Zeekr, o companie de mașini electrice din China, a dat startul oficial al livrărilor pe piața din Europa. Primul model care a ajuns pe mâinile unui client de pe Bătrânul Continent este, totodată, primul model electric produs de această marcă.
Mai exact, este vorba despre modelul Zeekr 001, un shooting brake electric care propune un preț de pornire de 59.490 de euro. Primul exemplar destinat Europei a fost livrat către un client din Țările de Jos. Modelul este disponibil în 3 versiuni. Cea mai accesibilă este botezată Long Range și este propulsată de un singur motor electric de 272 de cai putere.
Echiparea intermediară Performance AWD pornește de la 62.490 de euro și două motoare electrice care dezvoltă 543 de cai putere. La final, versiunea de top Privilege AWD, identică la nivel tehnic cu versiunea Performance, pleacă de la 67.490 de euro.
Cu motorizarea mai puternică, Zeekr 001 atinge 100 de km/h în 3.8 secunde, iar autonomia este de 580 de kilometri.
Bateria poate fi încărcată la o stație rapidă de la 0% la 80% în 30 de minute.Începând de anul viitor, constructorul chinez va începe să livreze în Europa și SUV-ul electric Zeekr X.
via Zeekr
Acestea fiind zise, din punctul meu de vedere, importul de masini chinezesti cu preturi foarte mari ar fi chiar benefic electricelor europene.
Asta nu inseamna ca orezarii nu trebuie taxati la sange. Gen, daca vrei sa vinzi in Europa, produci local.
dacă nu ai polua limba română cu atâta gen ar fi chiar interesant ce spui
cam scump, desi asa are linii mai dragute din ce se vede fata de vestici. dar cand conduci domeniul pui ce preturi vrei..
https://www.youtube.com/watch?v=_n5E7feJHw0
Trebuie sa fii batut in cap serios sa dai asa bani pe masina sau pur si simplu sa fii un tepar ordinar care face banii pacalind pe altii, si nah nu e problema ca ii arunci pe bazaconii
Daca astia care dau 60000 pe o electrica sunt nebuni, aia care dau 90000 pe un BMW diesel (2.0 L, nu mai puternic) cum sunt?
Faceti voi acum galagie, dar in cativa ani...o sa luati...tot troacele germanilor :))
Sa ii lasam pe aia mai amarati din vest si nord sa ia electrice, ca aia nu au nici bani nici experienta cu electrice. Ei le folosesc de vreo 10 ani deja.
Și fi sigur ca intru-un an jumate Volvo va fi înlocuit cu X3, abia aștept să trec în înapoi la o mașină care are feedback și dinamism.
Volvo este decent dar și moartea pasiunii, service de rahat, 3 seturi de discuri de frâna față ondulate schimbate în 75.000 km, un set de ștergătoare (3 buc) cele pe față au orificii pentru lichid, se duc în 6 luni costa 250 de euro.