, cea a lui Gigel. Sa nu cumva sa bage Guvernul statii electrice in benzinarii ca nu e democratic, intai trebuie sa-i ceara lumea voie lui Gigel. Iar Gigel ne va da voie doar daca ii dam si lui o jucarie electrica gratuit, sa aiba si el...
- confunda libertatea de exprimare cu dictatura prostimii majoritare, cum era in anii 50, instiga lumea la ura impotriva jucariilor capitaliste si invoca oculta mondiala si tot felul de tampenii ca sa-si justifice neputinta.
Gigel practic vrea si ele bagat in seama, vrea sa fie la masa cu baietii, pana cand nu e la masa cu baietii nu se face.
Asta e definitia unei intregi generatii!
marturisesc cu mana pe priza ca si eu am vrut dar nu am putut o citigoe cu baterii decartind rabla nissan tiida sedan fara vreun ecran.
mai ezact banca s-a tavalit de ris ca nu posedez mizilicu de 10 mii euroi si nici pe credit vreo sansa ca mai am 27 ani de plata la garsoneala din salar de european in viteza a doua spre marsalier.
Viziteaza un psiholog. Cred ca e foarte recomandat in cazul tau.
Nu am vrea sa te suparam, dar nu crezi ca ar fi bine sa vizitezi site-ul CFR-ului si mersul tramvaelor, trolebuzelor si autobuzelor?
Practic nu toata lumea trebuie sa-si ia masina si nici nu trebuie sa-i inebuneasca pe altii de cap ca el nu are bani de masina!
Si din cauza de lipsa de bani pentru masina sa coboare nivelul discutiilor si sa imprasti cu ura si prostie in toate partile!
Se simte cineva vinovat ca nu are netam-nissan bani de masina?
Eu, prietenul meu Bill Gates si toti CEO de multinationale din Romania !!!
https://youtu.be/PLxPAwIeL0w
Foloseste-ti creierul! gandeste cu mintea ta si nu mai prelua ideile altora de prin clipuri/1
Tot respectul pentru un miliardar in euro care cumpara o Tesla Model S de 100 k euro in loc sa-si ia o fosila Bentley de 250 k euro.
La fel cum un profesor se bucura de tot respectul meu pentru ca si-a achizitionat o skoda city go electrica.
Este absolut normal sa exite masini electrice de la 10.000 euro la 100.000 euro.
daca vrei sa ne convingi ca esti retardat, promovand ura platita de producatorii de petrol si fosile, sa stii ca ai reusit. Faptul ca ai o masina electrica, nu inseamna ca esti bogat!
Ca nu-mi explic cum poate sa-ti placa sa-ti petreci viata in statiile de incarcare astepatand sa mai se incarce bateria cu un procent. Si sa dai sume exorbitante pe o masina care nu te poate duce pana la mare!!! Asta pentru ce? Ca sa nu moara copii lu edik de cancer la plamani? Ha ha ha. Sau poate e permafrostul? sau cresterea nivelului oceanelor pe care o tot asteptam de decenii. Cine e manipulatul aici? Eu nu.
Ura si prostia e in tine individ patibular util ce esti.
Cu putin peste 20.000 euro poti conduce o Hyundai Kona cu autonomie de 450 km si nu trebuie sa-ti petreci viata la statia de incarcare.
Chiar daca un retard ca tine incearca sa ne convinga ca tehnologia sta pe loc si ne vom petrece viata la statia de incarcare, culmea, tehnologia evolueaza pe banii cumparatorului de masina electrica.
Daca acum este de ajuns sa stai 20 de minute in statia de incarcare, spre exemplu se dezvolta tehnologii de incarcare wireless, ce incarca masina in mers - a se nota ca i-am dat peste bot cu proria laba - nicio masina fosila nu incarca in mers :)))
si asta e una din tehnologii, mai sunt si altele care vor permite in viitorul apropiat o autonomie mult superioara fosilelor.
Practic in loc sa finantez industria petroliera, noi, cumparatorii de electrice finantam noua tehnologie.
Si da, vrem sa lasam copiilor nostri o planeta mai curata si mai tehnologizata.
Ne dorim evolutia, asta e scopul umanitatii. Altfel am fi ramas in pesteri.
Context in care 9 din 10 stiri sint despre alea 0,6 procente iar din 9 stiri semi-electrocutate 7-8 sint despre bev-uri pure si dure.
Cui prodest? sau Cui bono? e intrebarea rareori pusa.