Chinezii de la XPeng se extind în Europa: vor fi prezenți în Țările de Jos, Suedia și Danemarca

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 16.02.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Chinezii de la XPeng continuă expansiunea europeană și anunță că vor fi prezenți, pe lângă Norvegia, în Tările de Jos, Suedia și ulterior în Danemarca. Mai mult, asiaticii vor să deschidă mai multe reprezentanțe proprii pe Bătrânul Continent.

Startup-ul chinez XPeng a "debarcat" în Europa prin Norvegia, țara în care mașinile electrice au avut peste 60% din piață în 2021. Acum, constructorul asiatic a anunțat că se va extinde în Țările de Jos, Suedia și, ulterior, în Danemarca.

În Țările de Jos, XPeng își va comercializa mașinile prin rețeaua de reprezentanțe deținută de Emil Frey Nederland EV. Tot această companie, una dintre cele mai mari din domeniu, se va ocupa și de service-ul modelelor XPeng. Totodată, un nou "experience store" va fi deschis într-un centru comercial de lângă Haga, în luna martie.

Chinezii de la XPeng vor ajunge la clienții din Suedia prin intermediul celor de la Bilia, care dețin 58 de showroom-uri și 66 de service-uri. Modelele asiatice vor fi disponibile, și vor putea fi reparate, la reprezentanțele Bilia din Stockholm, Goteborg și Malmo.

Totodată, XPeng lucrează în prezent la o strategie de marketing pentru a intra și pe piața din Danemarca.

Ulterior, startup-ul chinez va avea și reprezentanțe proprii pe Bătrânul Continent.

via Carscoops

Comentarii (17)

  • Neerlandezu
    Zi-i, bre, Olanda, nu te mai screme atât să-i spui Țările de Jos...
    21 5
  • Tari sarace si care nu isi permit masini diesel. Lasa ca se lamuresc ei olandezii, suedezii si danezii ca nu merita. La ei e si frig, au si autostrazi si scade autonomia repede.
    Vor reveni la dieseluri mai repede decat alimenteaza la pompa unii :))
    8 22
  • Seriff
    Nu vor reveni fiinca in tarile alea exista un concept instalat de curand, se cheama comunism, diesel-ul e aproape total interzis, tu si alti spalati pe creier asta nu pricepi, oamenii nu isi cumpara ce vor, nu ii intreaba nimeni, cumpara CE AU VOIE, ce le permit PARLAMENTARII, care stai linistit ca ei nu merg cu electrice, tot in S500 ii vezi, dar fraierii cu electrice, ca asa vor ei.
    14 16
  • Arata ca niste ascutitoare
    14 3
  • @Neerlandezu
    Olanda nu este denumirea oficială!!!
    3 13
  • @Seriff
    Tu esti bine informat.
    https://www.euractiv.com/section/elections/news/bike-riding-dutch-pm-pedals-towards-new-term/
    Olandezii isi iau ce vor si daca ai fi mai luminat, nu limitat, ai integele ca Olanda e una din cele mai deschise tari: au liber la droguri usoare, prostitutie, deci nu prea e o tara Communista cum incerci tu sa ma convingi.
    Iar te-ai bagat sa comentezi la masini despre care nu stii nimic si nu iti plac.
    E drept ca prea multe articole despre motoare diesel nu prea mai apar, ca nu le mai doreste multi.
    Mai bine stai linistit si lasi alte tari evoluate sa isi cumpere ce vor. Daca nu ar vedea utilitatea lor sau nu ar fi bune, ar renunta la electrice. Dar ei renunta la diesel si trec la electrice. Pricepi?
    Unii evolueaza, altii raman limitati.
    10 12
  • Seriff
    Electrica nu e o evolutie, tot in 7 ore se incarca, lasa-ma cu vrajelile astea si cu Olanda, masinile electrice sunt praf in ochi la vanzari pe langa termice Edikk fiindca stim ca tu esti, habar-nai sa te semnezi, atat sti sa zici ca cine nu vrea masina cu stecher e limitat..
    Limitat esti cand ai autonomie de 200 km si stai 3 ore sa o incarci, aia inseamna limitatare geniule evoluat care esti.
    16 10
  • Ma distreaza "stirile" astea care folosesc acum numai cuvinte in voga ("buzzwords") gen startup. Ce kkt de startup mai e asta, ca firma de chinezarii XPeng a aparut in 2014. Din ceea ce am citit pana acum, in general se considera ca dupa 3-5 ani, un startup nu mai poate fi numit startup.
    Pe langa asta, XPeng a vandut de la infiintare pana acum cca 50K de bucati din ascutitorile lor (merci @Cyrus), toate in China bineinteles, dar ei se extind acum in Europa de N si Olanda... Daca nu ar avea banii de la guvernul chinez(esc) n-ar reusi sa faca nimic.
    Inca o stire cu o fasaiala de marca de masini electrice.
    17 5
  • E un paradox la mijloc. Se incurajeaza consumul de masini electrice, care sunt facute sa stea noaptea la incarcat ca sa poti merge zilnic prin oras cu ele. Adica se incurajeaza folosirea autoturismului si cresterea aglomeratiei. Implicit, in loc sa scada, poluarea creste
    8 1
  • Edikkk
    @ss

    Ha ha ha, tu vorbeşti de Olanda?? Ţara bicicletelor ??

    Oricum ascuțitoarele astea să şi le bage undeva chinezii de la x ping

    Cât despre Netherlands, Olanda, etc sunt o ţară avansată din multe puncte de vedere....

    nu mai spun de măsurile de mediu de la ei.
    5 10
  • Neerlandezu
    @ds. Mulțumesc că m-ai luminat. Chiar nu știam. Îți voi fi recunoscător pe veci pentru această informație.

    Dar ghici ce: denumirea oficială a Suediei este Regatul Suediei iar a Danemarcei este Regatul Danemarcei.
    La fel, denumirea oficială a Germaniei este Republica Federală Germania, denumirea oficială a Franței este Republica Franceză, a Italiei este Republica Italiană, ș.a.m.d.
    Nu prea am văzut să fie folosite denumirile oficiale ale altor state pe-aici (nici măcar în articolul de mai sus).

    P.S. Dacă vei întreba un olandez care este limba lui maternă, cum crezi că îți va răspunde?
    10 2
  • @Edikk: ma refer la masinile electrice de oras in general, nu in Olanda. Vezi de exemplu explozia de numar de Spring-uri de la noi. Mai nou le vad peste tot (multe parcate pe trotuare)...
    2 0
  • Seriff
    Las si eu asta aici: https://www.youtube.com/watch?v=Xuo4uCZxNrE
    Se vad destule masini vechi cum ar fi Focus primul model, Citroen C1 vechi, Peugeot 307, Polo TDI, ai auzit EDIKK TDI, chiar in inima Amsterdam, tot felul de Opeluri modele vechi si cand zic vechi ma refer la maxim 2008, Audi A6 model 2007.
    Cine are rabdare sa se uite la clip sa se uite, unde sunt masinile alea ECO, au si ei masini vechi, masinile astea vechi sunt peste tot, doar la noi sunt catalogate rable, surse de poluare etc, o propaganda ordinara.
    3 2
  • Sherif… știi foarte bine ca cine-si ia electrică sta la casa sau măcar un garaj acoperit la subsol. Pentru cine are 2, 3 masini si nu-i pasa de valoarea de achiziție, electricele sunt chiar mai comode, le încarcă noapte la ei in garaj , nici măcar nu mai merg la PECO. Le folosesc doar pe distante scurte in oraș, sau naveta de sub 150 de km. In consecință in anumite situații (si sunt mulți) care conduc sub 50 km/zi si cum am spus banii nu reprezintă un criteriu de achiziție de ce nu? Pe cine sa deranjeze ca intri intr-o mașina la -5 grade afara si înăuntru ai 20, sau afara 35 si in mașină 24? Nu cred ca-s forțați (marea majoritate), si in mare parte nu le pasa de poluare cum nu ne pasa la majoritatea, adică nu exista noi sau ei. Unii au banii necesari și își pot face treaba cu ele uneori chiar mai bine mai ușor si mai confortabil. Am vecina este medic dentist (de fițe) adică banii vin și are o Tesla de peste 2 ani, este foarte mulțumită si nu ar schimba-o pentru mimic. Conduce sub 50 km/zi si familia are si un X7 ca sa nu fie problema la drumuri lungi.
    Ca sa nu uit, nu o deranjează nici ca-i intra apa pe la stop, nici ca un cheder stă mai ciudat sau te miri ce alte chestii, lucruri neacceptabile zic eu la banii respectivi, dar pentru ea este ok si pentru mine ca-i de treaba si o împrumuta fără probleme… :)
    0 0
  • Seriff
    @Dutz, oamenii aia despre care vorbesti tu reprezinta maxim 10% din cumparatorii de masini noi, problema e ca aceste masini se baga pe gat tuturor, in rest logic ca cine are o electrica o are ca a doua masina, sta la vila si la drum lung rupe in gura 3.0 diesel de X7, dar si-o arde eco cu electrica asta stie oricine, doar ca nu recunoaste.
    Mai grav e ca statul ii da 10.500 euro cuiva care isi permite si Tesla si X7 de 100.000 de euro. Sa asfalteze strazile nu are bani statul.
    1 1
  • Corect, nu ca spui tu sau eu și mulți alții, dar totuși pentru unii iarba-i albastra si asta este.
    Prin zona asta de planeta subvenția pentru electrice este zero si persoana de care am zis nu are nici o treaba cu ECO, face parte din cei 10% si își face viața mai comodă indiferent de consecințe… cum facem mai toți in majoritatea situațiilor dar ipocrizia nu ne lasă sa recunoaștem. La noi (individual) este permis, avem motiv, scuza… dar la alții e alta treaba. Sa-și țină banii in conturi si sa-i lase urmașilor, chiar dacă au milioane sa stea la garsoniera si sa folosească transportul in comun ca sa dea un exemplu. La fel ar face si obsedații care comentează cum văd o mașină cu motor clasic… cu aceleași replici obsesive si inepte. Nu-i mare filozofie sa-mi dau seama ca n-au bani nici sa treacă strada așa ca tot ce le rămâne e să-si verse frustrările pe unde pot. Probabil se cred si inteligenți dar nu reușesc sa producă nimic folositor sau ceva pentru care cineva ar plăti.
    0 1
  • …. am uitat, subvenționarea electricelor este un abuz, si furt din banii publici. In România ne trebuie in primul rând străzi/autostrăzi si apoi masini (electrice sau nu), practic cine a fost pe la putere sau este in acest moment si nu fac (sau nu au făcut) ce trebuie in privința asta sunt responsabili de multe din accidentele cu victime si nu numai din ultimii 15-20 de ani… asta este trist!
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru