Chinezii lansează un nou SUV electric, bazat pe platforma lui Smart #5. Bateria se încarcă în doar 10 minute

de Tiberiu Safta
Vineri, 30.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Chinezii de la Zeekr au lansat oficial noul SUV electric 7X. Acesta este un model bazat pe platforma noului Smart #5 și urmează să fie lansat și în Europa în 2025.

Compania chineză Zeekr a prezentat noul SUV electric 7X. Acesta este un model care se anunță a fi un rival pentru modele ca Hyundai Santa Fe și Kia Sorento. Noul model este bazat pe platforma SEA, adică aceeași arhitectură utilizată de recent lansatul Smart #5.

Ca dimensiuni, noul Zeekr 7X măsoară 4.8 metri în lungime, 1.9 metri în lățime și 1.7 metri în înălțime. Noul model aduce un design conservator, cu linii fluide și cu suprafețe curbate. Partea frontală este caracterizată de luminile LED desenate sub forma a două dungi, separate la mijloc de către sigla mărcii. Și în partea din spate avem o configurație similară cu stopurile LED, care sunt desenate în forma unei singure dungi subțiri.

Interiorul are un design tipic minimalist, cu un instrumentar digital și cu un ecran central mare pentru sistemul multimedia. Remarcăm aici numărul foarte mic de comenzi fizice, care se regăsesc predominant sub ecranul din mijloc. Portbagajul noului model oferă un volum de încărcare de 616 litri.

Noul Zeekr 7X primește o arhitectură de 800 de volți, iar clienții vor putea alege între două baterii: de 75 kWh sau de 100 kWh.

Cu bateria mai mică, noul model oferă o autonomie de 605 kilometri în regim CLTC, în timp ce versiunea cu baterie mai mare are o autonomie de 780 de kilometri, tot în regim CLTC.

Un lucru care impresionează este timpul foarte rapid de încărcare al bateriei. Potrivit mărcii chineze, bateria noului Zeekr 7X se încarcă de la 10% la 80% în doar 10 minute și 30 de secunde la un curent de 300 de kW.

Noul Zeekr 7X este disponibil și în două variante de propulsor. Prima variantă aduce un motor electric de 421 de cai putere care antrenează roțile din spate. A doua versiune primește două motoare electrice, care dezvoltă în total 646 de cai putere. În cazul versiunii cu tracțiune integrală, accelerația de la 0 la 100 de km/h durează 3.8 secunde.

Noul Zeekr 7X este deja disponibil în China. Modelul urmează să ajungă și în Europa până la finalul lui 2025.

via Zeekr

Comentarii (15)

  • Inspirată masiv din Lexus RX 350
    1 12
  • Catalin
    Și asta tot de partidul comunist a fost desenat/dezvoltat/ subvenționat?
    8 5
  • @Catalin
    Le-au dat germanii tehnologia, stai linistit.
    De vreo 30 de ani BMW, VAG si Daimler ii ajuta.
    8 5
  • Cătălin
    Eu zic de calitate, de tehnologie, de atractivitate, de inovație, de design. Și totuși, daca tot amintești, de ce le-au dat? E bine sa faci afaceri cu comuniștii când îți umpli buzunarele?
    10 0
  • Deci se incarca 70% din baterie in 10 minute si 30 de secunde! Deci 11 minute.
    Autonomia atunci de ce nu se masoara niciodata de la 80% la 10%?
    10 2
  • Pare că au luat și de la vărul Volvo EX30...
    6 1
  • Dacă o sa vina cu un pret corect o sa pună ceva probleme și prin Europa chiar. Nu arata rau deloc și are dimensiuni bine proporționate. Chinezii o sa găsească destui clienți și pe alte continente dacă sunt lăsați.
    @DS ,personal chiar îmi e greu sa ma gândesc la Lexus când ma uit la acest model !
    10 2
  • Arată… dezirabil. Pare că se “liniștesc” SF-urile la exterior. Încă cred se exagerează cu ecranele la interior, dar sper să fie doar o etapă, mic nu-i pentru totdeauna.
    Mai contează și prețul, da de mare-i mare :)
    PS am văzut un minivan Denza D9… OMG, oribil!!!!, mă refer la exterior
    8 2
  • Ca sa întrebe proștii, pe scurt. Pe larg: nu ai nevoie sa încarci mai mult de 70%, care înseamnă 500km. Dacă faci 1000km într-o zi, trebuie sa te oprești 11 minute. Nasol, nu? Cu dieselul mergi 1000km fata sa te oprești, decât într-un cap de pod sau un tir, de obosit ce ești.
    12 23
  • @@!! : exagerați ca de obicei cu jigniri gratuite. Întrebarea nu e chiar asa de prostească. Deranjează aceasta găselniță a producătorilor care îți arunca în ochi un timp pt o încărcare incompletă si mai mult , valabil doar pt stații supercharger pe care nu le vei prea întâlni nici măcar în următoarele decenii prin multe zone chiar civilizate ale lumii. Omul e obișnuit sa plece la drum lung cu rezervorul plin, chiar dacă se opreste pe traseu de câteva ori și găsește benzinarii peste tot .Când ai nevoie, te oprești și iti faci plinul , doar nu bagi jumate doar ca sa ajungi la urmatoarea oprire. Încă o data , faptul ca mulți nu înghit găluștile de marketing ale producătorului, nu înseamnă că sunt prosti , ba dimpotrivă sau pur și simplu nu gândesc ca tine , nu e nimic anormal.
    14 4
  • Și tu exagerezi, nu înțelegi motivul și te arunci în explicații puerile.

    Stațiile ultra rapide sunt deja pe autostrăzile din vest. Vezi ionity.eu
    350kw, iti arata și harta cu cele 680 de stații de încărcare. Și asta e doar un exemplu, mai sunt și altele, de exemplu Tesla.

    Da, pleci la drum cu rezervorul plin, dar nu conduci pana se golește de tot. În primul rand pentru ca nu riști, și apoi pentru că vrei să protejezi masina de impuritățile care se strâng la fundul rezervorului.

    Din același motiv, masina încarcă primi 10-20% și ultimii 10-20% mai încet, ca să protejeze bateria. Timpii dați de producător nu sunt doar marketing, cum zici tu, ci singurele cifre pe care le pot da concret. Restul depinde de temperatura exterioara și temperatura bateriei (dacă ai mers sau ai stat). Sigur, exista și timpi estimați, la anumite temperaturi.

    La fel e și la termica: producătorul nu îți spune cât consumă când e frig și e motorul rece. Îți dă un consum estimativ, în condiții optime. Asta tot marketing e, dacă o iei după logica ta?
    6 16
  • @pipo

    Din fata, nu. Dar vazut din lateral este 90% din RX 350. Pune imaginile din profil una langa alta.
    2 13
  • @prostovan electric
    Unde te oprești 11 minute? E plin de stații de încărcare și te așteaptă pe tine goale. Doamne, cât poți fi de prost!!! :))))))))
    13 2
  • @prostovan electric
    Unde te oprești 11 minute? E plin de stații de încărcare și te așteaptă pe tine goale. Doamne, cât poți fi de prost!!! :))))))))
    15 6
  • @Matei
    Ca sa ajungi la statiile ultrarapide din vest trebuie sa traversezi tara noastra. Nu o fi valabil la tine, unde gasesti statii. Si ghici ce, 11 minute estimeaza la statii de 300kWh, care sunt aproape inexistente chiar si in vest. In plus, cineva care tine la masina lui, nu foloseste fastcharging.
    13 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru