Esential
150 | de kilometri ar urma sa fie autonomia viitorului Geely low cost electric. |
1700 | de euro ar urma sa fie pretul de pornire al viitorului Geely IG, rival pentru Tata Nano. |
150 | de kilometri ar urma sa fie autonomia viitorului Geely low cost electric. |
1700 | de euro ar urma sa fie pretul de pornire al viitorului Geely IG, rival pentru Tata Nano. |
Geely a dezvaluit in cadrul Salonului Auto de la Beijing, incheiat la sfarsitul lunii trecute, un concept botezat IG, care aparent nu anunta nimic special. Chinezii, care recent au cumparat Volvo, promit insa un vehicul revolutionar, intentionand sa detroneze recordul stabilit de Tata Nano.
Mai exact, Geely vrea sa dea nastere celui mai ieftin model din lume, versiunea de serie a conceptului IG urmand sa coste undeva intre 1700 si 2300 de euro. Geely promite un pret imbatabil dar si o calitate de executie mai buna decat cea a rivalului indian, precum si materiale superiaore.
Ceea ce nu va oferi chinezul este spatiu suficient pentru locurile din spate, dimensiunile sale generale fiind oarecum reduse: un ampatament si o lungime mai mari cu doar 100 de mm, respectiv 185 mm, decat cele ale japonezului Toyota iQ. Designul general va fi unul mult mai conservator, usile cu deschidere verticala ale conceptului IG (Intelligent Geely) urmand sa dispara complet.
Sub capota se va gasi un motor pe benzina de 988 cmc, capabil sa dezvolte 70 de cai putere si un cuplu motor de 93 Nm.
Resursele vor fi transmise puntii fata prin intermediul unei cutii CVT.Pentru piata din Europa si Statele Unite Geely va dezvolta probabil si o versiune electrica, asteptata intre 2014 si 2015, gata sa dezvolte 80 de cai putere si 181 de Nm, impreuna cu o autonomie de cel putin 150 de kilometri. Conceptul IG lasa sa se inteleaga ca versiunea electrica de serie va beneficia de panouri solare pe acoperis, pe capota si pe plansa de bord, pentru a incarca bateriile si pentru a extinde autonomia.
Geely vinde in prezent automobile in Rusia si Europa si intentioneaza s aisi extinda reteaua de distributie pana in 2012, anul lansarii noului model low-cost.
via | autocar
legat de subiect, ma intreb cat profit vor avea la o astfel de masina? cred ca ar trebui sa vinda 1 milion-1.5 milioane pe an ca sa poata sa scoata ceva (se stie ca marjele sunt mici la masinile de gen).
asta e doar o mare teapa de marketing fff greu realizabila; va prima cantitatea si deloc calitatea...