Chinezii lansează în Europa un brand nou. Primul model, un monovolum

de Tiberiu Safta
Luni, 26.02.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Compania chineză Denza a fost lansată oficial în Europa. Primul model care va fi vândut aici se numește D9 și este un monovolum disponibil în versiuni electrice și cu motoare hibride cu încărcare la priză.

Denza este o companie chineză înființată de către Mercedes-Benz și BYD în 2010. În primii 11 ani de existență, cele două mărci care dețin acest brand aveau acțiuni de câte 50% în această companie. Schimbarea a venit în 2021, atunci când Denza a fost restructurată, iar BYD și-a mărit acțiunile asupra acesteia la 90%.

Acum, a venit momentul ca Denza să fie lansată oficial în Europa. În cadrul Salonului Auto de la Geneva, noul brand din China a prezentat primul său model pentru piața noastră. Mai exact, este vorba despre D9, un monovolum cu 7 locuri, disponibil fie în versiune electrică, fie în versiune hibridă cu încărcare la priză. Noul model va putea fi ușor de recunoscut după partea frontală cu o grilă care acoperă aproape toată suprafața acesteia.

Caroseria noului model este desenată special pentru a maximiza spațiul în interior. Astfel, plafonul panoramic este plat și este completat de un eleron mic. Partea din spate este caracterizată de o suprafață ușor sculptată, alături de stopuri LED unite printr-o bandă.

Chiar dacă Denza nu a dezvăluit detalii despre versiunea destinată Europei, versiunea pentru piața din China măsoară 5250 de milimetri în lungime, 1960 de milimetri în lățime, 1920 de milimetri în înălțime și 3110 milimetri pentru lungimea ampatamentului.

Interiorul lui Denza D9 este caracterizat foarte mult spațiu și de tapițerie din piele oriunde te uiți.

Scaunele, bordul, volanul, consola centrală și panourile portierelor sunt toate îmbrăcate în piele. Habitaclul este în configurație 2+2+3, iar scaunele din spate pot fi reglate și rabatate, bineînțeles. De asemenea, în bord avem un instrumentar digital și un ecran central tactil mare pentru sistemul multimedia. Mai adăugăm și o tavă de încărcare wireless pentru telefon, plus încă alte două ecrane montate pe spătarele scaunelor din față.

Și pentru că tot am menționat scaunele, acestea au și funcții de ventilare și de masaj. Tot în habitaclu mai avem iluminare ambientală LED, un frigider și încă două ecrane mai mici montate în cotierele din uși pentru pasagerii din al treilea rând de scaune. Apropo, ușa laterală este acționată electric.

Noul monovolum este disponibil în versiune electrică sau în versiune cu motor PHEV. Denza nu a oferit detalii despre propulsoarele specificației europene, însă în cazul specificației din China, versiunea electrică are un motor de 308 cai putere. Asta pentru versiunea cu tracțiune față.

Mai există și o versiune cu tracțiune integrală, cu două motoare electrice, care dezvoltă 369 de cai putere.

Ambele versiuni electrice primesc o baterie LFP de 103.4 kWh. Autonomia pentru versiunea FWD este de 620 de kilometri în ciclul CLTC, în timp ce pentru versiunea AWD, aceasta este de 600 de kilometri.

În cazul versiunii cu motor PHEV, din nou conform specificațiilor pentru piața din China, acesta are un propulsor alcătuit dintr-un motor termic de 137 de cai putere și un motor electric de 228 de cai putere. Și aici avem o versiune cu tracțiune integrală, care mai aduce un motor electric de 60 de cai putere pe lângă cele deja existente.

Noul Denza D9 nu este singurul model pentru Europa. La standul de la Salonul Auto de la Geneva, compania chineză a mai prezentat și modelul N7. Acesta este un SUV electric cu autonomie de 570 de kilometri, suspensie pneumatică și plafon panoramic.

Cele două modele Denza vor fi disponibile în Europa spre finalul lui 2024.

via Motor1

Comentarii (12)

  • George Simion
    cred ca prea smechere pt europeni.
    5 6
  • X-zibit
    Arata ca ... made in china
    3 4
  • Super… nu avea bogații cu ce să fie duși de la hotel la aeroport, sau aveau?
    Ce contează ei cred ca vor vinde, eu nu.
    4 8
  • E clar, au chinezii niște gusturi tare îndoielnice.
    N-am văzut mașină mai urâtă ca monovolumul ăla.
    3 1
  • Cu siguranta nu le pasa de parerea ta :))
    Masina arata intr-un fel ce da clasa si la germanii cu pretentii.
    Deci cu siguranta vom incepe sa le vedem pe strazi si vor lua cate o bucatica din piata unde se baga cate un Mercedes.
    3 3
  • Diana Șosoacă
    Într-adevăr, un răsfăţ pe patru roţi, o splendida realizare care nu ezită să își etaleze întreaga prestanță.
    Cinste lor, chinezilor.
    1 2
  • Banditos
    @ds

    trage un ochi la ce monovolume au japonezii pe piata interna.

    Chinezii au indrazneala (si banii) sa incerce altceva. Automotive-ul european e blocat in niste prejudecati si sta la caldurica profitand (pana cand?) de un status quo care, inevitabil, se va duce in cap mai devreme sau mai tarziu.
    3 2
  • Clar. Cu modelele astea or sa decimeze vanzarile monovolumelor in Europa care se ridica la 2 poate chiar 3 sute de bucati anual. O sa fie macel, mai ales la cum arata.
    2 0
  • @Banditos, nici japonezii nu-s vreun etalon al mașinilor frumoase. Nu numai la monovolume. Exceptând Mazda, Lexus și parțial Mitsubishi, restul producătorilor au scos majoritar modele destul de anoste. Atenție, nu vorbim de tehnologie și fiabilitate unde mă înclin în fața lor.
    Dar, monstruozitatea asta chiar arată, cum bine zice cineva mai sus, ca made in china. Dar cum de gustibus non disputandum...
    1 0
  • Banditos
    observam doar ca chinezii i-au copiat pe japonezi
    1 0
  • Era la mişto… monovolum nu se vinde în Europa (în general), iar unul premium este prostie curată (pararea mea… în contextul actual)… deci, nu zic eu, zice piața. Care-i oftica ta, sau ai tras bățul scurt?
    2 1
  • Radu Serban
    Ssangyong e marcă coreeană, nu chinezească.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru