Chinezii lansează în Europa noul Nio ET5 Touring: 489 CP și autonomie de până la 558 de kilometri

de Tiberiu Safta
Vineri, 16.06.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Compania chineză Nio a lansat în Europa noul său model electric ET5 Touring. Acesta va fi disponibil pe Bătrânul Continent la sfârșitul acestui an și va avea un motor de 489 de cai putere, alături de o versiune cu autonomie de 558 de kilometri.

Chinezii de la Nio continuă să lanseze modele electrice noi pentru anumite piețe din Europa. De această dată, constructorul asiatic ne face cunoștință cu noul ET5 Touring, un break cu zero emisii de clasă medie. Ca dimensiuni, noul model măsoară 4790 de milimetri în lungime, 2178 de milimetri în lățime și 1499 de milimetri în înălțime. Ampatamentul noului ET5 Touring are o lungime de 2888 de milimetri.

În ceea ce privește design-ul noul model electric adoptă un design obișnuit și pragmatic, cu suprafețe rotunjite și fluide. Partea frontală este caracterizată de faruri LED subțiri, alături de o bară de protecție ușor sculptată pentru a include priza de aer principală și alte două prize secundare, unde sunt integrate și luminile de ceață. Portierele conțin mânere integrate și retractabile, iar plafonul plonjează ușor către partea din spate și este completat de un eleron pentru o notă mai sportivă.

În partea din spate avem o lunetă destul de mică în ceea ce privește dimensiunile, în timp ce stopurile LED sunt unite printr-o bandă iluminată.

Aici avem și o bară de protecție cu un element de design mai ascuțit, iar sub aceasta avem și un difuzor aerodinamic.

Habitaclul noului model are un design minimalist și este digitalizat cu un instrumentar digital de 10.2 inch și cu un ecran central de 12.8 inch pentru sistemul multimedia. Tot aici avem și un plafon panoramic cu funcție de reducere a nivelului de lumină naturală. Despre această funcție, Nio spune că protejează ocupanții de razele ultraviolete în proporție de 99.99% și elimină 80% din căldura soarelui.

Alte echipamente includ scaune față încălzite și ventilate, reglabile electric în 14 direcții și cu funcție de masaj, alături de un sistem audio Dolby cu 23 de incinte și 23 de sisteme de asistență activă disponibile în pachetul standard. Mai mult, portbagajul are o capacitate de 450 de litri cu bancheta în poziție normală și de 1300 de litri cu bancheta rabatată.

Noul Nio ET5 este propulsat de două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte.

De aici aflăm că noul model dispune de tracțiune integrală, iar propulsorul livrează 489 de cai putere și un cuplu de 705 Nm, ceea ce înseamnă o repriză de la 0 la 100 de km/h în 4 secunde.

Modelul este disponibil în două versiuni cu acumulatori de capacități diferite. Prima versiune oferă o baterie de 75 de kWh pentru o autonomie de 435 de kilometri. A doua versiune oferă un acumulator de 100 de kWh, ceea ce înseamnă o autonomie de 558 de kilometri. Din păcate, Nio nu a dezvăluit timpii de încărcare ai bateriilor.

Noul Nio ET5 va fi disponibil, pentru început, doar în Norvegia, Germania, Danemarca, Suedia și Țările de Jos. Livrările vor începe în ultimul trimestru din acest an. Deocamdată, nu au fost dezvăluite prețurile noului model.

via Nio

Comentarii (11)

  • 100 kWh, suna bine
    10 12
  • Aia 100kw sunt valoare bruta si nu baterie utila.
    Si cu cat e mai mare baterie cu atat e mai rau pt consumator, proprietar. Pt ca e mai mare, mai grea, mai voluminoasa, si omoara capacitatea de incarcare. Degeaba e touring, daca poate care numai niste cutii pline cu vata pe bat.
    In plus o baterie mai mare necesita o infrastructura supradimensionata pt incarcare la drum lung. Un model touring e clar pt drumuri lungi spre deosebire de un sedan sau un crossover/hatchback care pot fi folosite si urban mai usor.
    Din ce se vede in linkul urmator nu prea sta bine cu consumul sedanul, daramite varianta touring, ce sa mai zicem.
    Au nevoie sa lucreze la eficienta, sa scada consumul, nu sa indese baterii mai mari.
    Cum erau si americanii in mileniul trecut. Ca sa faca putere mai multa, bagau motoare mai mari, sa compenseze incapacitatea de a face motoare bune. Asa si astia. Ca sa compenseze tehnica inadecvata, baga baterii mai mari.
    https://www.youtube.com/watch?v=y99s3YMNf7c
    17 7
  • De aia se adreseaza anumitor piete: pentru ca acolo oamenii inteleg mai bine si au nevoie de masini din astea.
    Toate pietele pe care se lanseaza au si autostrazi si putere de cumparare si EXPERIENTA deja multi ani cu masinile electrice!
    Deci ca sa isi dea cu parerea despre ele romanii care sunt cu mult in urma e cam ciudat. Sa ii lasam pe norvegieni, suedezi, olandezi sa se bucure de ele. Prin Romania vor ajunge dieseluri de pe la ei
    8 17
  • iohanus manelos
    romania colonizata! nici chinezii nu ne mai baga in seama!
    6 12
  • Nu vrei sa iei o pauza cu aburelile? 28% din mașinile noi au fost electrice în Olanda in luna mai. Dacă-i tot admiri (si sunt multe motive sa facem toți asta), nu ar trebuie sa vedem ceva mai substanțial? Se pare ca si la ei se cam clarifica situația si se vede adevăratul potențial…procentul va crește când Electricele de astăzi vor devenii istorie… ca-s uzate moral.
    11 5
  • Mircea Badea
    au ajuns si chinezoaicele mai frumoase decat benve si mertedes...asa ceva..

    @dutz, 28% e imens, e doar inceputul!
    7 18
  • 28% este in scădere ;)… si da este începutul sfârșitului actualei tehnologii pentru electrice.
    De acord cu design-ul, este ok.
    12 5
  • https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/video-mii-de-automobile-electrice-lasate-sa-rugineasca-in-china-21230176

    It feel so good
    It feel so good
    ... :)))
    8 1
  • sunt de vanzare alea, de ce crezi ca sunt asa curate?
    0 2
  • Sunt “curate” ca-s electrice ;)… zero emisii!!!
    Iese mizeria la suprafața pana la urmă, nu se poate ascunde la nesfârșit.
    tot cu zero emisi???
    acordul convenit cu Parlamentul European, pentru o directivă destinată creşterii, până la cel puţin 42,5%, a ponderii energiei din surse regenerabile în mixul energetic al UE, până la finele deceniului
    1 4
  • Sergiu din Beijing
    Toate au numar de inmatriculare verde, deci sunt deja vandute, probabil o flota de masini de inchiriat
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru