În luna aprilie 2024, cu ocazia Salonului Auto de la Beijing, chinezii de la BYD au prezentat conceptul Ocean M. Acum a venit momentul să facem cunoștință cu versiunea de serie a acestui concept, un hatchback electric denumit Seal 06 GT.
Noul BYD Seal 06 GT este construit pe arhitectura e-Platform 3.0 Evo a mărcii asiatice. Mașina are o lungime de 4.630 milimetri și un ampatament de 2.820 mm, ceea ce înseamnă că rivalizează cu modele ca Volkswagen ID.3 și MG4.
Din punct de vedere estetic, o serie de elemente au rămas fidele conceptului, dar altele au fost modificate din motive de siguranță. La interior, pasagerii vor regăsi, de asemenea, multe componente împrumutate de la BYD Seal.
Spre exemplu, instrumentarul de bord digital, volanul și selectorul transmisiei.
Chinezii nu au dezvăluit detaliile tehnice. Dar, potrivit unor zvonuri, sunt disponibile versiuni echipate cu un singur motor electric, care oferă 218 CP, dar și versiuni cu două unități electrice și 422 de cai putere.
Lansarea pe piață este programată pentru data de 30 august.
Sunt șanse mari ca acest BYD Seal 06 GT să debuteze și pe piețele internaționale, inclusiv în Europa.via Carscoops
Dar sigur scot germanii articole ca sa iasa electricele scumpe si sa mai cumpere lumea niste dieseluri ca mai au ei ceva pe stoc.
Cedează rețeaua. Asta la un consum de 1.5 kw și pe ici colo mai mare mai ales la blocurile noi care au aer condiționat în standard. Ce ne facem când la fiecare apartament o sa fie cate o mașină d asta electrica ?
Pe principiul asta cam prin toata lumea ies articole ca sa dea in cap electricelor pentru ca inafara de China, electricele cam baltesc peste tot.
@xxx
Daca era o fenta ca sa bage China in boscheti, trebuia sa ii anunte si pe producatorii proprii de schema ca sa nu se arunce ca gusterii la musca. In felul asta nu se ajungea ca intreaga conducere Ford din europa sa fie demisa dupa "performante deosebite"
Sunteti siguri ca la 4.63m e concurent pentru ID3 (
Este ciudat, după un hei-rup începând cu 2018 cu electricele, brusc totul a stagnat cand chinezii încep sa facă fabrici in Europa (nu mai vorbesc de taxe si suprataxe pentru electricele pur sânge chinezești)
Ford nu este cel mai bun exemplu, si la termice stau rău. După succesul imens cu Focus si relativul succes cu Fiesta, doar Puma mai tine cat de cat in viață Ford, in zona europeana (atenție nu spun ca sunt mașini rele, doar conceptul lor numai este agreat de clienții europeni)
Da, dar sa nu uitam ca toți constructorii plătesc un malus CO2 funcție de media aritmetica a mașinilor vândute funcție de depășirea CO2. Nu am cifre exacte, doar ce se anunță prin presa, norma ar fi de 95gCO2/km si-un gram de CO2 in plus costa 98€. Ipotetic, făcând un calcul rapid cu CO2 cu Stepway CVT 1l, daca Dacia ar vinde 1mil de astfel de mașini, malusul ar fi de 980Mil€/an. Deci, vânzarea electricelor diminuează aceasta amenda si este foarte importanta. Si noi care cumpăram mașini noi acum plătim malus, am văzut pe factura unei mașini noi cumpărate in Germania. Deci interesul de a vinde electrice astăzi este importat pentru constructori, chiar in lipsa subvenției. Nu știu daca sunt bonusuri!
Nu cred ca povestea cu CO2 nu are in spate lucruri grave, așa cum cred ca războiul împotriva diesel, are in spate lucruri mult mai grave (diesel in CO2 sta mai bine decât benzina)
PS
Ar fi ideal daca AM ar face un articol in sa ne explice povestea cu malus (in loc de 3 articole cu supercaruri care fac liniute)