Chinezii de la Qoros prezintă primul lor SUV: Qoros 3 City SUV

de Sebastian Toma
Joi, 20.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Qoros, producătorul chinez care vrea să abordeze cu succes piaţa europeană, a prezentat la Salonul Auto de la Guangzhou primul său SUV, un model compact numit 3 City SUV.

Date tehnice Qoros 3 City SUV
  • Combustibil Benzină
  • Motor / cilindri 4L
  • Cilindree cmc 1.598
  • Putere (CP) 156/5.500
  • Cuplu (Nm) 210/1.750-5.000
  • Greutate (kg) 1390
  • Rezervor (litri) 55
  • Portbagaj (litri) 403
Qoros a prezentat astăzi al treilea model de serie din gamă şi primul său SUV: Qoros 3 City SUV. Modelul a debutat la Salonul Auto de la Guangzhou şi este un SUV compact destinat clienţilor activi care trăiesc în mediul urban. În raport cu hatchback-ul compact din aceeaşi gamă, 3 City SUV este cu 67 de milimetri mai înalt. Maşina are o lungime de 4.452 milimetri, un ampatament de 2.694 milimetri, o lăţime de 1.854 milimetri şi o înălţime de 1.504 milimetri.
Garda la sol este de 170 de milimetri, iar masa modelului este de 1.390 kilograme pentru versiunea cu transmisie manuală, respectiv 1.430 kilograme pentru transmisia automată. Gama de motorizări include o singură unitate, un propulsor 1.6 turbo de 156 CP şi 210 Nm, care livrează resursele către roţile din faţă folosind una dintre cele două transmisii din ofertă.

Qoros, marca din China deţinută de Chery, aduce toată gama la Geneva

Versiunea cu transmisie manuală a lui Qoros 3 City SUV are un timp 0-100 km/h de 10.1 secunde şi un consum mixt de 8.9 litri la sută, în timp ce viteza maximă este de 205 km/h. Versiunea cu transmisie automată are un timp 0-100 km/h mai slab, de 10.8 secunde, un consum mixt mai mare cu 0.1 litri la sută şi o viteză maximă mai mare, de 208 km/h. În funcţie de versiunea aleasă, 3 City SUV are jante de 17 sau de 18 inch realizate din aliaj uşor. Sistemul de frânare include discuri pentru cele patru roţi, iar o versiune cu tracţiune integrală nu a fost încă anunţată în gamă, dar nici infirmată.

Interiorul lui Qoros 3 City SUV arată destul de bine.

Surpriză la EuroNCAP: modelul chinezesc Qoros 3 Sedan primeşte cinci stele şi devine cea mai sigură maşină testată în 2013

Urmareste Automarket
În standard, Qoros 3 City SUV are ABS, limitator de viteză, sistem ISOFIX şi EBD.
Cu excepţia echipării entry-level numită Active, toate 3 City SUV vor avea ESP, controlul tracţiunii, brake assist şi cornering brake control şi avertizor de centură pentru şofer. Echiparea Exite va avea avertizor pentru portul centurii de siguranţă şi pentru pasagerul din dreapta. Chinezii de la Qoros sunt singurii care au dezvoltat o maşină de la zero în ţara respectivă şi au reuşit să obţină cinci stele de siguranţă la testele EuroNCAP în septembrie 2013. Noul SUV al mărcii este aşteptat să obţină şi el acelaşi punctaj.

Posteriorul primului SUV al chinezilor de la Qoros nu iese în evidenţă cu nimic deosebit, dar măcar nu arată ca un experiment nereuşit.

Qoros 3 Sedan, cel mai sigur model din 2013 conform testelor EuroNCAP

Via Qoros

Comentarii (8)

  • Astia nu o invatat sa minta si ei despre consum cum ii obiceiul la noi. Consumul mixt de 8.9 e cam mare. Ar trebui sa-l revizuiasca si sa zica si ei ca-i vreo 5.5, cum face toata lumea. Se vede ca-s nou veniti pe continentul European.
    14 1
  • Modelul arata bine exterior, iar interior este foarte ”nemtesc”, chiar si levierul schimbatorului seamana cu cel de la DSG. Per total de impresia de soliditate, de lucru bine facut, chiar daca e un fel de Qoros 3 hatch umflat cu pompa. Oricum marca asta este un joitventure chinezo-israelian iar multi ingineri sunt fosti angajati Vw, Opel sau BMW, iar lucrul asta se vede. Iar vicepresedintele este neamt, cu aceeasi functie la Vw in trecut.
    12 0
  • mishazaitev
    @jean

    Corect! Insusi seful departamentului de design a lucrat la VW.
    7 0
  • Influentele VAG se vad clar la interior. Destul de grea la 1.4t pentru un HB, fie el si SUV si asta se vede la performante si mai ales la consum (ambele sunt pe hartie insa in realitatea sunt mai slabe mai mult ca sigur - cum se intampla la toti producatorii). Greutatea nu e bine compensata de motorul tubo care teoretic pare potent (cp si cuplul atins la turatii mici).

    Per total e ok insa va conta si pretul. Daca va fi undeva in plaja Hyundai-Kia e ok. Daca ajung la VW nu e tocmai bine.

    Pana acum nu am vazut in Romania niciun reprezentant al marcii desi parca au lansat-o in Europa anul trecut...
    5 0
  • De curiozitate, daca faceau experimentul Daciei cu ascunsul siglei, fiti sinceri, spunea cineva ca e...,,chinezarie,,? Simt un fior rece pe spatele multor producatori europeni si tind sa cred ca necomercializarea -masiva?-in Europa este numai rezultatul unei intelegeri la nivel top intre sefii marcilor importante, gen, ,,Noi nu va ocupam toata piata si va dam tehnologie, voi...ne mai lasati sa respiram in Europa....LA PRETURI!!!!!''. Mai vedem daca se febrica si GWM in Bulgaria...Este oricum de urmarit chinezul. Pe scurt, bravo PRC!
    10 0
  • mishazaitev
    Si inca ceva in commpletarea celor spuse de LUCCI, QUOROS este prima masina chinezeasca cu 5 stele Euro NCAP, prin urmare, daca europenii isi vor depasi prejudecatile, chiar va fi o problema.
    4 0
  • @misha

    europenii vor trece peste prejudecati...vezi exemplul Logan. Si acum multi ani Skoda.
    4 0
  • mishazaitev
    @vianu

    Eu n-as prea compara. Apartenenta la un mare concern European a facilitat mult accesul pe piata europeana pentr cele doua branduri care, pana la urma, erau tot europene si nu erau total necunoscute in Europa de Vest nici inainte de a fi preluate de Renault si VW.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru