Telenovela taxelor vamale suplimentare pe care Uniunea Europeană vrea să le impună mașinilor electrice produse în China se apropie de final. În unui vot al celor 27 de state membre, UE tocmai a aprobat aceste tarife.
În consecință, Comisia Europeană va impune taxe vamale de până la 35% pentru aceste mașini, la care se va mai adăuga și taxa existentă de 10%.
Pentru a evita aceste taxe suplimentare, chinezii de la Xpeng iau în calcul să producă mașini cu zero emisii pe Bătrânul Continent. În caz contrar, marca asiatică ar trebui să plătească taxe suplimentare de 21.3%, plus cele 10% pe care le plătește deja.
Copreședintele Xpeng, Brian Gu, a confirmat această intenție, dar a precizat că discuțiile sunt în fază incipientă.
"Avem în vedere mai multe opțiuni, de la producția prin contract la colaborarea cu fabricile existente sau chiar la gândirea unor fabrici noi. Dar aceste opțiuni sunt încă foarte preliminare," susține Brian Gu.
În 2024, Xpeng și-a extins rețeaua de vânzări în aproape 40 de țări noi.
Multe dintre acestea se află în Europa, iar alte câteva exemple sunt Thailanda, Malaezia, Singapore, Emiratele Arabe Unite și Australia.via Carscoops
Eu cred ca va fi precum sanctiunile impuse Rusiei: le-au dat o lectie europenii Rusiei, ca platim cu totii prostia si acum: energie la triplu pret si de acolo toate mai scumpe.
Avand in vedere ca germanii vor sa inchida fabricile din Germania si sa produca in China ca oricum ies mai ieftin, chinezii nu prea se merita sa deshida pe aici fabrici, decat daca ar fi taxele 100%.
Oricum ar fi cine are de pierdut? Desigur clientii pentru ca afacerile nu vor merge niciodata pe minus. Tot noi platim mai mult la sfarsit. Noi platim VAT, noi platim accize, noi platim asigurari marite.