Startup-ul chinez XPeng a "debarcat" în Europa prin Norvegia, țara în care mașinile electrice au avut peste 60% din piață în 2021. Acum, constructorul asiatic a anunțat că se va extinde în Țările de Jos, Suedia și, ulterior, în Danemarca.
În Țările de Jos, XPeng își va comercializa mașinile prin rețeaua de reprezentanțe deținută de Emil Frey Nederland EV. Tot această companie, una dintre cele mai mari din domeniu, se va ocupa și de service-ul modelelor XPeng. Totodată, un nou "experience store" va fi deschis într-un centru comercial de lângă Haga, în luna martie.
Chinezii de la XPeng vor ajunge la clienții din Suedia prin intermediul celor de la Bilia, care dețin 58 de showroom-uri și 66 de service-uri. Modelele asiatice vor fi disponibile, și vor putea fi reparate, la reprezentanțele Bilia din Stockholm, Goteborg și Malmo.
Totodată, XPeng lucrează în prezent la o strategie de marketing pentru a intra și pe piața din Danemarca.
Ulterior, startup-ul chinez va avea și reprezentanțe proprii pe Bătrânul Continent.
via Carscoops
Vor reveni la dieseluri mai repede decat alimenteaza la pompa unii :))
Olanda nu este denumirea oficială!!!
https://www.euractiv.com/section/elections/news/bike-riding-dutch-pm-pedals-towards-new-term/
Olandezii isi iau ce vor si daca ai fi mai luminat, nu limitat, ai integele ca Olanda e una din cele mai deschise tari: au liber la droguri usoare, prostitutie, deci nu prea e o tara Communista cum incerci tu sa ma convingi.
Iar te-ai bagat sa comentezi la masini despre care nu stii nimic si nu iti plac.
E drept ca prea multe articole despre motoare diesel nu prea mai apar, ca nu le mai doreste multi.
Mai bine stai linistit si lasi alte tari evoluate sa isi cumpere ce vor. Daca nu ar vedea utilitatea lor sau nu ar fi bune, ar renunta la electrice. Dar ei renunta la diesel si trec la electrice. Pricepi?
Unii evolueaza, altii raman limitati.
Limitat esti cand ai autonomie de 200 km si stai 3 ore sa o incarci, aia inseamna limitatare geniule evoluat care esti.
Pe langa asta, XPeng a vandut de la infiintare pana acum cca 50K de bucati din ascutitorile lor (merci @Cyrus), toate in China bineinteles, dar ei se extind acum in Europa de N si Olanda... Daca nu ar avea banii de la guvernul chinez(esc) n-ar reusi sa faca nimic.
Inca o stire cu o fasaiala de marca de masini electrice.
Ha ha ha, tu vorbeşti de Olanda?? Ţara bicicletelor ??
Oricum ascuțitoarele astea să şi le bage undeva chinezii de la x ping
Cât despre Netherlands, Olanda, etc sunt o ţară avansată din multe puncte de vedere....
nu mai spun de măsurile de mediu de la ei.
Dar ghici ce: denumirea oficială a Suediei este Regatul Suediei iar a Danemarcei este Regatul Danemarcei.
La fel, denumirea oficială a Germaniei este Republica Federală Germania, denumirea oficială a Franței este Republica Franceză, a Italiei este Republica Italiană, ș.a.m.d.
Nu prea am văzut să fie folosite denumirile oficiale ale altor state pe-aici (nici măcar în articolul de mai sus).
P.S. Dacă vei întreba un olandez care este limba lui maternă, cum crezi că îți va răspunde?
Se vad destule masini vechi cum ar fi Focus primul model, Citroen C1 vechi, Peugeot 307, Polo TDI, ai auzit EDIKK TDI, chiar in inima Amsterdam, tot felul de Opeluri modele vechi si cand zic vechi ma refer la maxim 2008, Audi A6 model 2007.
Cine are rabdare sa se uite la clip sa se uite, unde sunt masinile alea ECO, au si ei masini vechi, masinile astea vechi sunt peste tot, doar la noi sunt catalogate rable, surse de poluare etc, o propaganda ordinara.
Ca sa nu uit, nu o deranjează nici ca-i intra apa pe la stop, nici ca un cheder stă mai ciudat sau te miri ce alte chestii, lucruri neacceptabile zic eu la banii respectivi, dar pentru ea este ok si pentru mine ca-i de treaba si o împrumuta fără probleme… :)
Mai grav e ca statul ii da 10.500 euro cuiva care isi permite si Tesla si X7 de 100.000 de euro. Sa asfalteze strazile nu are bani statul.
Prin zona asta de planeta subvenția pentru electrice este zero si persoana de care am zis nu are nici o treaba cu ECO, face parte din cei 10% si își face viața mai comodă indiferent de consecințe… cum facem mai toți in majoritatea situațiilor dar ipocrizia nu ne lasă sa recunoaștem. La noi (individual) este permis, avem motiv, scuza… dar la alții e alta treaba. Sa-și țină banii in conturi si sa-i lase urmașilor, chiar dacă au milioane sa stea la garsoniera si sa folosească transportul in comun ca sa dea un exemplu. La fel ar face si obsedații care comentează cum văd o mașină cu motor clasic… cu aceleași replici obsesive si inepte. Nu-i mare filozofie sa-mi dau seama ca n-au bani nici sa treacă strada așa ca tot ce le rămâne e să-si verse frustrările pe unde pot. Probabil se cred si inteligenți dar nu reușesc sa producă nimic folositor sau ceva pentru care cineva ar plăti.