Compania cu sediul în Shanghai a anunțat că modelul ET9, o limuzină de lux, va avea un preț de aproximativ 100.000 de dolari în SUA și se așteaptă să fie livrat clienților în primul trimestru al anului 2025.
„Construim o limuzină de lux bazată pe tehnologiile noastre de vârf", a declarat William Li, cofondatorul și CEO-ul Nio. „ET9 va fi cel mai bun model care demonstrează excelența Nio în inovațiile tehnologice de conducere."
Producătorii auto chinezi se străduiesc să ajungă cât mai sus în industria auto, mai ales când vine vorba de mașini electrice. De exemplu, în aprilie, BYD, cel mai mare producător de mașini electrice din lume, a dezvăluit modelul său de lux Yangwang U8, un SUV cu prețul de 155.000 de dolari.
Modelele Porsche Panamera E-Hybrid și Mercedes-Maybach S580, cu care se confruntă ET9, pornesc de la prețuri mult mai mari. De exemplu, Mercedes-Maybach S580 are un preț de pornire dublu față de Nio.
Modelul ET9 va deveni, de asemenea, cel mai scump model dezvoltat de Nio, de la înființarea sa în 2014.
Va utiliza cipul autonom de conducere Shenji, care are o putere de calcul egală cu patru cipuri Nvidia Orin, utilizate în modelele existente Nio.
Sistemul de tehnologie Sky Ride al Nio, primul sistem de suspensie hidraulică activă complet integrată din lume, va oferi șoferilor și pasagerilor o călătorie foarte confortabilă chiar și pe drumuri cu imperfecțiuni, după spusele directorului executiv.
Li a declarat că Nio intenționează să construiască alte 1.000 de stații de schimbare a bateriilor în 2024. Stațiile de schimbare a bateriilor Nio permit proprietarilor de vehicule să schimbe un pachet de baterii descărcat cu unul complet încărcat.
Luna trecută, compania a încheiat parteneriate cu Changan Automobile, deținută de stat, și Zhejiang Geely Holding Group pentru a dezvolta împreună tehnologia de schimbare a bateriilor, creată pentru a reduce anxietatea privind autonomia. În 18 decembrie, Nio a anunțat că a obținut o investiție de 2,2 miliarde de dolari din partea CYVN Holdings, un fond susținut de Abu Dhabi Investment Authority.
Daca iti plac asa mult, baga-ti nasul in teava lor de esapament si inspira cat poti tu de adanc!
Este drept că, odinioară, inclusiv eu contestam sintagma "limuzină Diesel" (mi se părea chiar o blasfemie), dar, odată ce m-am "intersectat" cu A8 4.2 TDI, atitudinea mi s-a schimbat...Fiindcă rafinamentul acelui motor mi-a creat impresia de...Otto.
La urma urmei, de când s-a "apucat" (din ambiție & snobism, nu din vocație, neavând tradiție care să pledeze pentru o asemenea cauză) Auto Union de V8, nu doar specialiștii sunt de părere că nu i-a "ieșit" la fel de bine ca lui M-B și BMW (vorbim despre M.A.S.-uri). Însă "vârful" (de calitate și de...senzație) pe V8 de A.U. este acest 4134 cc (bi)TDI, care, din păcate, nu se mai produce...Ce să priceapă însă epoleții omni(non)scienți, care s-au blocat (la ordin) pe placa deja ultra-tocită a "poluării" (apropo, în mod neașteptat, neica Elon a început să crească în ochii mei, cel puțin, datorită afirmației sale recente conform căreia petrolul și gazele nu trebuie...demonizate; dar parcă și văd e-Propaganda decretând că l-au "corupt" petroliștii, nooo?).
Va recomand: https://piataauto.md/Stiri/2023/12/Producatorul-chinez-Nio-a-dezvaluit-noul-ET9-o-masina-electrica-de-talia-S-Class-poate-incarca-bateriile-mai-repede-decat-ar-alimenta-benzina/