Compania chineză Zeekr a prezentat noul SUV electric 7X. Acesta este un model care se anunță a fi un rival pentru modele ca Hyundai Santa Fe și Kia Sorento. Noul model este bazat pe platforma SEA, adică aceeași arhitectură utilizată de recent lansatul Smart #5.
Ca dimensiuni, noul Zeekr 7X măsoară 4.8 metri în lungime, 1.9 metri în lățime și 1.7 metri în înălțime. Noul model aduce un design conservator, cu linii fluide și cu suprafețe curbate. Partea frontală este caracterizată de luminile LED desenate sub forma a două dungi, separate la mijloc de către sigla mărcii. Și în partea din spate avem o configurație similară cu stopurile LED, care sunt desenate în forma unei singure dungi subțiri.
Interiorul are un design tipic minimalist, cu un instrumentar digital și cu un ecran central mare pentru sistemul multimedia. Remarcăm aici numărul foarte mic de comenzi fizice, care se regăsesc predominant sub ecranul din mijloc. Portbagajul noului model oferă un volum de încărcare de 616 litri.
Noul Zeekr 7X primește o arhitectură de 800 de volți, iar clienții vor putea alege între două baterii: de 75 kWh sau de 100 kWh.
Cu bateria mai mică, noul model oferă o autonomie de 605 kilometri în regim CLTC, în timp ce versiunea cu baterie mai mare are o autonomie de 780 de kilometri, tot în regim CLTC.Un lucru care impresionează este timpul foarte rapid de încărcare al bateriei. Potrivit mărcii chineze, bateria noului Zeekr 7X se încarcă de la 10% la 80% în doar 10 minute și 30 de secunde la un curent de 300 de kW.
Noul Zeekr 7X este disponibil și în două variante de propulsor. Prima variantă aduce un motor electric de 421 de cai putere care antrenează roțile din spate. A doua versiune primește două motoare electrice, care dezvoltă în total 646 de cai putere. În cazul versiunii cu tracțiune integrală, accelerația de la 0 la 100 de km/h durează 3.8 secunde.
Noul Zeekr 7X este deja disponibil în China. Modelul urmează să ajungă și în Europa până la finalul lui 2025.
via Zeekr
De vreo 30 de ani BMW, VAG si Daimler ii ajuta.
Autonomia atunci de ce nu se masoara niciodata de la 80% la 10%?
@DS ,personal chiar îmi e greu sa ma gândesc la Lexus când ma uit la acest model !
Mai contează și prețul, da de mare-i mare :)
PS am văzut un minivan Denza D9… OMG, oribil!!!!, mă refer la exterior
Stațiile ultra rapide sunt deja pe autostrăzile din vest. Vezi ionity.eu
350kw, iti arata și harta cu cele 680 de stații de încărcare. Și asta e doar un exemplu, mai sunt și altele, de exemplu Tesla.
Da, pleci la drum cu rezervorul plin, dar nu conduci pana se golește de tot. În primul rand pentru ca nu riști, și apoi pentru că vrei să protejezi masina de impuritățile care se strâng la fundul rezervorului.
Din același motiv, masina încarcă primi 10-20% și ultimii 10-20% mai încet, ca să protejeze bateria. Timpii dați de producător nu sunt doar marketing, cum zici tu, ci singurele cifre pe care le pot da concret. Restul depinde de temperatura exterioara și temperatura bateriei (dacă ai mers sau ai stat). Sigur, exista și timpi estimați, la anumite temperaturi.
La fel e și la termica: producătorul nu îți spune cât consumă când e frig și e motorul rece. Îți dă un consum estimativ, în condiții optime. Asta tot marketing e, dacă o iei după logica ta?
Din fata, nu. Dar vazut din lateral este 90% din RX 350. Pune imaginile din profil una langa alta.